Gravatar

#1 filmz-karlerminven 21 år siden

Jeg var inde og se King Arthur igår og jeg må sige jeg blev ret skuffet, men det er vel hvad man kan forvente efter alverdens anmeldelser, dog mener jeg Berlingske gav den 4/6... jeg giver den 3/6!

Fin nok film, men (ved ikke om det er en spoiler det her)

***SPOILER***

Jeg synes bare ikke historien holder en meter, en halv romersk, halv britisk mand der taler amerikansk, men det er nok bare mig der er perfektionist!

KÆMPE ***SPOILER*** (nu er i advaret for det her er ikke noget alle lige vil vide hvis de ikke har set den endnu)

Jeg synes også det er dårligt at Lancelot bliver dræbt, for jeg mener da at (bare hvad jeg husker fra bøger mm.) at Lancelot er Arthurs trofaste ridder der følger ham for altid, men her dør han altså allerede som 30 årig eller sådan noget! Og det var ikke lige hvad jeg havde regnet med!

STADIG ***SPOILER***

Det er nok bare mig der generelt hader Mads Mikkelsen, men jeg synes sku det er dejligt at han bliver nakket! Men ellers en ret god rolle når man tænker på han er dansker!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#2 filmz-Bluhm 21 år siden

Jeg er helt enig ville dog blot have givet den 2/6, da den er jævnt kedelig, skuespilleriet er på det jævne med undtagelse af Skarsgaard som er decideret dårlig. Se den på DVD eller slet ikke.
Gravatar

#3 filmz-Martin Schou 21 år siden

Ang. historien: Den er over 1.000 år gammel efterhånden. Der er ingen, der med sikkerhed kan sige "der skete sådan og sådan". Der er forholdsvis stor enighed blandt historikere om, at myten om Kong Artur og hans riddere baserer sig på en virkelig person, som har dannet front mod (mener det er) Kelterne. Men derudover ... myter har en tendens til at variere kraftigt.
I'm not left-handed either.
Gravatar

#4 filmz-karlerminven 21 år siden

Ja okay, det er muligt ingen ved hvad der præcist skete! Men jeg synes bare de skulle have ladet vær med at pille ved historien! De gamle historier er sku bedre, men det er bare min mening.

Og jeg vil godt give Bluhm (#2) ret i at skuespillet er dårligt, meget dårligt nogle steder, men jeg synes det er kampene der trækker det lidt op, og ved nærmere eftertanke tror jeg faktisk også den bliver rykket ned på 2/6!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#5 ks 21 år siden

Jeg var også temmelig skuffet, jeg ville sige den ligger på et lille 3/6 da den generelt er udmærket underholdning, den var bare langt under mine forventninger. Jeg syntes der var nogle utrolige huller i historien, ting som bare ikke bliver forklaret godt nok, de sker nærmest ud af ingenting (romancen mellem Arthur og Guinevere specielt), og så var person skildringerne ret overfladiske, specielt Lancelot faldt da helt i baggrunden.
Gravatar

#6 filmz-Bluhm 21 år siden

Hvad er din definition af udmærket underholdning?
Det er ikke for at være smartass, jeg under mig bare altid over det, når folk bruger det som argument: "Altså det og det var dårligt, men det var udmærket underholdning".

Jeg synes ikke, at underholdningsværdien var særlig høj!
Selv hvis man ser bort fra de mange fejl, så var kampscenerne kedelige LOTR plagiater og uden det blod som gjorde kampscenerne så barske i Bravehart. Musikken var forfærdelig og skuespillet kedeligt og handlingen var i bedste fald uinspireret og sine steder direkte tåbelig.
Gravatar

#7 filmz-karlerminven 21 år siden

Der var den, jeg vidste der var noget dårligt ved filmen som jeg havde glemt, musikken!

Musikken er meget dårlig, og jeg mener virkelig meget dårlig.. det nåede ikke engang LOTR til sokkeholderne (hvis det da er sådan man siger det)

Og jeg vil også godt sige at der kunne sagtens have været meget mere blod, som muligvis kunne få kampene til at se lidt federe ud!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#8 Patriarch 21 år siden

Jeg har ikke set filmen.. men kender selv fornemmelsen at "det var egentlig ikke en god film som sådan, men jeg var da underholdt"...

Jeg tror jeg har det sådan med film som jeg aldrig får behov for at se igen, men som underholdte mig tilnærmelsesvis da jeg var der - Film som Blade II som jeg så til suprise i Imperial kan nævnes som sådan en film. Dodgeball er en anden af slagsen...
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#9 ks 21 år siden

#6, Underholdende i denne sammenhæng betyder at jeg kan sidde igennem de knap 2 film uden at vende og dreje mig 1000 gange af kedsomhed, eftersom jeg ikke gjorde dette da jeg så filmen må den jo på en eller anden måde have interesseret mig. Jeg så dog tydeligt alle fejlene og fandt derfor ret ujævn, men altså, jeg ville ikke kategorisere den som elendig, den var bare ikke på højde med hvad jeg havde forventet. En middelmådig film, dog må jeg indrømme at jeg syntes den er dårligere når jeg husker tilbage, end lige da rulleteksterne gled over skærmen.

Skriv ny kommentar: