Siden en optiker hos Louis Nielsen fejlagtigt fastslog, at min mor havde en bygningsfejl på det ene øje (hvilket samtlige efterfølgende undersøgelser hos diverse optikere og øjenlæger har afkræftet), har hele familien holdt sig langt væk fra den kæde. Jeg har selv brugt briller og dernæst kontaktlinser gennem mange år og kan varmt anbefale Profil Optik. Deres service og kompetence er upåklagelig.
Siden en optiker hos Louis Nielsen fejlagtigt fastslog, at min mor havde en bygningsfejl på det ene øje
Ja det er jo lige det. Hvordan kan jeg nogensinde vide mig sikker på, at jeg/mine øjne er blevet vurderet rigtigt? Hende der testede mig hos Synoptik, virkede rigtig god og professionel, men hun kan vel også tage fejl og nej, man spiller jo ikke hasard med sine øjenæbler.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Har haft profil optik siden jeg var 6 år og har altid været tilfreds med kvalitet og service, synes dog den lokale profil optik har fået et mindre udvalg de seneste år.
Ja det er jo lige det. Hvordan kan jeg nogensinde vide mig sikker på, at jeg/mine øjne er blevet vurderet rigtigt?
Især når du skal have briller/kontaktlinser for første gang, kan det være en god idé at få synet undersøgt hos en øjenlæge. Det kan gøres, så det bliver dækket via dit sundhedskort og dermed ikke koster dig noget:
Hvis du er i gruppe 1 [sikringsgruppe 1 - du er tilmeldt en bestemt læge og skal have henvisning til speciallæger], skal du have henvisning fra din læge til behandling hos speciallæge, fysioterapeut, fodterapeut og psykolog. Dog kræves der ikke henvisning til øre- og øjenlæge, tandlæge, tandplejer og kiropraktor.
Regionen betaler alle udgifter til hjælp hos læge eller speciallæge. Du skal dog være opmærksom på, at lægen/speciallægen skal have en aftale med regionen, og at nogle læger, som har en aftale, også tilbyder privat behandling, du selv skal betale for.
De praktiserende læger og speciallæger, du kan finde på borger.dk's liste, har alle en aftale med regionen.
En synstest hos en øjenlæge burde være mere sikker, da lægen ikke har en økonomisk interesse i, at du har flere forskellige fejl ved dine øjne, det har en optiker.
Jo, der findes bestemt eksempler på, at optikere har lavet ballade, men de eksempler begrænser sig ikke til LN, da alle optikere jo har en økonomisk interesse i at sælge briller mv. til dig.
Tak for jeres svar allesammen. Det har givet mig lidt at tænke på, inden jeg bestemmer mig helt.
Men hvor er de så ansat? Og er de ikke farvede af, at de er ansat hos en konkurrent? Selvfølgelig, hvis det kun er LN de taler dårligt om og ikke de andre konkurrenter, så kan de ha' noget at ha' det i.
Det er selvfølglig er der altid det aspekt men de arbejder i Thiele men samtidig synes de godt om bla. synoptik så det er ikke fordi de kun går ind for der de arbejder. Deres stel og glas skulle ikke være lige så godt som de andre steder men det er jo nok derfor de er billigere. Jeg har briller om jeg bruger hverdag så gider ikke have noget som ikke holder.
Jeg har haft en del briller hos Louis Nielsen - fik tidligere kun fra Synoptik, men det ændrede sig sjovt nok da jeg selv skulle betale :) Min opfattelse er, at man får hvad man betaler for, men samtidig kan kvalitet være tilfældigt. De fleste af mine briller fra LN har været ganske fine, men har haft et enkelt par, der skulle rettes konstant.
Jeg har oplevet ganske fin service (der er en dog en enkelt ekspedient jeg har lært at undgå fordi hun altid er sur og stædig, men det anser jeg ikke som LN's skyld...) og udover det at man skal betale for en synsprøve (samt de forklaringer andre kommer med), kan jeg ikke umiddelbart se hvorfor de er billigere - udover de er en del af en ret stor, international kæde, det ved jeg ikke om fx Synoptik er.
