Du øver dig, så du kan lave en lang flydende bevægelse. Det bliver tricky at køre hele vejen rundt uden ryk.
Når du så laver optagelsen, sørger du for at filme MERE end 360 grader. Helst en halv gang længere eller lignende. Det gør du dels fordi starten og slutningen altid vil være dårlig, så de skal kunne klippes fra og stadig efterlade dig med en fuld rotation. Og dels gør du det fordi du så kan lave en langsom overblænding imellem de to klip.
Afhængigt af motivet kunne du også overveje at lave det med stitchede stills, men det kræver jo så at der ikke er noget bevægelse i selve billedet.
Fandt I en fotograf?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg formulerede mig vist lidt forkert - kameraet skal BL.A. panorere (men ikke lave en 360 graders tur) - dvs. opgaven er ret kompliceret :S En kort beskrivelse: kameraet skal først filme en mand og en dreng som sidder og laver en diktat ved et havebord - derefter skal kameraet kører op og filme to personer som går i en park og taler - til sidst skal der filmes en kvinde fra en altan før kameraet vender tilbage til drengen og manden med diktaten og filmen skal begynde forfra :)
Haha, det bliver tricky. Jeg antager at liften kører op og ned under optagelsen?
Umiddelbart er mit bedste bud at lave overgangen imellem en af sekvenserne. Fx. når kameraet kører ned til de to på bænken igen. Det bliver så godt som umuligt at ramme den samme beskæring som udgangspunktet, med mindre I har en programmérbar lift (findes der overhovedet sådan nogen?).
Anyways, så skal I nok beregne lidt efterarbejde i et compositing program. Med lidt snilde kunne man måske lave en form for morph imellem de to loops, for at skjule overgangen.
Det burde kunne klares i AE hvis man ved hvad man laver. Det er i hvert fald hvad jeg ville gøre, men I skal være opmærksomme på at få det så tæt på som overhovedet muligt på stedet. Der er grænser for hvad man kan gøre digitalt.
I øvrigt. Nu hvor det er et kunst-projekt og da det er jeres eneste indstilling, ville det så ikke være fedt at filme den 3 gange i træk eller lignende? På den måde bliver loopet længere, og der kommer til at være små variationer, der gør at folk vil tænke over det længere (når man nu tydeligt kan se at det IKKE er et loop ved første øjekast).
Det har jeg faktisk tænkt på - men vi har ikke meget tid til optagelsen, så at håbe på at der kommer 2 eller 3 gange lige efter hinanden hvor alt lykkes er tvivlsomt (når det skal optages ud i et stræk) :) - men helt sikkert - det kunne det være godt - især hvis foreskellen var minimal mellem dem
#1 filmz-thomas_hyttel 16 år siden
Jeg har brug for at lave et loop - dvs. der skal være en glidende overgang mellem to skud, så filmen i princippet kan fortsætte i det uendelige.
Er der nogle som har erfaring eller triks til hordan det kan laves så overgangen slet ikke kan ses?
Kameraet skal panoreres og køres på en lift, og til sidst vende tilbage til udgangspunktet, så filmen fortsætter hvor den begyndte.
Håber der er nogle som kan hjælpe :)
På forhånd 1000 tak,
Thomas
#2 gi-jones 16 år siden
Når du så laver optagelsen, sørger du for at filme MERE end 360 grader. Helst en halv gang længere eller lignende. Det gør du dels fordi starten og slutningen altid vil være dårlig, så de skal kunne klippes fra og stadig efterlade dig med en fuld rotation. Og dels gør du det fordi du så kan lave en langsom overblænding imellem de to klip.
Afhængigt af motivet kunne du også overveje at lave det med stitchede stills, men det kræver jo så at der ikke er noget bevægelse i selve billedet.
Fandt I en fotograf?
#3 filmz-thomas_hyttel 16 år siden
Jeg formulerede mig vist lidt forkert - kameraet skal BL.A. panorere (men ikke lave en 360 graders tur) - dvs. opgaven er ret kompliceret :S
En kort beskrivelse: kameraet skal først filme en mand og en dreng som sidder og laver en diktat ved et havebord - derefter skal kameraet kører op og filme to personer som går i en park og taler - til sidst skal der filmes en kvinde fra en altan før kameraet vender tilbage til drengen og manden med diktaten og filmen skal begynde forfra :)
Jep - vi fandt fotograf :)
#4 gi-jones 16 år siden
Umiddelbart er mit bedste bud at lave overgangen imellem en af sekvenserne. Fx. når kameraet kører ned til de to på bænken igen. Det bliver så godt som umuligt at ramme den samme beskæring som udgangspunktet, med mindre I har en programmérbar lift (findes der overhovedet sådan nogen?).
Anyways, så skal I nok beregne lidt efterarbejde i et compositing program. Med lidt snilde kunne man måske lave en form for morph imellem de to loops, for at skjule overgangen.
#5 filmz-thomas_hyttel 16 år siden
Tror også at der må laves en morph- spm. er bare om det bliver for tydeligt :)
Kan du evt. anbefale nogle programmer? After Effects kan vel godt klare sådan noget?
#6 gi-jones 16 år siden
#7 gi-jones 16 år siden
#8 filmz-thomas_hyttel 16 år siden
#9 filmz-thomas_hyttel 16 år siden
#10 gi-jones 16 år siden