Gravatar

#1 filmz-Koenig 21 år siden

Jeg ser mig selv som lidt af en kender (måske entusiast) indenfor den ædle kunst at lave en perfekt blanding af kakao og mælk! Ja, jeg snakker her om de der bland-selv kakao æsker man kan købe i netto osv.

Jeg bruger selv en billig kakao som jeg køber i dusin tal i Otto Duborg i Tyskland, den hedder. HanseWappen Schokodrink.

jeg bruger selv et temmelig stort glas á ca. 250mL.
her skal hældes 3 store spiseskefulde kakao m. top ned i glasset og herefter hældes der Økologisk Letmælk fra arla til mælken ca. er 1½ cm fra kanten af glasset, og vupti. PERFEKT!

andre der har gode opskrifter?
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#2 filmz-Alex De Large 21 år siden

3/4 Kakao, 1/4 sukker.
Gravatar

#3 lagoni 21 år siden

- og så lige lidt mælk måske...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#4 Morbid 21 år siden

Det lyder sørme til at være en svær kunst at mestre :)

Kan i ikke arbejde på den perfekte kop espresso i stedet for, og så sende opskriften til mig ? :P
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#5 Spanner 21 år siden

Kan I ikke droppe de totalt off topic indlæg?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 gi-jones 21 år siden

Hehe, velkommen til 10-minutters kakao-skole.

Jeg er personligt fan af, at gøre det ordentligt. Det er faktisk ikke videre svært at lave kakao på den gammeldags måde. Der skal bruges kakaopulver, sukker og mælk. Jeg tror faktisk rent kakaopulver er billigere end de færdigpakker I snakker om, og det eneste du skal gøre, er selv at tilsætte sukker. Så skal svinet lige koges lidt, og den er klar. Enhver kan gøre det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#7 filmz-vassago 21 år siden

Jeg er ikke speciel vild med varm kakao (medmindre man kan få klemt en masse flødeskum ned i koppen) - men kold kakao, åoahhhhhh (homer-style.wav), cocio og matilde, damn det er godt, bare en skam at man får det så ringe når der ryger over en liter ned. Derudover synes jeg ikke at det matcher andet slik end chokolade - og det kan godt hen og blive lidt vammelt til sidst.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 filmz-Bruce 21 år siden

Jeg har altid været glad for Oboy kakao. Tak for påmindelsen iøvrigt, må ud og købe Oboy til min datter...hun skal ikke snydes for oplevelsen :o)

Derudover #6, jep det er rigtigt, en varm kakao skal være på den gamle måde :o)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 Corgan 21 år siden

#1:

Jeg vil nok vælge at komme mælken i først, så kakaoen ikke sætter sig fast på bunden af glasset.
Bare et lille hint. ;-)

En lækkert lille sommer-kakao-opskrift:
Køb noget vanilieis og isen i tern på størrelse af 2 isterninger. Kom disse vanilie-is-tern op i et stort glas.... gerne op til kanten. Hæld derefter noget kold (færdiglavet) kakao-mælk i glasset.
And that's it. Det lyder simpelt, men det er verdens bedste non-alcoholic sommerdrik. Det er en god idé at bruge en ske til at spise noget af isen med.
Gravatar

#10 DarkLight 21 år siden

Så vil jeg hellere have den perfekte opskrift på kaffe :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: