Jeg skal til at købe mine første briller og har været til synstest hos Synoptik, der fortæller at jeg skal ha' briller som jeg altid skal gå med, altså med glidende overgang.
Jeg blev så præsenteret for prisen, som i mine øjne var lidt høj og har efterfølgende snakket med flere der siger at jeg skal gå til Louis Nielsen istedet, da de er meget billigere.
Det vækker bare min mistanke, at de kan være SÅ meget billigere end alle de andre, som de tilsyneladende er. Er der en der ved hvordan de kan køre den billige stil, uden at gå ned og uden at de andre retter deres priser ind efter dem?
Og er der nogle der kan byde ind med gode/dårlige erfaringer med LN?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Jeg har købt briller og kontaktlinser hos dem - mine erfaringer er ret fornuftige. Ligesom med alle andre kæder, kommer det an på hvem man får fat i, da der kan være tvivlsomme medarbejdere.
Jeg tror ikke der er noget lusk involveret i deres priser, jeg tror ganske enkelt bare, at deres forretningsmodel er markant anderledes, så de henter penge på andre måder. Man kan vist fx. ikke udgå at betale for en synstest, så vidt jeg ved og så kan jeg forestille mig, at de kan købe stort ind af stel, fordi de sælger dem så billigt og dermed få dem meget billigere.
Jeg har umiddelbart ingen problemer med at købe hos dem.
#1 Jeg har også ok erfaringer med LN. Mit eneste ankepunkt er, at de stel jeg har haft købt, ikke har holdt så godt.
Jeg bruger kontaktlinser, når jeg motionerer, hvorfor jeg kun bruger 1-dags-linser. Jeg har skullet bruge mindst easyvision daily vusion, for ikke at blive irriteret af tørre øjne.
Jeg køber mine brilelr hos min mors fætter, og har gjort det i ca 8 år nu. Hver gang betaler vi for meget, hver gang er varen ikke tilfredsstillende og hver gang tager det minimum ½ år før jeg modtager varen. Det er så dejligt med kontakter i familien der gør livet lettere for en. Jeg har også sagt til min mor nu, at det er sidste gang jeg køber noget hos ham, det er ligefør jeg skal have ny synsprøve inden jeg modtager brillerne.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg har også Louis Nielsen - har haft kontaktlinseabonnement hos dem i 15 år og de var bare billigere end de andre - har intet at udsætte på dem :) Gennem mit abon. på linser sparer jeg også 10 kr fra om måneden der går ind på en konto hos dem, disse penge kan jeg så hæve og bruge på linser eller briller - smart :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg har købt briller hos LN de sidste par gange og er generelt tilfreds. De tjener på tillægskøb dvs toning og læsefelt, som de selvfølgelig mener at alle har brug for. Jeg fik læsefelt sidste gang og har bitterligt fortrudt, men så er man da blevet dét klogere. Mit råd: Køb brillerne, hvor du har tiltro til optikkeren og hvor du synes om prisen, for der er ikke den store forskel på kvaliteten.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Jeg har lige fået briller efter at have haft brug for dem de sidste 20 år. De er awesome! Skal dog have kontaktlinser her inden jeg skal på skiferie, så det kunne da være man skulle smutte i LN... Tak for anbefalingen :)
Min veninde hvis begge forældre er optikere siger at Louis Nielsen er ringe kvalite, så derfor valgte jeg ikke dem. Jeg valgte synoptik da de havde gode afdrags muligheder og er rigtig glad for mine nye briller :)
Tak for jeres svar allesammen. Det har givet mig lidt at tænke på, inden jeg bestemmer mig helt.
Wangsgaard (8) skrev:
Min veninde hvis begge forældre er optikere siger at Louis Nielsen er ringe kvalite
Men hvor er de så ansat? Og er de ikke farvede af, at de er ansat hos en konkurrent? Selvfølgelig, hvis det kun er LN de taler dårligt om og ikke de andre konkurrenter, så kan de ha' noget at ha' det i.
So, at last we meet for the first time for the last time.
#1 Åkepool 11 år siden
Jeg blev så præsenteret for prisen, som i mine øjne var lidt høj og har efterfølgende snakket med flere der siger at jeg skal gå til Louis Nielsen istedet, da de er meget billigere.
Det vækker bare min mistanke, at de kan være SÅ meget billigere end alle de andre, som de tilsyneladende er.
Er der en der ved hvordan de kan køre den billige stil, uden at gå ned og uden at de andre retter deres priser ind efter dem?
Og er der nogle der kan byde ind med gode/dårlige erfaringer med LN?
#2 Slettet Bruger [2228641522] 11 år siden
Jeg tror ikke der er noget lusk involveret i deres priser, jeg tror ganske enkelt bare, at deres forretningsmodel er markant anderledes, så de henter penge på andre måder. Man kan vist fx. ikke udgå at betale for en synstest, så vidt jeg ved og så kan jeg forestille mig, at de kan købe stort ind af stel, fordi de sælger dem så billigt og dermed få dem meget billigere.
Jeg har umiddelbart ingen problemer med at købe hos dem.
#3 Muldgraver 11 år siden
Jeg har også ok erfaringer med LN. Mit eneste ankepunkt er, at de stel jeg har haft købt, ikke har holdt så godt.
Jeg bruger kontaktlinser, når jeg motionerer, hvorfor jeg kun bruger 1-dags-linser. Jeg har skullet bruge mindst easyvision daily vusion, for ikke at blive irriteret af tørre øjne.
#4 MOVIE1000 11 år siden
Jeg har også sagt til min mor nu, at det er sidste gang jeg køber noget hos ham, det er ligefør jeg skal have ny synsprøve inden jeg modtager brillerne.
#5 wimmie 11 år siden
Gennem mit abon. på linser sparer jeg også 10 kr fra om måneden der går ind på en konto hos dem, disse penge kan jeg så hæve og bruge på linser eller briller - smart :)
#6 lyspunkt 11 år siden
Mit råd: Køb brillerne, hvor du har tiltro til optikkeren og hvor du synes om prisen, for der er ikke den store forskel på kvaliteten.
#7 PredatorX 11 år siden
#8 Wangsgaard 11 år siden
#9 Geekalot 11 år siden
#10 Åkepool 11 år siden
Men hvor er de så ansat? Og er de ikke farvede af, at de er ansat hos en konkurrent?
Selvfølgelig, hvis det kun er LN de taler dårligt om og ikke de andre konkurrenter, så kan de ha' noget at ha' det i.