Gravatar

#1 filmz-Bruce 17 år siden

Tsk tsk tsk.

Helt vaek

Frankly I don't give a damn!!! Baade i bogform og film, er Borte med Blaesten den ultimative filmslutning. Efter naesten 4 timer og saa slutte af med Frankly I don't give a damn, det er en genialitet og saa endda snart 70 aar gammel.

1. Borte med Blaesten - knockout

2. Fail-safe - nok den haardeste og mest rystende afslutning jeg nogensinde har set og helt nedspillet
3. No Way Out - der blev jeg k...... i r..... Havde jeg ikke set komme!!!
4. Planet of the Apes
5. Boomerang (1947 udgaven)
6. Casablanca
7. Mulholland Drive
8. Chinatown
9. Das Boot
10. Les Diaboliques
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Har ldrig set Das Boot... har dels ikke kunne finde ud af om jeg skulle se serien eller filmen - og dels har jeg ikke kunne svinge mig op til det efter der var en der spoilede slutningen for mig... suk.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 tiany 17 år siden

Hmm... synes ikke JP har været særlig opfindsomme, listen er næsten idententisk med en anden liste et amerikansk site lavede fornyelig.
Valar morghulis
Gravatar

#4 cans 17 år siden

Nogen der ved hvad der menes, når JP's skribent beskriver slutningen i Shawshank som "forunderligt tvetydig"? Synes da umiddelbart at den er ganske ligetil.
Famous last words: "what duck?"
Gravatar

#5 gi-jones 17 år siden

Det er amok agurketid lige nu. Hvem kan spilde sin tid på den slags og stadig kalde sig journalist?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 HonoDelLoce 17 år siden

Jeg kan nu godt nikke genkendende til et par stykker..

Se7en f.eks.. Den slutning, sammen med The Usual Suspects, er de to jeg altid tænker på, når folk begynder at snakke om gode afslutninger.. Begge to med en hvis rum-agtig fyr i en rimeligt fremtrædende rolle ;)

Planet of the Apes (den originale) skal også være med på listen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#7 filmz-Is 17 år siden

Slutningen i Das Boot og Chinatown er uforglemmelige.
Men hvordan kan en slutning som den i The Godfather ikke være på listen?????
Gravatar

#8 nielsdb 17 år siden

eller sixth sense? Folk snakkede jo ikke om andet dengang :o)
Gravatar

#9 colocho 17 år siden

Slutningen på The Mist er nu heller ikk helt skidt hvis i spørger mig.. :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#10 evermind 17 år siden

Det er den da også. Tjek nr. 5 ... (husk, at den liste, der bliver diskuteret, er den i linket; listen i den indledende post er blot bruces personlige bud!)

Bestemt også en fed slutning, ja!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: