Var der ikke noget med at den oprindelige biografudgave af Blade Runner var længere, end den der senere kom uden voice-over ? Eller er jeg helt fra den ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Nu er der jo mange amatør fotografer herinde ved jeg. Så kunne egentligt godt tænke mig at vide hvilke programmer i bruger til den efterfølgende billedbehandling? For til mit forbrug i øjeblikket er jeg for nærig til Photoshop. Selv den "skrabede" version er sgu for dyr til mit forbrug af billedbehandling. Er der billigere alternativer derude? Som rent faktisk virker. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
#94 Hvis et billede er taget godt, med de rette forhold er en efter-redigering ikke nødvendig, dette er jeg begyndt mere og mere at stræbe efter, men hvis der nogen gange sku være behov for ændringer bruger jeg Photoshop.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#96 Ja lige meget hvor meget man kan redde i photoshop og deslige skal man altid tilstræbe at gøre skudet korrekt på stedet...noget af det eneste jeg retter er meget lidt farvetoning og så en beskæring. I sin tid uploadede jeg noget til fotokritik, men det holdte jeg op med igen da jeg ikke synes de fleste giver noget fornuftig kritik. Jeg fik kommentaren "Jeg synes du skulle have givet den noget mere lys da det virker dystert"...det var så et billede taget for at dokumentere hvor oversvømmet det var der hvor jeg bor, og jeg havde kun 5 min ophold i regnen til at tage det.
#96 - Det kan der være noget om. Dog ser man tit at kompositionen er helt tosset og der måske burde være skåret lidt af. Men det er klart at man ikke behøver et program til 1500 eller mere til at beskære billeder. Dog kan det være rart at kunne redigere det digitalt istedet for hele tiden at skulle tænke på hvilke filtre man har med sig i tasken. Eller hvis man bare finder det bedste motiv og skyder det og opdager efterfølgende at man burde have haft en modlysblænde på? Der er det jo rart at kunne dæmpe lyset i efterbehandlingen.
#98 - Der er ikke specielt mange gode sites derude af den art. Fotokritik er desuden altid nede. Desuden har jeg før i tiden lagt mærke til at medlemmerne gav de gode karakterer og/eller kommentarer til fotografen og IKKE til billedet. Det samme gør sig gældende inde på Imagerating.dk. Der er de dog mere glade for at give stort set alle billeder topkarakterer. Så er der jo ikke meget rating over det. Så er det som om at hele idéen med sitet ryger sig en tur. :)
#91 lyspunkt 17 år siden
#92 aknot 17 år siden
#93 Benway 17 år siden
#94 Bony 17 år siden
#95 cyberzed 17 år siden
Personligt bruger jeg Adobe Lightroom da jeg udelukkende tager foto's i RAW-format.
#96 elwood 17 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#97 cyberzed 17 år siden
#98 Bony 17 år siden
#99 Bony 17 år siden
#100 cyberzed 17 år siden