Nu er PIX jo næsten overstået og jeg synes det kunne være sjovt at høre hvor mange film filmz'erne fik set på festivalen. Jeg mener at huske at sidste års rekord var 47. Er der nogen der kan slå den?
Jeg fik selv "kun" set 10 under selve festivalen, men det mener jeg nu også er ret imponerende da jeg samtidig arbejder for festivalen.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
5 stk på 6 dage - alt i alt nogle super gode oplevelser, men havde ikke rigtigt tid til mere.
City of Life and Death - 9-10/10 Amer - ?/10 (uden for kategori, har aldrig set så mærkelig en film, men god oplevelse) Bad Lieutenant: Port of Call - 7/10 Mother - 8/10 El Secreto de Sus Ojos - 9/10
#2 alt i alt har jeg jo set ret mange af filmene, men Mother er klart en af de bedste. Jeg var også ret vild med My Girlfriend is an Agent og Vampire Girl vs. Frankenstein Girl. Men det er nok mere et spørgsmål om personlig smag. Jeg fik set Amer en enkelt gang på dvd, men vil nok benytte chancen for at se den på det store lærred til ekstravisningen.
#4 Life during wartime blev det desværre ikke til.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Her er mine bud på de bedste, middel og dårligste film på CPH:PIX 2010:
Bedste: Solomon Kane (overraskende fed no-brainer Sword & Sorcery action) Bad Lieutenant (Nic Cage is back!) Øjnenenes Hemmelighed (mesterværk, god humor og spændende) Kick Ass (Genial! Nic Cage is back!) Harry Brown (Michael Caine på hævntogt) Youth in Revolt (sjov Michael Cera) The Loved Ones (blodig, underholdende og fjollet) R (rigtig godt dansk drama) Fantastic Mr. Fox Star Wars Uncut (Højdepunkter: Star Wars á la Tron og Det Syvende Segl) Mother (koreanerne kan bare det dér) Black Dynamite (Michael Jai White sticks it to the Man!) REC2 (knap så god som REC, men meget tilfredsstillende fortsættelse) Running Turtle (Genial!) The Box (lidt for mange ubesvarede spørgsmål men underholdende og spændende) House of the Devil (Genial stemningsopbygning og gennemført 80’er stil) Triangle (totalt mind-fuck! Genialt)
Middel: Under the Salt (startede godt men blev alt for forudsigelig) Dogtooth (skøre grækere) Like You Know it All Survival of the Dead (slet ikke så ringe som traileren tyder på) Accident (lidt skuffende) White Night (skuffende) Defendor (meget skuffende og dårlig casting af pigen, kun reddet af Woody Harrelson),
Dårligste: Psalm 21 (80% bibel-citater, overspillet, ikke spor uhyggelig, makværk) Skeletons (2 ting: umorsom og Paprika Steen! Hvorfor i alverden er hun med?!) Me and Orson Welles (ligegyldig) The Invisible Woman (av, den var ringe!) Possessed (for lang og forvirrende plot)
#6 Glad for, at du kan lide Mother. Det er en film jeg absolut skal gense igen. Amer lyder også som om, man skal have den for øje.
#7 Ja, jeg var også positivt overrasket over Triangle. Ikke nogen stor opsætning, men med et gennemført klipningsarbejde, som fremstiller tidsrejse perspektivet på overskuelig og til tider overraskende vis.
Især scenen på "det øverste dæk" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg fik kun set én eneste: Amer. Og her er jeg helt enig i McPeters bedømmelse. Jeg kan både forstå, at den vandt talentprisen, og jeg kan også sagtens se, hvorfor nogle synes, at den er snot.
Jeg havde også billetter til Gone with the Pope, men den blev jo desværre aflyst (jeg krydser fingre for, at den dukker op i Lund i stedet - og ellers kommer dvd'en forhåbentlig også til efteråret).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Jeg fik kun set 6 film, hvor jeg bliver nødt til at hylde Vampire girl Vs. Frankenstein Girl, det er sateme lang tid siden, at jeg har grinet så meget.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 frahm-2 15 år siden
Jeg fik selv "kun" set 10 under selve festivalen, men det mener jeg nu også er ret imponerende da jeg samtidig arbejder for festivalen.
#2 filmz-Bruce 15 år siden
10 film det lyder herligt. Hvilke så du og hvilke fandt du bedst?
#3 Åkepool 15 år siden
#4 Skeloboy 15 år siden
#1 - fik du set Life During Wartime?
#5 McPeter 15 år siden
City of Life and Death - 9-10/10
Amer - ?/10 (uden for kategori, har aldrig set så mærkelig en film, men god oplevelse)
Bad Lieutenant: Port of Call - 7/10
Mother - 8/10
El Secreto de Sus Ojos - 9/10
#6 frahm-2 15 år siden
alt i alt har jeg jo set ret mange af filmene, men Mother er klart en af de bedste. Jeg var også ret vild med My Girlfriend is an Agent og Vampire Girl vs. Frankenstein Girl. Men det er nok mere et spørgsmål om personlig smag. Jeg fik set Amer en enkelt gang på dvd, men vil nok benytte chancen for at se den på det store lærred til ekstravisningen.
Life during wartime blev det desværre ikke til.
#7 x marks the spot 15 år siden
Her er mine bud på de bedste, middel og dårligste film på CPH:PIX 2010:
Bedste:
Solomon Kane (overraskende fed no-brainer Sword & Sorcery action)
Bad Lieutenant (Nic Cage is back!)
Øjnenenes Hemmelighed (mesterværk, god humor og spændende)
Kick Ass (Genial! Nic Cage is back!)
Harry Brown (Michael Caine på hævntogt)
Youth in Revolt (sjov Michael Cera)
The Loved Ones (blodig, underholdende og fjollet)
R (rigtig godt dansk drama)
Fantastic Mr. Fox
Star Wars Uncut (Højdepunkter: Star Wars á la Tron og Det Syvende Segl)
Mother (koreanerne kan bare det dér)
Black Dynamite (Michael Jai White sticks it to the Man!)
REC2 (knap så god som REC, men meget tilfredsstillende fortsættelse)
Running Turtle (Genial!)
The Box (lidt for mange ubesvarede spørgsmål men underholdende og spændende)
House of the Devil (Genial stemningsopbygning og gennemført 80’er stil)
Triangle (totalt mind-fuck! Genialt)
Middel:
Under the Salt (startede godt men blev alt for forudsigelig)
Dogtooth (skøre grækere)
Like You Know it All
Survival of the Dead (slet ikke så ringe som traileren tyder på)
Accident (lidt skuffende)
White Night (skuffende)
Defendor (meget skuffende og dårlig casting af pigen, kun reddet af Woody Harrelson),
Dårligste:
Psalm 21 (80% bibel-citater, overspillet, ikke spor uhyggelig, makværk)
Skeletons (2 ting: umorsom og Paprika Steen! Hvorfor i alverden er hun med?!)
Me and Orson Welles (ligegyldig)
The Invisible Woman (av, den var ringe!)
Possessed (for lang og forvirrende plot)
#8 filmz-Bruce 15 år siden
#7 Ja, jeg var også positivt overrasket over Triangle. Ikke nogen stor opsætning, men med et gennemført klipningsarbejde, som fremstiller tidsrejse perspektivet på overskuelig og til tider overraskende vis.
#9 Thomsen 15 år siden
Jeg havde også billetter til Gone with the Pope, men den blev jo desværre aflyst (jeg krydser fingre for, at den dukker op i Lund i stedet - og ellers kommer dvd'en forhåbentlig også til efteråret).
#10 Lord Beef Jerky 15 år siden
Jeg fik kun set 6 film, hvor jeg bliver nødt til at hylde Vampire girl Vs. Frankenstein Girl, det er sateme lang tid siden, at jeg har grinet så meget.