1. Christopher Nolan & David Fincher (Thriller) 2. James Cameron & Darren Aronofsky (Sci-fi) 3. Martin Scorsese & Sergio Leone (Gangster) 4. Peter Jackson & Guillermo del Toro (Fantasy / Adventure) 5. Akira Kurosawa & Ridley Scott (Sword'n'Sandal)
1. Christopher Nolan & David Fincher (Thriller) 2. James Cameron & Darren Aronofsky (Sci-fi) 3. Martin Scorsese & Sergio Leone (Gangster) 4. Peter Jackson & Guillermo del Toro (Fantasy / Adventure) 5. Akira Kurosawa & Ridley Scott (Sword'n'Sandal)
Sikkert flere typer film man kunne kombinere. :-)
1. Nolans sans for storytelling og Finchers sans for stemning, samt deres begges evne til at "narre dig" som seer. 2. To visionære instruktører, der har haft hver deres tilgang til sci-fi genreni løbet af deres kariere. Tænk hvis nu de kunne lave en film så flot som Avatar - bare med en god historie og troværdige karakterer?! :-) 3. Deres langsomme fortællestil som giver sig plads til at karaktererne udvikler sig i løbet af filmen matcher perfekt, især blandet med begges forkærlighed for gangstergenren. Ville blive svært at overgå deres nuværende mesterværker, men mon ikke det kunne blive et interessandt bud. :-) 4. To fantasy-instruktører som rent faktisk sætter ligeså meget pris på en god historie som flotte og troværdige effekter. Deres samlede kreative kræfter kunne være sjovt at se slå sig løs. 5. Kurosawa's Syv Samuraier blandet med Scott's Gladiator/KoH:DC stil kunne blive en interssandt film indenfor sværd & sandal genren.
Flot. Det kan eventuelt udbygges, for eksempel: "Hvorfor gemte du din filmliste i en e-mail?"
Vi skal helt ind i sindet, ja, langt, langt nede i min underbevidsthed for at finde svaret på dette. Og når vi er kommet dertil, skal vi længere endnu. Vi skal helt ind i sindet. ... Og når vi er kommet dét, SÅ er vi bange!
Coen-brødrene og Tarantino(hvis han var i topform, som i 90'erne).
Det kan måske være, at de minder lidt om hinanden. Men hvis man kombinerer Coen-brødrenes sans for underspillet humor og absurde historietwists med Tarantinos sans for dialog(eller dvs. hans gamle sans, for jeg synes han har tabt den lidt) og hans forkærlighed for at inddrage hyldest til en masse film, så tror jeg man kunne få noget helt genialt.
#11 McPeter 14 år siden
2. James Cameron & Darren Aronofsky (Sci-fi)
3. Martin Scorsese & Sergio Leone (Gangster)
4. Peter Jackson & Guillermo del Toro (Fantasy / Adventure)
5. Akira Kurosawa & Ridley Scott (Sword'n'Sandal)
Sikkert flere typer film man kunne kombinere. :-)
#12 filmz-ab 14 år siden
#13 Riqon 14 år siden
#14 Ericmase 14 år siden
#15 BN 14 år siden
hvorfor
#16 filmz-ab 14 år siden
#17 Riqon 14 år siden
Flot. Det kan eventuelt udbygges, for eksempel: "Hvorfor gemte du din filmliste i en e-mail?"
#18 McPeter 14 år siden
1. Nolans sans for storytelling og Finchers sans for stemning, samt deres begges evne til at "narre dig" som seer.
2. To visionære instruktører, der har haft hver deres tilgang til sci-fi genreni løbet af deres kariere. Tænk hvis nu de kunne lave en film så flot som Avatar - bare med en god historie og troværdige karakterer?! :-)
3. Deres langsomme fortællestil som giver sig plads til at karaktererne udvikler sig i løbet af filmen matcher perfekt, især blandet med begges forkærlighed for gangstergenren. Ville blive svært at overgå deres nuværende mesterværker, men mon ikke det kunne blive et interessandt bud. :-)
4. To fantasy-instruktører som rent faktisk sætter ligeså meget pris på en god historie som flotte og troværdige effekter. Deres samlede kreative kræfter kunne være sjovt at se slå sig løs.
5. Kurosawa's Syv Samuraier blandet med Scott's Gladiator/KoH:DC stil kunne blive en interssandt film indenfor sværd & sandal genren.
#19 BN 14 år siden
Vi skal helt ind i sindet, ja, langt, langt nede i min underbevidsthed for at finde svaret på dette. Og når vi er kommet dertil, skal vi længere endnu. Vi skal helt ind i sindet. ... Og når vi er kommet dét, SÅ er vi bange!
#20 Skeloboy 14 år siden
Det kan måske være, at de minder lidt om hinanden. Men hvis man kombinerer Coen-brødrenes sans for underspillet humor og absurde historietwists med Tarantinos sans for dialog(eller dvs. hans gamle sans, for jeg synes han har tabt den lidt) og hans forkærlighed for at inddrage hyldest til en masse film, så tror jeg man kunne få noget helt genialt.