Ang. synsprøve: min øjenlæge sagde direkte at jeg ikke burde bruge hans målinger til at købe briller efter, vist nok noget med at det ikke er mål efter briller, men mål direkte ved øjet (noget med afstand). Lige som man har forskellig styrke i linser og briller.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Deres stel og glas skulle ikke være lige så godt som de andre steder
Der har jeg så hørt at de alle får deres glas fra samme steder, men det kan også være at det er ren fejlinformation fra en der ikke ved hvad han snakker om?
utyske (16) skrev:
Sygesikringskortet hedder sundhedskort i dag. :)
Hos en gammel nisse som mig, vil det altid hedde sygesikringsbevis :) Står der rent faktisk sundhedskort på kortet?
lagoni (18) skrev:
Ang. synsprøve: min øjenlæge sagde direkte at jeg ikke burde bruge hans målinger til at købe briller efter, vist nok noget med at det ikke er mål efter briller, men mål direkte ved øjet (noget med afstand).
Det var ganske interessant info, tak for det.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#11 Highland Park 11 år siden
Jeg gider ikke spille hasard med mine øjeæbler.
#12 Åkepool 11 år siden
Ja det er jo lige det. Hvordan kan jeg nogensinde vide mig sikker på, at jeg/mine øjne er blevet vurderet rigtigt?
Hende der testede mig hos Synoptik, virkede rigtig god og professionel, men hun kan vel også tage fejl og nej, man spiller jo ikke hasard med sine øjenæbler.
#13 tiany 11 år siden
#14 Highland Park 11 år siden
Du kan også få en anden optiker til at checke synet. Jeg går stærkt ud fra, at de alle tilbyder gratis synstest, selv hvis de ikke skilter med det. :)
#15 Åkepool 11 år siden
Det er værd at overveje, men er den undersøgelse mere sikker end hos en optiker?
Jeg spørger måske dumt, men er det et sygesikringsbevis du taler om?
Det koster vist hos Louis Nielsen, om ikke andet, ifølge Utyske:
#16 Slettet Bruger [2228641522] 11 år siden
Jo, der findes bestemt eksempler på, at optikere har lavet ballade, men de eksempler begrænser sig ikke til LN, da alle optikere jo har en økonomisk interesse i at sælge briller mv. til dig.
Sygesikringskortet hedder sundhedskort i dag. :)
#17 Wangsgaard 11 år siden
Det er selvfølglig er der altid det aspekt men de arbejder i Thiele men samtidig synes de godt om bla. synoptik så det er ikke fordi de kun går ind for der de arbejder. Deres stel og glas skulle ikke være lige så godt som de andre steder men det er jo nok derfor de er billigere. Jeg har briller om jeg bruger hverdag så gider ikke have noget som ikke holder.
#18 lagoni 11 år siden
Jeg har oplevet ganske fin service (der er en dog en enkelt ekspedient jeg har lært at undgå fordi hun altid er sur og stædig, men det anser jeg ikke som LN's skyld...) og udover det at man skal betale for en synsprøve (samt de forklaringer andre kommer med), kan jeg ikke umiddelbart se hvorfor de er billigere - udover de er en del af en ret stor, international kæde, det ved jeg ikke om fx Synoptik er.
Ang. synsprøve: min øjenlæge sagde direkte at jeg ikke burde bruge hans målinger til at købe briller efter, vist nok noget med at det ikke er mål efter briller, men mål direkte ved øjet (noget med afstand). Lige som man har forskellig styrke i linser og briller.
#19 Åkepool 11 år siden
Der har jeg så hørt at de alle får deres glas fra samme steder, men det kan også være at det er ren fejlinformation fra en der ikke ved hvad han snakker om?
Hos en gammel nisse som mig, vil det altid hedde sygesikringsbevis :) Står der rent faktisk sundhedskort på kortet?
Det var ganske interessant info, tak for det.
#20 Slettet Bruger [2228641522] 11 år siden
Jeg er muligvis en ældre nisse og ja, det gør der. ;)