Jeg har undret mig en del over følgende. Danmarks Radio har tre musik programmer; Boogie, Liga.dk og Musikprogrammet. Det er fint med musikprogrammer, musik er en af livets fire grundsten, men behøves en TV-station at have tre programmer der omhandler dette.
Hvis ingen har regnet det ud endnu nu, så bunder dette lille udbrud i, at der ikke er noget filmprogram fra selv samme TV-station, andet end et par børnefilm i Troldspejlet i ny og næ.
Hvorfor kan vi ikke få et filmprogram, når der skal være tre musikprogrammer?
Liga.dk er jo for dansk musik. Boogie er vist kun en liste nu, hvilket vil sige kun ét program om ugen. Desuden er det jo kommercial, poppet og mainstream musik som det hovedsageligt skal levere. Musikprogrammet er det alternative indslag. Oftest har hvert et program et tema, som udsendelsen så tilrettelægges efter.
Med undtagelse af Boogie (for det meste ikke i min smag), så synes jeg det er gode og ikke mindst vigtige progammer.
Men selvfølgelig skal der også være plads til et filmprogram og gerne flere!!!! Og ja, det er lidt spøjst at vi lige for tiden er uden et... det tætteste man kommer er vel i go' morgen danmark på tv2 om fredagen, hvor en eller anden avis-anmelder ytrer lidt kritik om et par aktuelle film!
Ja, det er for dårligt. Det kan ikke passe, at man skal levere en pæn sjat i licens, og det eneste man får, er Søren Høy der udtaler sig til Deadline eller sådan noget...
Vi mangler vitterligt noget godt og gennemarbejdet.
Og ham på Godmorgen DK... Jeez!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Det kommer jo an på interesse. Jeg synes for eksempel, at sport er noget man selv dyrker, og hvis man ser blot to minutter af en fodboldkamp, så er man totalt debil. Derfor mener jeg, at sport i tv burde være ½ times ugentligt indslag tirsdag aften kl. 23.30, hvor man dækkede alle sportsgrene. Jeg har det ligesådan med amerikanske dåselatter-serier "Kaos i de ti tommelfingre", "Husmodersex i byen" eller hvad det er de hedder. Er du enig med mig? Næppe. Det er der i hvert fald mange der ikke er, og derfor har jeg accepteret, at der er mere end ½ times sport om ugen, uden at jeg tuder over det. Jeg ser bare noget andet på en af den andre 30 kanaler der findes.
Tænk også på, at hver eneste TV-kanal bruger... ja, adskillige TIMER hver uge på VEJRET. "Vejret præsenteres af Netto" - tak for det, Netto, ellers ville vi slet ikke HAVE et vejr! Gud hjælpe mig, om de ikke også lige skal fortælle, hvordan vejret HAR været tidligere på dagen!!!
Set i det rette lys er 3 timers musikudsendelser om ugen vel ikke meget, ikke mindst når man tænker på, hvor mange der går op i musik.
Tilføjelse: Der burde selvfølgelig også være tre timers film-udsendelser om ugen, det er jeg naturligvis enig i (så vil jeg fx. hellere selv skulle se ud ad vinduet og lure hvordan vejret er og undvære 3 timers ugentlig vejrudsigt)
Det skal lige siges at jeg synes det er fint med musikprogrammer, og det rør mig ikke at der er tre af slagsen, men jeg synes bare det er mærkeligt når der ikke er noget for filminteresserede.
Som Jon siger, ja jeg giver dig ret!:-) Der er alt for meget sport! SPORT SPORT SPORT! Det er fint der er sport, men behøves det at være flere gange om dagen? Det er som om de bare går ud fra at alle gider høre om sport, specielt fodbold, jeg hader fodbold!
Men vi skal ikke komme ind på en fodbold/sportssnak, for det var ikke det der var meningen.
Kan vi ikke lave en underskriftindsamling til DR eller TV2, om at vi vil ha noget film!
Og det er vel forskellen. Man er nødt til at skelne mellem film og programmer om film, ligesom man må skelne mellem sport og programmer om sport. Hvis man regner filmene med, er film meget godt repræsenteret på programmet. Og jeg må da indrømme at jeg hellere vil se film end programmer om film. Men jeg er såmænd enig i, at der burde være et program om film i sendefladen, simpelthen fordi film er så væsentlig et kulturfænomen.
