Gravatar

#11 Kalle Ferm 16 år siden

Tillykke med bestået eksamen!
Da jeg skulle skrive bacheloropgave måtte jeg bede administratorerne på et forum hvor jeg jeg holder meget til (ja, jeg har et liv udenfor Filmz også ;-) om at blokere min adgang dertil. Jeg lavede ikke andet end overspringshandlinger i starten - skulle liige se hvad der skete på foraet. Da jeg var færdig med opgaven fik jeg så lov at komme tilbage.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#12 Bony 16 år siden

#11 - Haha, smart. Den må jeg lige huske. Det kunne være at jeg skulle overveje at lade mig blive banned fra Filmz under mine eksaminationer til sommer. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#13 HonoDelLoce 16 år siden

Og et last-minute-tip (altså, ment som noget du gør i last minute :) )

Tag en wanker.. Eller filer.. Eller hvad du kan lide at kalde det ! :)

Det blev bevist af nogle forskere for nogle år tilbage (faktisk mens jeg gik på HHX ;) ) at en orgasme nærmest reboot'er hjernen, renser ram'ene og andet it-billedsprog :) Hvis man lige skrællede bananen inden man gik ind til en eksamen af den ene eller den anden slags vil hjernen altså være meget mere klar på arbejde :)

- og det virker ! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 Bony 16 år siden

Et glas vand og en spiller, så scorer du 12! Sweet! ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#15 HonoDelLoce 16 år siden

Skal man ikke altid have et glas vand efter en spiller ? :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16 dolphinfriendly 16 år siden

Jeg tror ikke der findes et facit på hvordan man studerer godt - folk er temmeligt forskellige hvad det angår. Men ét godt råd tror jeg alle kan blive enige om - planlæg din tid ordentlig, for du kan få tid til alt hvis du disponerer din struktur optimalt. Jeg tror mange studerendes problemer er placeret hér - og fordi mange studerende ofte bilder sig selv ind, at det kræver meget mere tid end det egentlig gør. En anden god idé er at finde en læsesal, eller andet sted der kan være "arbejdsplads". Af nød begyndte jeg at bruge læsesalen på CBS på Frederiksberg, men fandt hurtigt ud af, at stemningen var så koncenteret at man selv blev grebet af den - og arbejdede langt mere intensivt end hjemme.

Læsegrupper er en god ting - til eksamenslæsningen. Med al respekt, kan mange studerende have en noget lad og dvask holdning til mødetider og forberedelse. Jeg har aldrig været i en læsegruppe, andet end under eksamensperioderne, der har været konsekvent velforberedt. Der er altid nogen der har været på druk, har kæresteproblemer eller har andre dårlige undskyldinger. Fucking waste of my time. Derfor - kør solo gennem semesteret, find en læsegruppe til under eksamenerne, der er folk (generelt) mere koncenteret.

Mit problem i starten af mit studie, jeg læste Litteraturvidenskab og Moderne Kultur som grundfag, var at jeg skulle vende mig til at være en selektiv læser. Altså at holde sig til at læse vigtige tekster, og ikke alle tekster i hele verden. Og ikke mindst være så disciplineret, at kunne skrive ti-tolv sider på en nat eller fokuseret læse 1000 sider på en dag. Man skal lære at være målrettet. Personligt har jeg aldrig fattet dem der klynker over et pensum på 10000 sider - man har masser af tid til at læse det.

Personligt laver jeg temmeligt meget ved siden af mit studie, jeg er content manager på FilmNet.dk, FilmNet TV og SpilNet.dk har to firmaer kørende ved siden af og laver frafaldende arbejde hist og pist. Viljen skaber vej og man kan få tid til det meste - men ikke uden en god kalender. ;)

Gravatar

#17 Kalle Ferm 16 år siden

Enig, det er her Outlook spiller en vigtig rolle!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

Skriv ny kommentar: