Gravatar

#1 filmz-ayham 18 år siden

Jeg er ved at sammenklippe en musical optagelse, men har problemer. Den er blevet optaget fra to vinkler, men det ene kamera manglede mikrofon. Jeg vil gerne bruge lydsporet fra det andet kamera, men ved ikke hvordan jeg får isoleret dette.

Og hvordan synkronisere man det på en praktisk måde?
- "Insert cool quote"
Gravatar

#2 Guts 18 år siden

Hvilket program bruger du???
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#3 filmz-ayham 18 år siden

jeg har pinnacle studio 10 samt moviemaker til rådighed. Et gratisprogram må gerne anbefales.
- "Insert cool quote"
Gravatar

#4 b e c h 18 år siden

Bliver der klippet under optagelsen, eller er det optaget i en lang køre?
Gravatar

#5 filmz-ayham 18 år siden

der bliver kun klippet en gang og det er i pausen. Men planen er at jeg ville kopiere det ene lydspor over på den anden video og så klippedem sammmen. Hvordan gør jeg?

- "Insert cool quote"
Gravatar

#6 Guts 18 år siden

okay. har kun arbejdet med final cut pro. kender ikke dit program.
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#7 b e c h 18 år siden

Forudsat at du kan have flere lag på din timeline, læg da din hovedfilm, den hvor du vil bruge både lyd og billede, i lag 2 - og den hvor du kun vil bruge lyden i lag 1. På den måde vil du aldrig se billedesiden af lag 1, men lydsiderne vil køre oven i hinanden, og du kan klippe ind og ud.

Sync'en finder du nemmest ved at finde et punkt på billedesiden, hvor en person klapper, en dør smækker eller lignende, og derefter rykke klippene på din timeline...
Gravatar

#8 filmz-ayham 18 år siden

tak for tippet du.

ser om det funger
- "Insert cool quote"
Gravatar

#9 b e c h 18 år siden

Kan se jeg lige havde misforstået dig lidt, du har to billedsider og 1 lydside.. princippet er det samme, efter du har fundet din sync, tænder og slukker du for billedlag 2, for at se hvad der sker i lag 1, og klipper ud fra det! Lyden vil på den måde hele tiden passe med begge billedsider.
Gravatar

#10 filmz-ayham 18 år siden

ok...

sådan forstår jeg bedre
- "Insert cool quote"

Skriv ny kommentar: