Gravatar

#21 Driver 11 år siden

Lord Beef Jerky (14) skrev:

Take This Waltz

Den er godt nok underlig. God, men underlig.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 11 år siden

Driver (21) skrev:

Take This Waltz

Hvorfor underlig? Det er en af de få film, der rent faktisk siger noget om kærlighed, som ikke er blevet sagt på helt samme måde før. Og slutningen er heldigvis heller ikke den sædvanlige cop-out, som man ellers oplever i stort set alle lignende opbyggede film (*host host* Silver Linings Playbook *host*).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 Driver 11 år siden

Lord Beef Jerky (22) skrev:
Driver (21) skrev:

Take This Waltz

Hvorfor underlig? Det er en af de få film, der rent faktisk siger noget om kærlighed, som ikke er blevet sagt på helt samme måde før. Og slutningen er heldigvis heller ikke den sædvanlige cop-out, som man ellers oplever i stort set alle lignende opbyggede film (*host host* Silver Linings Playbook *host*).

Netop derfor. Den er total atypisk for, hvordan film normalt er skruet sammen. Rogan og Williams karakterer virker jo glade for hinanden, da hipsteren ovre fra den anden side af vejen gør sit indtog.

For mig at se, er den til tider nærmest anti-romantisk.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#24 Slettet Bruger [2294543083] 11 år siden

"Knocked Up" finder jeg forresten også ganske sjov og sød.
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 11 år siden

#23 Ah, jamen så er jeg enig! Vil dog hellere kalde den "realistisk" end "anti-romantisk". Er ikke et sekund i tvivl om, at mange mennesker har oplevet et lignende forhold.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 Driver 11 år siden

Lord Beef Jerky (25) skrev:
#23 Ah, jamen så er jeg enig! Vil dog hellere kalde den "realistisk" end "anti-romantisk". Er ikke et sekund i tvivl om, at mange mennesker har oplevet et lignende forhold.

Det må være forfærdeligt at have oplevet lignende forhold, især
sexscenerne, hvor vi ser Margot og Daniel have sex med en tredje mand i sengen, ja så men også, at de har en MKK, for det mener jeg også, vi ser dem have
er noget af det mest anti-romantiske, jeg kan mindes at have set i en film. Det var derfor, jeg valgte det begreb. Så langt er det heldigvis aldrig kommet sig for mig, 7-9-13 :)
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 11 år siden

#26 Nu snakker jeg også mere om den overordnede historie fremfor detaljerne ind imellem.
Det at gå fra et sikkert og velfungerende forhold hvor forelskelsen langsomt er forsvundet til noget nyt og spændende, som i længden bare ikke holder. Dernæst går det op for en, at hvad man havde til at begynde med, var det perfekte forhold, men da var det for sent.
Gravatar

#28 Driver 11 år siden

True, men det synes jeg ikke er så banebrydende og nyt. Det er set før i film. Det der ramte sømmet på hovedet for mig, det var de føromtalte sexscener. Det var fantastisk, hvordan instruktøren på så få hurtige klip, kunne smadre det billede, man havde af et forelsket par. Fra det moment, vidste jeg, at
Margot fortrød, at hun forlod Lou til fordel for Daniel
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 11 år siden

#28 jeg har heller aldrig påstået andet. Er alt efterhånden ikke set på film på et eller andet plan? Det er dog en original indgangsvinkel filmen har på den form for realisme, så det bliver sagt på en anden måde, end man er vant til.
Gravatar

#30 Åkepool 11 år siden

Driver (20) skrev:
Family Man

Ja for helvede.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: