Hejsa. Jeg er ved lave noget effekt-halløj på en scene. I denne scene ser man et close-up af en persons ansigt. Personens øjne skal blive sorte, da personen bliver besat af djævlen.
Jeg har allerede lavet et forslag, men jeg er ikke tilfreds med det. Så derfor søger jeg nu inspiration fra film eller tv. Kender I nogle gode scener, jeg bør checke ud?
Jeg kan huske at en persons øjne bliver sorte i X-Files... men jeg kan desværre ikke huske hvilket afsnit.
Ydermere er jeg på udkig efter scener hvor personers blodårer bliver unaturligt synlige.... lidt i stil med dette klip fra Constantine.
Kan I hjælpe?
EDIT: Ang. blodårene, kom jeg lige i tanke om:
Interview with the Vampire X-Men 2 Fellowship of the Ring
Det fede ville være, hvis du kunne poste dit videoklip, som effekten skal laves på. Umiddelbart tror jeg ikke den med øjnene behøver være svær, men alt afhænger jo af kilden.
Den med blodårerne er nok værre. Jeg kunne forestille mig at det er lavet i to optagelser og så faded over. Det kunne man i hvert fald gøre, men så skal du undgå at bevæge kameraet.
I øvrigt; hører denne diskussion ikke til under Amatørfilm?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er hverken svært at lave det med øjnene eller blodårene. Blodårene har jeg faktisk fået lavet, så de var faktisk meget simple at lave.
Jeg manglede bare inspiration til looket.
Det med de to optagelser er nok en for besværlig løsning. Så er der mere simpelt at animere overnpå den ene optagelse i stedet for.
Videoklippet er ikke nogen hindring i denne sammenhæng. Den er optaget på HD (1920x1080) og der er ikke nogen kamera-bevægelse.
Jeg ved ikke helt om diskussionen hører ind under Amatørfilm... det er en professionel produktion i forbindelse med mit arbejde. Men jo... siden der ikke er noget der hedder Prof. film, burde jeg måske have oprettet tråden under Amatør.
#1 Corgan 20 år siden
Jeg er ved lave noget effekt-halløj på en scene. I denne scene ser man et close-up af en persons ansigt.
Personens øjne skal blive sorte, da personen bliver besat af djævlen.
Jeg har allerede lavet et forslag, men jeg er ikke tilfreds med det. Så derfor søger jeg nu inspiration fra film eller tv. Kender I nogle gode scener, jeg bør checke ud?
Jeg kan huske at en persons øjne bliver sorte i X-Files... men jeg kan desværre ikke huske hvilket afsnit.
Ydermere er jeg på udkig efter scener hvor personers blodårer bliver unaturligt synlige.... lidt i stil med dette klip fra Constantine.
Kan I hjælpe?
EDIT:
Ang. blodårene, kom jeg lige i tanke om:
Interview with the Vampire
X-Men 2
Fellowship of the Ring
#2 lagoni 20 år siden
#3 maniac 20 år siden
#4 Corgan 20 år siden
Thanks. Mente nok at jeg havde set dem der.
I skulle vel ikke have mulighed for at tage et par still frames af effektscenen, vel?
Ellers nogen forslag?
#5 lagoni 20 år siden
#6 Corgan 20 år siden
#5:
Thanks.
Det ligner det jeg leder efter. Mangler dog bare at se det "in motion".
#7 gi-jones 20 år siden
Den med blodårerne er nok værre. Jeg kunne forestille mig at det er lavet i to optagelser og så faded over. Det kunne man i hvert fald gøre, men så skal du undgå at bevæge kameraet.
I øvrigt; hører denne diskussion ikke til under Amatørfilm?
#8 Corgan 20 år siden
#7:
Det er hverken svært at lave det med øjnene eller blodårene. Blodårene har jeg faktisk fået lavet, så de var faktisk meget simple at lave.
Jeg manglede bare inspiration til looket.
Det med de to optagelser er nok en for besværlig løsning. Så er der mere simpelt at animere overnpå den ene optagelse i stedet for.
Videoklippet er ikke nogen hindring i denne sammenhæng. Den er optaget på HD (1920x1080) og der er ikke nogen kamera-bevægelse.
Jeg ved ikke helt om diskussionen hører ind under Amatørfilm... det er en professionel produktion i forbindelse med mit arbejde. Men jo... siden der ikke er noget der hedder Prof. film, burde jeg måske have oprettet tråden under Amatør.
#9 Patriarch 20 år siden
#10 filmz-mr. pink 20 år siden
men man kan købe sådan nogle sorte kontaktlinser unden styrke der dækker faktisk hele øjet så det ser ud som om man har sorte øjne.