Står i den situation at jeg skal holde et blændende oplæg om instruktøren Jim Jarmusch. Og fordi jeg plejer at få god hjælp herfra prøver jeg igen folket fra Filmz.
Har fået til opgave at sammenligne hans film med hinanden og se om der er særlig stil der er gennemgående i hans værker. Vil derfor høre om der er nogle herinde der kan guide mig hen til forskellige sider der beskæftiger sig med dette.
Er i fuld gang med at pløje hans film igennem, men det ville være rart at have noget skriftligt (evt. hjemmesider, bøger, artikler o.lign.) at læne mig opad, så jeg ved at det ikke er helt forkert det jeg har gang i.
Håber I kan og gider hjælpe mig!
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Jeg har altid synes at Dead Man og Ghost Dog minder om hinanden på mange punkter. To personer der ikke hører hjemme i det sted, de pludselig omgiver sig i. Filmene følger meget samme handlings forløb hele vejen igennem. Så er der jo også den helt klare reference,
med Nobody der dukker op i Ghost Dog og siger "Stupid fucking white man" som han gjorde det så mange gange i Dead Man
Et par google søgninger på dette, burde give et eller andet resultat.
Alle hans film minder om hinanden på det punkt, at de minder mere om et teaterstykke der er filmet, fremfor en "film"... Nogle der kan følge mig i den tanke og evt formulere den bedre?
#1 Guts 18 år siden
Står i den situation at jeg skal holde et blændende oplæg om instruktøren Jim Jarmusch. Og fordi jeg plejer at få god hjælp herfra prøver jeg igen folket fra Filmz.
Har fået til opgave at sammenligne hans film med hinanden og se om der er særlig stil der er gennemgående i hans værker. Vil derfor høre om der er nogle herinde der kan guide mig hen til forskellige sider der beskæftiger sig med dette.
Er i fuld gang med at pløje hans film igennem, men det ville være rart at have noget skriftligt (evt. hjemmesider, bøger, artikler o.lign.) at læne mig opad, så jeg ved at det ikke er helt forkert det jeg har gang i.
Håber I kan og gider hjælpe mig!
#2 filmz-Zitter 18 år siden
Så er der jo også den helt klare reference,
Et par google søgninger på dette, burde give et eller andet resultat.
#3 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#4 Guts 18 år siden
Helt enig! Det er også primært de to film jeg vil fokusere på, da de er de mest ens.
Det ku være cool hvis du kunne finde ud af det for mig.
#5 filmz-Le Samouraï 18 år siden
http://www.ekkofilm.dk/essays.asp?viewall=true&...
#6 PredatorX 18 år siden