jeg må nok indrømme at jeg er en af dem der skriver udEmærket.... men det er historisk betinget.. desuden syns jeg der er forskel så synes jeg udtalelsen udEmærket er vildere end udmærket....
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#16 Tak jeg vidste faktisk ikke det med pt. Selvom det unægteligt ikke giver mening at et meget brugt ord som p.t. skal tage længere tid at skrive end det sjældent brugte pt. :-(
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#24 jeg forstår det heller ikke selv.... det jeg vil sige er.. at der når man skriver udEmærket så er det fordi man gerne vil have at det udtales med et tydeligt "e"...
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#26 Jeg tror nu nok, folk skal udtale ordet, som de normalt ville udtale det, hvis du bare skriver det korrekt. Der er lidt for meget "majonæse" over det andet.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#28 Ja, skammeligt nok. Det burde være en påmindelse om, at vi er nødt til at passe bedre på med at stave ord korrekt, ellers kan det jo ende med, at Dansk Sprognævn "forenkler" samtlige danske ord på mere end 3 stavelser. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#21 Skobbolop 18 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#22 akerman 18 år siden
Tak jeg vidste faktisk ikke det med pt. Selvom det unægteligt ikke giver mening at et meget brugt ord som p.t. skal tage længere tid at skrive end det sjældent brugte pt. :-(
#23 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#24 filmz-yoshimura 18 år siden
#25 evermind 18 år siden
#26 Skobbolop 18 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#27 nakalay 18 år siden
#28 El Capitan 18 år siden
Nu er det jo faktisk "lovligt" at stave det majonæse...
(Jaj æælsker majonæse. det er totaaaal yngling)
#29 nakalay 18 år siden
#30 El Capitan 18 år siden
Og det ville være skidt fordi...???