Gravatar

#1 davenport 12 år siden

Først og fremmest en stor tak til Michael Andersen, for en venlig modtagelse, perfekt fremvisning og efterfølgende rundvisning.

Klovborg Kino... Lad mig starte med flg.:
Min søster havde inviteret mig til Star Wars i 3D, og jeg foreslog at vi tog til Klovborg. Jeg har gennem dette forum, og andre kilder hørt godt om stedet, og har længe ønsket at opleve det i virkeligheden. En alle tiders anledning!
Vi kørte lidt forkert, selv om vi brugte GPS, men det siger vidst mere om os end noget andet. (Vi så et hus, der vidnede om udkantsdanmark, hvor der var skiltet med "Thai Massage" og der var barre for vinduerne... - vi havde dog ikke tid til at gå ind..)
Vi ankom til Klovborg, en søvnig lille by, med et lukket pizzaria, men med en oplyst, fuldstændig malplaceret biograf. Den hørte bare ikke til dér. Det virkede forkert, og min søster var enormt skeptisk, da jeg havde fortalt hende hvad hun kunne forvente. Jeg tror ikke hun troede på det. Det gjorde jeg.
Vi parkerede og gik ind. Masser af filmplakater, gamle fremvisere, bøger, figurer - you name it. Man mærkede straks kærligheden for film. Duften af popcorn. Ja, det var der det hele.
Dette var min jomfruoplevelse med 3D, så jeg var rigtig spændt. Vi kom ind, fandt vores sæder. Resten af publikum var familier med halvstore børn, og jeg var lidt nervøs for om de skulle sidde og snakke, men de knyede ikke et ord under hele filmen.
Vi grinede lidt over reklamerne, mest fordi bynavne lyder sjove, når man er vant til andre i sin egen biograf. (Hampen - he he!)
Så kom forfilmene, og jeg fik brillerne på. Og hold da kæft! Jeg var imponeret. Min første 3D oplevelse, med Hobbitten, Spiderman og en sjov intro til Ice Age 4.
Og så begyndte Star Wars. Jeg gider ikke gå ind i handlingen, den kender alle. Men det tog ca. en time for mine øjne at vende sig til formatet, så var det ligesom at jeg ikke mere fokuserede på det hele tiden.
Billedet i Klovborg står super godt, og min søster kunne sammenligne med Kolding, og fortælle at det var Q:"10 gange bedre!!!"
Lyden var formidabel - virkelig drøn på, især under pod racet, hvor lort fløg en om ørene. (Senere så vi et opslag til operatøren, hvor der stod at Star Wars ikke måtte skrues for højt op ;D - farvel trommehinder!)
Da filmen var forbi, og rulleteksterne begyndte, blev lyset ikke skruet op med det samme. Tænk jer - man fik lov at sidde i stolen og nyde John Williams skønne musik, ingen gik. Det lå ligesom i kortene, at dette var et forum (også) for filmnørder, og man skulle have det hele med.
Så kom Michael og tilbød en rundtur back stage, hvilket man ikke siger nej til, i en af Danmarks bedst udstyrrede biografer. Så vi så fremvisere, forstærkere, el-kabler (!) og hele svineriet. Det var enormt interessant, og vi fik en forklaring på hvordan det hele virkede.
Virkelig en suveræn oplevelse og et kæmpe tak til Klovborg Kino og Michael Andersen for en fed eftermiddag in the middle of nowhere :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 davenport 12 år siden

Nå ja, glemte at nævne at vi på turen mærkede film i det hele. Kom forbi byerne Greis og Ilved... Lidt sært ;)
Gravatar

#3 Babo84 12 år siden

davenport (1) skrev:
en rundtur back stage

Lyder frækt :)

Kan være jeg tager på en road-trip til Klovborg, da jeg selv nyder en god biooplevelse. Bare for at se Michael :)
Gravatar

#4 MOVIE1000 12 år siden

Det skal da prøves en dag :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Michael Andersen 12 år siden

#1 Tak for de pæne ord :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 davenport 12 år siden

Selv tak - jeg er stadig en smule høj over oplevelsen, efter jeg har sunket alle indtrykkene. Jeg har allerede anbefalet en del at tage turen. Vildt at man kan drive et sted som jeres i så lille en by. Min gamle kollega bor et par huse fra biografen, og selv om at han er over 60, kan man høre at det er en slags stolthed i byen.
Gravatar

#7 gi-jones 12 år siden

davenport (1) skrev:
en af Danmarks bedst udstyrrede biografer
Glem nu ikke at den også har en af Danmarks bedst udstyrrede operatører :-)

Lugtede der af ost da I var der?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#8 MMB 12 år siden

gi-jones (7) skrev:
Glem nu ikke at den også har en af Danmarks bedst udstyrrede operatører :-)

LOOOL :D
Gravatar

#9 davenport 12 år siden

Hung like a giraffe...
Gravatar

#10 Babo84 12 år siden

Godt være jeg tager turen til Klovborg når Prometheus får premiere ;)

Skriv ny kommentar: