Gravatar

#1 christianhg 15 år siden

Hej! I morgen skal jeg give et 30 minutters foredrag for de andre elever på min højskole og jeg er slet ikke forberedt. Jeg kan snakke om lige hvad jeg har lyst til, men jeg mangler virkelig inspiration til et emne. Så tænkte jeg, at jeg ville snakke om film og har overvejet at give foredrag om 2001: A Space Odyssey fordi der er ret meget kød på historien. Jeg ved dog ikke om folk vil finde det lidt for kedeligt!

Nogen idéer? Alt kan bruges.
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#2 Kochie 15 år siden

30 minutter er jo egentlig ikke særlig lang tid. Hvis det var mig, ville jeg tage en af mine yndlingsfilm, som jeg kender rigtig godt, og bruge de 30 minutter på at dissekere filmen i så mange småbidder, som jeg kunne nå. Hvis man tager udgangspunkt i for eksempel The Dark Knight, ville du kunne belyse forskellene på Batman og Jokeren. Hvordan Batman bevæger sig og opfører sig som den perfekte kampmaskine, mens Jokeren opfører sig som en anarkistisk hyæne på speed og andre medikamenter. Jeg har ikke set 2001, men med mit kendskab til Kubrick, tvivler jeg på, at det ville blive kedeligt eller kortfattet, hvis du gik igang med at holde foredrag om historien. Det er vel nærmest bare at tage IMDB's triviaside om filmen, og holde foredrag ud fra det? Så længe du får styr på, hvad du gerne vil sige, og du forbereder dig på at tale lidt længere end 30 minutter, så skal det nok gå godt. Enhver, der har passion for det han/hun taler om, kan gøre stort set alt spændende :)
Gravatar

#3 MMB 15 år siden

Hvis det var mig, ville jeg gå i gang med noget film igennem tiderne.

Du kunne f.eks. tage en film fra hvert årti og beskrive, hvad det er ved filmen, der kendetegner tidspunktet. Så er spørgsmålet om du kan nå det.

Tror det bliver for kedeligt med kun én film.
Gravatar

#4 gi-jones 15 år siden

Er der virkelig slet ingen begrænsninger på den opgave? Det lyder sgu som en doven lærer...
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5 christianhg 15 år siden

Gode svar indtil videre. Tak :)

#4 Det er ikke en opgave. Jeg sagde bare ja til at holde et foredrag på min højskole. En gang i mellem spørger de eleverne om de vil fortælle om et eller andet til morgensamling.
Gravatar

#6 filmz-Bruce 15 år siden

#1 Mht. 2001, så prøv og kig på Kubrick2001. Dens måde at gå igennem filmen på, giver masser med inspiration uden at gå i detaljer og så kan du herud fra, selv bygge på, hvor du vil.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 MOVIE1000 15 år siden

du kan også fortælle om selve instruktøren om de film han har lavet, eller fremlææge din top 5 over dine ynglings film eller fra et bestemt årti/årstal. men nu når det er jul så synes jeg du skulle vælge en julefilm.

men hvis du vælger 2001 så fortæl om alle de stedet filmen viser klip med klassisk music at det kan fortælle ligeså meget som hvis det var en samtale evt. vise klip fra filmen.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 christianhg 15 år siden

#6 Den hjemmeside havde jeg helt glemt. Jeg skrev SSO om 2001 i 3.g, men det er sgu ved at være noget tid siden, så jeg har glemt det meste og jeg har desværre ikke min opgave længere :-/
Gravatar

#9 christianhg 15 år siden

Jeg har valgt at snakke om og vise klip fra La grande vadrouille (Undskyld Vi Flygter). Der er simpelthen for få der kender den film.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 15 år siden

#9 Cadeau til dig! Godt valg og helt enig! Den film har været ude i restaureret version i Frankrig længe og også i HD, men desværre ingen undertekster :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: