Gravatar

#1 filmz-tom welling 18 år siden

Jeg ser tit herinde, at folk tit brokker sig over Hollywood. Hvis man nu tænker over USA, så har de jo alligevel nogen af de bedste film, der er produceret nogensinde. Ligeledes med serier. Eksempelvis Lost, Prison Break, heroes osv. Synes bare tit, at folk er hurtige til at rakke ned på produktioner fra USA. Selvfølgelig kommer der mange dårlige film ud af Hollywood, men de laver så også mange flere end f.eks. Danmark, tyskland, italien osv. Men der kommer da også mange dårlige film fra de europæiske lande. Her høre man så bare mere om de gode, fordi de ikke har alle de produktioner som USA. Men hvad er det, som folk har så meget imod Hollywood produktioner, og generelt film fra USA?
Gravatar

#2 filmz-Kadann 18 år siden

#1 -

Min oplevelse er at folk rakker ned på Hollywood, ikke på amerikansk filmindustri og serieindustri som helhed.

Jeg forbinder ikke tv-serier med Hollywood, kun spillefilm og der er masser af indie-film fra USA der er af meget høj kvalitet, som ikke har noget med Hollywood at gøre overhovedet, bortset fra at de måske benytter nogle af de store selskaber som distributører.

Men faktum er jo at der er en ret stor produktion af remakes, efterfølgere og andre ligegyldigheder fra Hollywood for tiden og det generelt virker som om at mange studier bare spytter disse på markedet, for at få nogle penge i kassen, frem for at bruge noget af den fantasi og originalitet, der gjorde at de blev store til at starte med.

Bare se på releaselisten, indenfor den næste måneds tid kommer der et remake og to efterfølgere fra Hollywood.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 filmz-tom welling 18 år siden

Godt skrevet:) Jeg giver dig ret. De remaker mange film, somsagt bare for pengenes skyld, og det er jo synd.
Gravatar

#4 Skeloboy 18 år siden

Jeg har en lille hemmelighed: ALLE film er stortset lavet for at tjene penge...og so what?, og det er da ligemeget om det er et remake eller en efterfølger, bare den er fed.

Når det er sagt, så er der masser af gode og og ligefrem fantastiske film fra Hollywood, dog kan der være langt i mellem de fantastiske, men de rigtige interessante film kommer ofte fra et andet sted, men det tilskriver jeg Hollywoods ideal om, at en film skal ses af flest mulig, hurtigst mulig, og det bevirker man ikke kan lege så meget med mediet og historie, som det bliver gjort i f.eks. asiatiske, europæiske og amerikanske independent film
Gravatar

#5 MadMartigan 18 år siden

Ja, selvfølgelig er de bedste film fra USA, det er da et urørlig faktum.

Laver man mange film, laver man også dårlige film.

Der er også rigtig langt ned til 2. pladsen efter min mening.

Har lige fået denne bog, i fødselsdagsgave, og jeg tager tit mig selv i, at bladre hen over de film, som ikke er produceret i USA, det er måske en fejl, men jeg har nok ikke interesse nok for de "Guldklumper" der gemmer sig i andre lande.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#6 MadMartigan 18 år siden

I'm your huckleberry...
Gravatar

#7 jessup 18 år siden

#5 de fleste herinde poster en del penge i amerikanske film uanset hvor smal deres smag er, så der er vel intet i vejen med at se kritisk på deres film.

Jeg synes efterhånden man skal være glad hvis der dukker 3-4 gode film op i bio om året fra USA.

Derudover selv om det ikke hænger direkte sammen, så kan jeg ikke mindes hvornår årets bedste film og den film der fik en oscar for "best picture" var den samme.
This is just until June
Gravatar

#8 filmz-CAADK 18 år siden

#7 en ting man også kan se hvis man kikker i brugernes top 30.

Desuden kan man agumentere at Hollywood film og amerikanske film ikke altid er det samme. Hollywood er der hvor pengene er og derfor tiltrækker de instruktører fra hele verden.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#9 BN 18 år siden

#8 - CAADK:

Derudover selv om det ikke hænger direkte sammen, så kan jeg ikke mindes hvornår årets bedste film og den film der fik en oscar for "best picture" var den samme.

Undskyld, men "året bedste film" og "best picture" er da det samme! ;-)

Best picture (underforstået: motion picture) = bedste film

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 filmz-CAADK 18 år siden

Det var jessup der skrev det og ikke mig.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits

Skriv ny kommentar: