12 Angry Men All the Presidents Men Paradisets børn Cool Hand Luke Battle of Algiers
Btw. jeg synes 8½ er en vildt overvurderet film - det kan godt være den er blevet udråbt som klassiker, men jeg synes ikke den fortjener den status. Har det med den, lidt ligesom med Fassbinder - spild af tid!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#21 Jeg synes virkelig at "8½" er genial, men jeg indrømmer at den er ekstremt upædagogisk og meget svær at gå til. Den kræver at man mindst ser den to gange for nogenlunde at fange den. Jeg foretrækker personligt "La Dolce Vita" med et hestehår eller to, men "8½" er helt sikkert også blandt mine yndlingsfilm.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#22: Jeg tror bare jeg foretrækker svære film, der samtidig er engagerende på et eller andet plan - f.eks. det emotionelle eller det tankevækkende. Jeg elsker fremmedgørende film som "Reconstruction" og "Dogville", men var f.eks. ikke synderlig begejstret for Resnais "Sidste fjor i Marienbad"...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
#23 "8½" og særligt "I fjor i Marienbad" er ganske vist begge bevidst distancerende på det emotionelle plan, men jeg mener nu så absolut de begge er tankevækkende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#21 filmz-Angel Eyes 18 år siden
12 Angry Men
All the Presidents Men
Paradisets børn
Cool Hand Luke
Battle of Algiers
Btw. jeg synes 8½ er en vildt overvurderet film - det kan godt være den er blevet udråbt som klassiker, men jeg synes ikke den fortjener den status. Har det med den, lidt ligesom med Fassbinder - spild af tid!
#22 Benway 18 år siden
#23 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#24 jessup 18 år siden
#25 filmz-Bruce 18 år siden
À bout de souffle
Becket
La Bête humaine
Jules et Jim
The Sweet Hereafter
#26 Benway 18 år siden
#27 filmz-Narniabæver 18 år siden
Au Hazard Balthazar