Gravatar

#11 frahm-2 15 år siden

det virker fuldstændigt absurd. Især at grænsen er forskellig for fly og skib kontra bil, bus og tog. Men hvad nu hvis jeg tager en båd fra Rusland til Finland med min bil? Så kommer jeg jo ind i EU med skib, men foretager det meste af min rejse med bil, hvad gælder så?
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#12 Bony 15 år siden

Jeg havde godt på fornemmelsen, at forskellen ville ligge i størrelsen af ordren og om man havde videresalg for øje. Men man omgår jo stadig bevidst lovgivningen når man snoer sig udenom betalingen af told og moms, hvilket i bund og grund gør størstedelen af os til smuglere, omend det stadig er i et lille omfang selvfølgelig. Det er tankevækkende.

#10 - Hmm. Jeg er helt enig med frahm-2 i at det virker lidt dumt, at der skal være forskel på toldreglerne ved de to transportmuligheder. Det virker også fuldstændig absurd, at grænsen ved bestilling er så lav (80 DKK) i forhold til hvis man selv indfører varerne, f.eks. med bus, bil eller skib. Men så igen, hvor tit indfører man noget fra et ikke-EU land via bil, bus eller tog (Norge undtaget!). Her snakker man jo primært varer fra Guernsey, Jersey, USA etc.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: