Gravatar

#11 filmz-Kadann 18 år siden

fejlpost.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#12 BN 18 år siden

#10:

hovsa! det har du ret i! ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#13 dolphinfriendly 18 år siden

#7 Jeg er til dels enig. Men amerikanske indiefilm er dog blevet mere populære, hvilket baner vejen for flere mindre US produktioner i danske biografer.

Gravatar

#14 jessup 18 år siden

#13 - der har været mange fine indiefilm fra slut 80'erne og frem (Cassavetes før de nyere instruktører). Men selvom der er forskel på Hollywood og indie, tænker jeg det hele sammen - glæder mig over små perler men der er stadigt langt mellem snapsene.
This is just until June
Gravatar

#15 filmz-ataris 18 år siden

Jeg har en lille hemmelighed: ALLE film er stortset lavet for at tjene penge...og so what?, og det er da ligemeget om det er et remake eller en efterfølger, bare den er fed.

#4 - Naturligvis er de det til en vis udstrækning. At lave en film er jo et arbejde, som så meget andet. Men der findes heldigvis mange instruktører, der ikke er villige til at ofre deres kunstneriske integritet for kommerciel succes (og dermed masser af penge). Det betyder selvfølgelig ikke at alle film der er lavet hovedsageligt for at tjene kassen er dårlige og alle 'kunstneriske' film er gode. Jeg er personligt bare tusinde gange mindre tolerant overfor elendige storfilm, der tjener kassen på trods af deres åbenlyse mangler.

#1 - Jeg hader ikke personligt Hollywood, men jeg synes i det mindste man bør betragte det med en sund skepsis, som hos en del mennesker desværre er nærmest ikke-tilstede. Den del, jeg hader, er hele Hilton/Lohan/Spears-kendis kulturen, der er til stede i, men ikke begrænset til Hollywood, hvor mere eller mindre talentfulde mennesker bliver berømt og bedømt på deres plastikoperationer, DUI's og sexvideoer. Desuden er jeg træt af den selvgratulerende narcisisme der er tilstede ved produktioner, hvor talentløse instruktører og skuespiller omtaler deres eget makværk af en film som guds gave til filmmediet.

Når det er sagt, så synes jeg også der kommer rigtigt mange gode film ud af Hollywood og der er rigtigt mange talentfulde mennesker der. Man skal bare passe på med at begrænse sig til Hollywood, for så får man kun en lille del af spektret med. Der er en hel verden af oplevelser udenfor.
still cuckoo for cocoa puffs
Gravatar

#16 rubkick 18 år siden

Jeg vil nok give dig ret i, at folk herinde af og til kritiserer Hollywood, men det drejer sig reelt kun om få personer. Langt de fleste brugere er ovenud tilfredse med Hollywood-film og ser stort set ikke andet. Kig på dvd-hylderne i Føtex, Kvickly, Fona & Merlin. De tilbyder stort set kun amerikanske (eller danske) film. Det er åbenbart det, forbrugerne vil have.

Og kigger vi på dette forum, er tråde om Hollywood-film altid meget længere end tråde om iranske film. Og nyheder om Bourne 3, Die Hard 4 og Spielbergs næste projekter læses med garanti af flere og med større interesse end nyheder om ungarske filmfestivaller. Min indtryk er derfor, at hovedparten af brugerene er "med" på Hollywood-bølgen og tilfredse med den den store eksponering, der gives til Hollywood-filmene. Se bare på brugernes toplister! Men det utilfredse - og efter min opfattelse meget lille - mindretal giver ofte lyd fra sig, og høres måske bedre?

Jeg hører selv til dette mindretal, men det handler for mit vedkommende ikke om had til Hollywood. Jeg har bare nået et "mætheds"- eller "kvalme"-punkt - som når man får pollen- eller støvallergi. Som jeg ser det, hersker der nærmest et omvendt proportionalt forhold mellem den mængde af omtale en film får og dens dybere substans. Så jo mere omtale en film får, jo mindre interessant vil den (som regel) være for mig!
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Helt enig. "Hollywood-bølgen"... oh, I wish!
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#18 Winniepooh 18 år siden

Jeg tror det er meget forskelligt hvad folk ligger i ordet Hollywood.

For nogen er det synonymt med samlebåndsproduktioner og Paris Hilton og for andre er der alt hvad der hedder amerikans producerede film.

Jeg hader på ingen måde Hollywood og er vild med mange af de film der kommer derfra.

Men somme tider sætter jeg også pris på et originalt manuskript frem for en ny version af en 50 år gammel film, og jeg foretrækker skuespillere der er castet ud fra talent snarere end berømmelse.

You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#19 filmz-Le Samouraï 18 år siden

Hele begrebet er sådan set også forældet, for de er jo de færreste Hollywood-studier, der i dag laver spillefilm. I stedet distribuerer de andres film og koncentrerer sig selv om at lave tv.

Når folk i dag taler om "Hollywood-film", så er det min opfattelse, at de som regel mener de stort anlagte mainstream-produkter. De mere intime drama o.l. er som regel produceret af små, uafhængige selskaber.

Tingene bliver selvfølgelig ekstra knudrede, fordi den største, amerikanske "independent-producent", Miramax, i dag er ejet af Disney. Så man reelt ikke kalde dem "indie" mere, selvom deres output stadigvæk befinder sig i samme boldgade som før.

Jeg hader egentligt ikke Hollywood. Jeg tror bare på Sturgeons lov om, at 90% af alt er noget lort. Og eftersom amerikanske mainstream-produktioner dominerer de europæiske biografer, så siger det sig selv, at antallet af dårlige, amerikanske film i biograferne også er forholdsvist større end fx. antallet af dårlige indonesiske spillefilm.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: