Ved godt at dette indlæg er lidt off-topic, men vil lige høre om nogle er jer film freaks lytter til Kira & the kindred spirits? Eller er jeg den eneste film freak der gør det? :)
Post din mening om bandet - også selvom du hader det...
Jeg har netop købt deres første album og er helt vild med det.. både tekster, musikken og hendes overdrevet lækre stemme.
Det er rart at høre at der er kommet en god bunke danske bands som kan lave musik som ikke lyder som om det er "dansk", hvis du forstår. :) Før i tiden har de typisk lydt som om at de kun stiler efter det danske marked, selvom de har lavet musik på engelsk, men det kan man ikke anklage hverken Kira & the Kindred Spirits eller Swan Lee for, og det er fanme lækkert. :)
Tja, Giver dig til dels ret. Synes efterhånden vi er ved at blive lidt for selvrosende her i lille DK... Næsten hver andet nyt band bliver spået en stor international fremtid - og det er ikke sket endnu for en eneste (med undtagelse af Aqua, med det er en hel anden, og yderst pinlig historie) :) Derudover er det tætteste vi kommer Saybia, der har hittet lidt i Europa, specielt i Holland. Så er det selvfølgelig nogle bands som Junior & Senior og Ravonettes, der har hittet med et par numre i USA, for derefter at være gået i glemmebogen, der efterhånden indeholder mange danske navne, desværre.
Angående Kira, så er jeg helt enig med dig, Kadann i at det er fantastisk musik, der har en chance for at hitte i udlandet - en større chance end mange af de andre såkaldte "Stjernespirer" har haft. Kira & the kindreds spirits musik er ikke noget der hitter stort herhjemme, men musikken er alligevel så unik, at de fleste der har bare lidt forstand på musik kan høre, at der her er tale om et yderst velspillende band. I front har det en karismatisk sangerinde, som tilmed synger med en utrolig stemme, der ikke står til nogen sammenligning.
Hvis alt går godt, så finder musikelskere rundt omkring i verden frem til Kira & the kindreds spirits' musik. Og med en sangerinde der er så karismatisk (og der ser så godt ud), et så velspillende band, og en producent ved navn Tore Johansson i ryggen, er chancen der helt sikker. Men måske er det bare min nationale stolthed der spiller ind her, og blænder mig..? For som musik -og filmanmelder har jeg også selv været med til at spå adskillige kunstnere en stor, international fremtid, uden at den blev til noget.
Tror I at chancen for en stor international fremtid eksisterer for Kira & The Kindred Spirits?
Det er præcis pga. det selvrosende at jeg har holdt mig fra dansk musik i meget lang tid, men Kira & The Kindred Spirits og Swan Lee har da givet mig lysten tilbage til at høre dansk musik, specielt fordi de netop har international format og ikke er bundet af danmark, som utroligt mange kunstnere er.
Om Kira & The Kindred Spirits bliver store i udlandet, er utroligt svært at spå om, men umiddelbart kunne jeg da godt forestille mig at deres stil ville gå utroligt godt i USA, hvis de får den rette eksponering. Spørgsmålet er jo så bare, som med alle andre bands, om de kan overleve sådan en eksponering. :)
#3 - Jeg vil nu ikke mene Ravonettes er "gået i glemmebogen". De er igang med at lave en ny plade.
Men angående Kira & The Kindred Spirits, så kan jeg kun være enig. Dejligt med noget rigtig godt dansk musik, og som du også siger, Kadann, så er der jo også Swan Lee, der også leverer noget godt musik.
Så længe jeg slipper for at høre på jamrende bands, som Saybia, der overhovedet ikke siger mig noget, så klarer jeg mig nok.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#7 - glæd dig! Deres koncerter er for fede! Skal til endnu én her d.25, og glæder mig selvfølgelig. De kan virkelig få banket en stemning op. Desuden lyder musikken endnu bedre live, end på Cd. Så glæd dig :)
#1 filmz-JuuL 21 år siden
Eller er jeg den eneste film freak der gør det? :)
Post din mening om bandet - også selvom du hader det...
#2 filmz-Kadann 21 år siden
Det er rart at høre at der er kommet en god bunke danske bands som kan lave musik som ikke lyder som om det er "dansk", hvis du forstår. :) Før i tiden har de typisk lydt som om at de kun stiler efter det danske marked, selvom de har lavet musik på engelsk, men det kan man ikke anklage hverken Kira & the Kindred Spirits eller Swan Lee for, og det er fanme lækkert. :)
#3 filmz-JuuL 21 år siden
Angående Kira, så er jeg helt enig med dig, Kadann i at det er fantastisk musik, der har en chance for at hitte i udlandet - en større chance end mange af de andre såkaldte "Stjernespirer" har haft.
Kira & the kindreds spirits musik er ikke noget der hitter stort herhjemme, men musikken er alligevel så unik, at de fleste der har bare lidt forstand på musik kan høre, at der her er tale om et yderst velspillende band. I front har det en karismatisk sangerinde, som tilmed synger med en utrolig stemme, der ikke står til nogen sammenligning.
Hvis alt går godt, så finder musikelskere rundt omkring i verden frem til Kira & the kindreds spirits' musik. Og med en sangerinde der er så karismatisk (og der ser så godt ud), et så velspillende band, og en producent ved navn Tore Johansson i ryggen, er chancen der helt sikker.
Men måske er det bare min nationale stolthed der spiller ind her, og blænder mig..? For som musik -og filmanmelder har jeg også selv været med til at spå adskillige kunstnere en stor, international fremtid, uden at den blev til noget.
Tror I at chancen for en stor international fremtid eksisterer for Kira & The Kindred Spirits?
#4 filmz-Kadann 21 år siden
Det er præcis pga. det selvrosende at jeg har holdt mig fra dansk musik i meget lang tid, men Kira & The Kindred Spirits og Swan Lee har da givet mig lysten tilbage til at høre dansk musik, specielt fordi de netop har international format og ikke er bundet af danmark, som utroligt mange kunstnere er.
Om Kira & The Kindred Spirits bliver store i udlandet, er utroligt svært at spå om, men umiddelbart kunne jeg da godt forestille mig at deres stil ville gå utroligt godt i USA, hvis de får den rette eksponering. Spørgsmålet er jo så bare, som med alle andre bands, om de kan overleve sådan en eksponering. :)
#5 dyg 21 år siden
Men angående Kira & The Kindred Spirits, så kan jeg kun være enig. Dejligt med noget rigtig godt dansk musik, og som du også siger, Kadann, så er der jo også Swan Lee, der også leverer noget godt musik.
Så længe jeg slipper for at høre på jamrende bands, som Saybia, der overhovedet ikke siger mig noget, så klarer jeg mig nok.
#6 Tylerdurden 21 år siden
#7 DarkCrow 21 år siden
Har netop lige bestilt billetter til deres koncert på Rytmeposten i Odense her d. 3/2.. det skal nok blive fedt :D
#8 filmz-JuuL 21 år siden
#9 filmz-Kadann 21 år siden