Ser man på tv2's seertal fra i mandags, så har vejret egentlig ret gode seertal! Ergo må det jo så betyde, at en stor del af befolkningen vælger at sidde indenfor dagen lang med nedrullede gardiner ;)
Endvidere kan man også se, at Anna Pihl klarer sig ret godt, med over 1 mill. seere. Jeg så første afsnit, og synes det var knapt så fee! Så har ikke set de to efterfølgende (er det vidst nok). Er jeg gået glip af noget? ... Undskyld at jeg lige drejer fokusset væk fra det oprindelige emne...
#1 SpielbergFreak 19 år siden
Hvis ingen har regnet det ud endnu nu, så bunder dette lille udbrud i, at der ikke er noget filmprogram fra selv samme TV-station, andet end et par børnefilm i Troldspejlet i ny og næ.
Hvorfor kan vi ikke få et filmprogram, når der skal være tre musikprogrammer?
#2 filmz-matt_bender 19 år siden
Boogie er vist kun en liste nu, hvilket vil sige kun ét program om ugen. Desuden er det jo kommercial, poppet og mainstream musik som det hovedsageligt skal levere.
Musikprogrammet er det alternative indslag. Oftest har hvert et program et tema, som udsendelsen så tilrettelægges efter.
Med undtagelse af Boogie (for det meste ikke i min smag), så synes jeg det er gode og ikke mindst vigtige progammer.
Men selvfølgelig skal der også være plads til et filmprogram og gerne flere!!!! Og ja, det er lidt spøjst at vi lige for tiden er uden et... det tætteste man kommer er vel i go' morgen danmark på tv2 om fredagen, hvor en eller anden avis-anmelder ytrer lidt kritik om et par aktuelle film!
#3 davenport 19 år siden
Vi mangler vitterligt noget godt og gennemarbejdet.
Og ham på Godmorgen DK... Jeez!
#4 19 år siden
Det kommer jo an på interesse. Jeg synes for eksempel, at sport er noget man selv dyrker, og hvis man ser blot to minutter af en fodboldkamp, så er man totalt debil. Derfor mener jeg, at sport i tv burde være ½ times ugentligt indslag tirsdag aften kl. 23.30, hvor man dækkede alle sportsgrene. Jeg har det ligesådan med amerikanske dåselatter-serier "Kaos i de ti tommelfingre", "Husmodersex i byen" eller hvad det er de hedder. Er du enig med mig? Næppe. Det er der i hvert fald mange der ikke er, og derfor har jeg accepteret, at der er mere end ½ times sport om ugen, uden at jeg tuder over det. Jeg ser bare noget andet på en af den andre 30 kanaler der findes.
Tænk også på, at hver eneste TV-kanal bruger... ja, adskillige TIMER hver uge på VEJRET. "Vejret præsenteres af Netto" - tak for det, Netto, ellers ville vi slet ikke HAVE et vejr! Gud hjælpe mig, om de ikke også lige skal fortælle, hvordan vejret HAR været tidligere på dagen!!!
Set i det rette lys er 3 timers musikudsendelser om ugen vel ikke meget, ikke mindst når man tænker på, hvor mange der går op i musik.
#5 19 år siden
#6 davenport 19 år siden
#7 SpielbergFreak 19 år siden
Som Jon siger, ja jeg giver dig ret!:-) Der er alt for meget sport! SPORT SPORT SPORT! Det er fint der er sport, men behøves det at være flere gange om dagen? Det er som om de bare går ud fra at alle gider høre om sport, specielt fodbold, jeg hader fodbold!
Men vi skal ikke komme ind på en fodbold/sportssnak, for det var ikke det der var meningen.
Kan vi ikke lave en underskriftindsamling til DR eller TV2, om at vi vil ha noget film!
#8 davenport 19 år siden
#9 filmz-kaotmus 19 år siden
Og det er vel forskellen. Man er nødt til at skelne mellem film og programmer om film, ligesom man må skelne mellem sport og programmer om sport. Hvis man regner filmene med, er film meget godt repræsenteret på programmet. Og jeg må da indrømme at jeg hellere vil se film end programmer om film. Men jeg er såmænd enig i, at der burde være et program om film i sendefladen, simpelthen fordi film er så væsentlig et kulturfænomen.
#10 filmz-matt_bender 19 år siden
Endvidere kan man også se, at Anna Pihl klarer sig ret godt, med over 1 mill. seere. Jeg så første afsnit, og synes det var knapt så fee! Så har ikke set de to efterfølgende (er det vidst nok). Er jeg gået glip af noget?
... Undskyld at jeg lige drejer fokusset væk fra det oprindelige emne...
Now back on topic!