Kender I det, når man er i kærlighedsfilms-humør? Det er jeg for tiden og derfor skal jeg helst se en kærlighedsfilm hver aften (ja, jeg ved godt, at det lyder freaky) men sådan er det :) Jeg har selvfølgelig søgt lidt rundt på nettet, bl.a. hos IMDB, men jeg blev også inspireret af denne artikel om kærlighedsfilm - hvilken giver et godt overblik over klassiske kærlighedsfilm.
Nu er mit spørgsmål bare: Har I nogle gode idéer til, hvilke film jeg ellers kan se? :)
Jeg glæder mig til at høre jeres forslag.
„Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder“
Tusind tak for gode idéer. Jeg har faktisk ikke fået set nogen af dem, der er blevet foreslået, så jeg har sikkert et par gode stunder foran mig. Kom gerne med flere ideer, hvis I har :)
„Dit liv er som en tegning du selv tegner. Du har bare ikke noget viskelæder“
Jeg vil også anbefale den romantiske komedie "French Kiss" med en meget veloplagt og morsom Meg Ryan. Desuden er samspillet mellem Kevin Kline og Meg Ryan super. Jeg synes, at French Kiss er en meget undervurderet film, som meget gerne må komme på Blu Ray snart.
#1 Lisa123 11 år siden
Jeg har selvfølgelig søgt lidt rundt på nettet, bl.a. hos IMDB, men jeg blev også inspireret af denne artikel om kærlighedsfilm - hvilken giver et godt overblik over klassiske kærlighedsfilm.
Nu er mit spørgsmål bare: Har I nogle gode idéer til, hvilke film jeg ellers kan se? :)
Jeg glæder mig til at høre jeres forslag.
#2 Slettet Bruger [2294543083] 11 år siden
(500) Days of Summer
The Perks of Being a Wallflower
Before Sunrise/Sunset/Midnight
Og så dem, der er lidt mere "tragiske", men vel stadig kan kalde kærlighedsfilm:
Betty Blue
Atonement
Closer
#3 Lisa123 11 år siden
#4 squid delicious 11 år siden
Ellers kan jeg nævne Casablanca, In the Mood for Love, Punch-Drunk Love, Annie Hall, Manhattan og Brief Encounter (David Leans udgave naturligvis)
#5 duuk74 11 år siden
Chasing Amy
Crazy, Stupid, Love
#6 Slettet Bruger [2294543083] 11 år siden
Også gode bud, det er faktisk lidt fjollet, at jeg selv glemte "Chasing Amy", da jeg er stor fan af Kevin Smith. :)
#7 inflector 11 år siden
#8 Lisa123 11 år siden
Kom gerne med flere ideer, hvis I har :)
#9 Skeloboy 11 år siden
The Notebook
(500) Days of Summer
Eternal Sunshine In A Spotless Mind
The Fountain - men den er lidt speciel
Atonement
Cinema Paradiso
Og selvfølgelig følgende Audrey Hepburn-film:
Roman Holiday
Breakfast at Tiffany's
Sabrina
My Fair Lady
Men hvis det skal være glade kærlighedsfilm, man bliver i godt humør af, så er det nok nærmere de film, du har linket til, man skal se.
#10 Herrguth 11 år siden