Gravatar

#11 Captain Vallo 21 år siden

Jamen, Darklight...
Som lidt af en kaffesnob, så har jeg da hvad mange af vores venner mener, er noget nær en perfekt kop kaffe! Og alle Jer chokoladedrikkere kan godt være med også...

MEXICANSK CHOKOLADEKAFFE a'la Vallo

- Lav en god kande stærk kaffe. Skal det være ekstra godt, så mal selv dine bønner... Men lad for guds skyld være med at bruge instant kaffe. Gør du det, så står jeg ikke inde for det middelmådige resultat.

- Find dit favoritkrus frem fra skabet, og kom 2 spsk. bitter cacao samt 2 spsk. farin i (Skal det være vild luksus, kan du også komme et enkelt mål Kahlúa i, men jeg foretrækker det personligt uden).

- Skænk kaffen!

- Nu kommer tricket: Stik en hel kanelstang ned i koppen, og brug den til at røre med. Et godt alternativ (hvis man har planer om at nyde mere end én kop) er at hælde kaffen (uden sukker og kakao) på en termokande, og så smide en kanelstang deri, så den kan ligge og trække i kaffen. Lad være med at bruge stødt kanel i denne opskrift. Det bliver bare ikke godt!

- Når cacao og sukker er opløst, kan man eventuelt toppe med en gavmild omgang flødeskum... (Faktisk, kan den færdiglavede flødeskum på dåse anbefales til denne kraftige kaffe, da den jo søder yderligere.)

- Nyd din kaffe i godt selskab og med et par gode film!

Enjoy, baby!

Advarsel: Man kan godt blive forfalden til denne kaffe...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#12 filmz-vassago 21 år siden

#10: Det er bønnen der gør forskellen. Køb dem for guds skyld ikke i et supermarked :) - Det er en smagssag.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#13 Captain Vallo 21 år siden

Helt enig! Det kan absolut svare sig, at spendere lidt ekstra på en god bønne. I specialforretningerne er de som regel gode på en grundig vejledning inden man køber...
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#14 MadMartigan 21 år siden

I mangler altså den bedste...

1/2 L glas
5 stk. spiseskefulder Nesquik cacao
SØD Mælk op til 4 cm under kanten, og resten fyldes op med fløde...

Se det er kræs...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#15 Corgan 21 år siden

Nu mangler vi jo kun opskriften på Guld-kakao, og så er vi vist ved at være der!
Gravatar

#16 MadMartigan 21 år siden

#15: Den skulle jo komme, tænkte selv på at komme med den...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#17 Corgan 21 år siden

#16:

That's right.... jeg undrede mig også over at der ikke var nogen der kom med opskriften.
Gravatar

#18 Kalle Ferm 21 år siden

Shit mand - har aldrig gjort så meget ud af kakao-drikningen som jer. Jeg har da vist en del til gode...
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#19 filmz-Koenig 21 år siden

Min perfekte stegte kylling:

INGREDIENSER:

1-1,4 kg fritgående kylling
salt og friskkværnet peber
3 små håndfulde friske urter (persille, basilikum og merian), plukket og finthakket.
4 spsk oliven olie
1 citron, halveret
4 lauerbærblade, iturevet
2 kviste frisk rosmarin.
1 kasse Ren Pilsner fra Netto

FREMGANGSMÅDE:

Forvarm ovn og bradepande til 225 grader. Rengør kyllingen indvendigt og udvendigt og klap den så en med et bat. Gnid den mod kinden og put salt indvendig, og tag så fat i skridtet, pas på et den ikke skrifter og flænger og træk forhuden forsigtigt helt op til roden. Med den anden hånd løsner du nænsomt på skridtet fra kødet. Det er normalt forbundet af en smule vævsagtig materiale, og du kan enten lade det sidde på i midten og lave to små tunneler på hver side, eller du kan prøve at skære det af i midten. Drys lidt salt ned i de huller, du har lavet, og skub de hakkede urter derind. Dryp lidt olivenolie på. Fyld kyllingen indvendig med den halverede citron, laurbærblade og rosmarin. Træk forhuden tilbage over hovedet, så alt kødet er dækket, skub de små vinger indunder og bind så stramt som muligt med et stykke snor.
Skær 3-5 dybe snit i lårkødet og gnid resten af urterne ind. Gnid nu lidt olivenolie på skridtet med håndkraft og vær rundhåndet med salt og peber. Smør den varme bradepande med olie. læg kyllingen på og steg i 5 minutter, vend den, gendtag. Læg så kyllingen på maven. Steg 1 time ved 225 grader.
Vend igen og lad brysterne brune.
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#20 MuManden 21 år siden

LOL
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: