Der er faktisk 82 af filmene på listen som jeg ikke har set (primært de japanske...) - nu har jeg bare taget umiddelbart, og det kan godt være at jeg bare ikke kender originaltitlen på nogle af filmene og derfor ikke tror jeg har set dem, men det er pænt mange. Der er dog stadig mange fra listen som jeg ikke mener hører hjemme på en top 10, så derfor går der et stykke tid for mit vedkommende inden jeg stemmer film ned jeg ikke har set. Men synes nu også der er et problem med listen, i og med at den ender med at blive lavet af meget få brugere. Jeg vil i sidste ende ikke have noget imod at stemme en film ud af listen som jeg ikke har set, til fordel for en film jeg har set og mener bør være med. Men netop heri ligger vel også problemet - folk har set alt for forskellige film og har for forskellig smag...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Et hurtigt kig igennem listen blev til 40-50 stykker. Blandt andet film som Mary Poppins, Becket, Happiness, The Plague Dogs og Watership Down. Men der er masser af middelmådige film at tage point fra endnu. Vi er jo efterhånden nået et punkt, hvor de middelgode må ryge ud. Men jeg skal være yderst presset, før jeg stemmer på en film, jeg ikke har set. Og jeg vil i det mindste se en trailer og læse lidt om filmen, når vi når til det stadie.
De fem, som jeg helst vil se, er: L'Atlante (har den i bestilling i øjeblikket) La Bete Humaine Vozvrashcheniye Les Enfant du Paradis Benny's Video
15: Watership Down er en ganske god og lidt rørende filmatisering af en fremragende murstensbog. Den kan du godt kaste dig over, man kunne for nylig købe en middelmådig kopi i TP for en 20'er.
#11 filmz-DocDoom 18 år siden
#12 filmz-Angel Eyes 18 år siden
Men synes nu også der er et problem med listen, i og med at den ender med at blive lavet af meget få brugere. Jeg vil i sidste ende ikke have noget imod at stemme en film ud af listen som jeg ikke har set, til fordel for en film jeg har set og mener bør være med. Men netop heri ligger vel også problemet - folk har set alt for forskellige film og har for forskellig smag...
#13 jessup 18 år siden
#14 jessup 18 år siden
#15 mr gaijin 18 år siden
De fem, som jeg helst vil se, er:
L'Atlante (har den i bestilling i øjeblikket)
La Bete Humaine
Vozvrashcheniye
Les Enfant du Paradis
Benny's Video
#16 filmz-DocDoom 18 år siden
#17 mr gaijin 18 år siden
#18 filmz-DocDoom 18 år siden
Jeg ved nu heller ikke om jeg vil kalde den en top 100, men ganske god.
#19 dolphinfriendly 18 år siden
Freaks
Dazed and Confused
My Own Private Idaho
Carne Trémula
Les Enfants du Paradis
#20 filmz-Aras 18 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".