Gravatar

#1 MadMartigan 10 år siden

…Når man sympatiserer (for meget) med skurken???

(Der forekommer Breaking Bad spoilere i nedenstående)
Fruen og jeg, har over en længere periode set Breaking Bad, og i aftes så vi afsnittet Ozymandias (ja, vi mangler de 2 sidste afsnit i aften ☺). Jeg har ikke set, noget så medrivende siden jeg genså Twin Peakes sidste år. Her i sæson 5, er fruen blevet meget mere kritisk overfor Walter White (ja hun nærmest hader ham), hvor jeg kommer til at holde mere og mere med ham. (Ja nærmest tiljuble ham, i visse tilfælde) Vi er da helt enige i, at nogle af de ting han gør er helt ude i hampen, men jeg har bare så stor sympati for ham. Fx da han prøver alt hvad han kan, for at rede Hank, og vil gøre ALT for sin familie. Fruen har hadet ham inderligt, siden han forgiftede Brock, hvor jeg hurtig kom over det.

Det endte faktisk i aftes med, at vi var rygende uenige, og vi til sidst blev enige om, at det er jo bare en serie, men alligevel, gik man i seng med følelsen af, at der var nogle ting som slet ikke var afklaret!

Er det mig der er noget galt med? Jeg elsker fx også Michael Corleone, Tony Montana, James Conway og Blondie, osv. selvom de også slår uskyldige ihjel, for at opnå det de brænder for.

Jeg ved godt serierne og filmene, ligger op til man skal holde med dem, men alligevel…

Fruen sagde på et tidspunkt i den rimelige højlytte diskussion. ”It takes one, to know one”, som jeg har tænkt meget over siden.

Har I det på samme måde som mig, eller kan I også hade én, eller lignende af ovenstående.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#2 Space Monster 10 år siden

Jeg heppede på menneskene i Avatar...
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#3 Rust Cohle 10 år siden

De fleste jeg kender, holder med de allierede i film om 2. verdenskrig, selvom de var skurkene. Forstår ikke den slags.
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#4 Åkepool 10 år siden

Rust Cohle (3) skrev:
De fleste jeg kender, holder med de allierede i film om 2. verdenskrig, selvom de var skurkene


Øh?
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#5 Michael Andersen 10 år siden

#1
Sympati betyder også "at lide". Du lider altså med Walter White, og derfor er du helt normal. Din kone burde være stolt af dig :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 Kisbye 10 år siden

#3
Nu var de allierede heller ikke ligefrem engle i den konflikt, men det var jo Tyskland der startede den konflikt, så at udnævne de allerede til "skurkene" giver ikke rigtigt mening.
Havde det været første verdenskrig, bliver det straks mere komplekst.
Du må lige argumentere lidt mere for den påstand. Du er måske nazist eller hvordan?

En ting jeg vil nævne når vi snakker anden verdenskrig på film, så er det at man gerne overdriver USA/Storbritanniens betydning. Det var i høj grad sovjetunionen der vandt den krig med nogle uhyre menneskelige omkostninger som resultat.
Man burde lave nogle flere seværdig film om østfronten, istedet for at vi konstant skal oversvømmes af amerikanske propaganda film om vestfronten.
Det vil også være dejligt med flere film om første verdenskrig.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#7 Pécuchet 10 år siden

Kisbye (6) skrev:
Man burde lave nogle flere seværdig film om østfronten


Peene & Tollense: Sejr, stilhed, selvmord
Der burde have været Roser.
Gravatar

#8 Rust Cohle 10 år siden

#6 Nej jeg er ikke nazist. Mere satiriker. Og jeg elsker nazi arketyper på film, som i Ørneborgen, eller feltmarskaller som Robert Shaw.

Jeg er helt enig med dig i, at Sovjetunionen havde nogle uhyre menneskelige omkostninger i den krig.

"We have won just about enough ground to bury our dead.", sagde en russisk general.

Det kan man takke Stalin og hans udrensning af officerer i den Røde Hær for, inden tyskerne satte Operation Barbarossa i gang.

Inden havde neutrale Finland dog, som Sovjetunionen angreb i 1939, givet den Røde Hær læsterlige tæsk, hvad angår tab af mandskab og materiel og de gav dem endnu en røvfuld i 1944. Jeg så gerne nogle flere film om vinterkrigen mod Finland og hvordan Churchill og Roosevelt lod det lille land i stikken mod Stalin.

Via den amerikanske Lend Lease agreement, modtog de allierede enorme mængder af mad og materiel fra USA fra 1941, deriblandt Sovjetunionen.

http://ww2-weapons.com/History/Production/Russia/L...

Sovjetunionen kunne fabrikere store mængder af deres T34 kampvogn. Men det var amerikanske lokomotiver (næsten 10.000 leveret!), som sørgede for hovedparten af transport af materiel gennem landet. USA leverede flere trucks og lastvogne (ca ½ million) end Sovjetunionen kunne producere. 20-30% af alle jager. og bomberfly var amerikanske eller engelske.
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#9 Kisbye 10 år siden

Okay, så er vi nok ikke så uenige endda :)

Findland er ikke kendt som det store filmland (det er vel mest Kaurismäki der redder æren), men de har lavet et par seværdige krigsfilm.
Talvisota og Tuntematon sotilas er begge et kig værd.

#7
Interessant, men jeg kan ikke finde den. Har du et IMDb link?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#10 Pécuchet 10 år siden

Kisbye (9) skrev:
#7
Interessant, men jeg kan ikke finde den. Har du et IMDb link?


Nej, fordi filmen findes desværre ikke.

Jeg tænkte bare, at det kunne være interessant med en film, der portrætterede Den Røde Hærs grusomheder under besættelsen af det østlige Tyskland, heriblandt de titusindvis af tyske selvmord langs Mecklenburg, Vorpommern og Brandenburg. Den fiktive titel er en reference til masseselvmordet i Demmin den 1. maj 1945.

Vi har brug for flere film om helvede!
Der burde have været Roser.

Skriv ny kommentar: