Har fundet en bærbar jeg påtænker at købe, da jeg ikk er den mest pc-kyndige, tænkte jeg at jeg ville høre eksperterne herinde om prisen den er helt hen i vejret :-) ?
- Begrebet "GamerBærbar" er til grin. Man prøver at skabe det bedste fra 2 verdner og lander et sted imellem. Man ender med en bærbar pc, som ikke er særlig bærbar. Og man ender med en gamer-pc, som ikke er særlig god til at spille på.
- I dag er konkurrencen på markedet ret hård. Derved er den reele forskel mellem den ene og den anden bærbar forholdsvis lille. Tag derfor ting som service, mærke og dine egne behov ind i ligningen, istedet for kun at se på specs. Hvilke mærke har et godt ry? Er holdbare? Hvilke steder kan man handle, hvor man er sikret hurtig support og ombytning, hvis den går i stykker? Hvad har du brug for? Skal du slæbe meget rundt på den, eller er det bare en bærbar der skal stå samme sted hele tiden? Er et fuldt tastatur nødvendigt? Skal der være indbygget webcam?
Men slutteligt. Det ser ganske ok ud. Dermed ikke ment at det er sindsygt billigt eller voldsomt dyrt :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Tak for det, fik da lidt at tænke over.. Spil er ikk d vigtigste, mere at kortet ikk er integreret :-) Hvis der ellers skulle være nogle gode forslag, til en go fin bærbar i den prisklasse, hører jeg gerne fra jer :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Så lidt. Jeg kan fortælle det jeg har erfaring med:
Lenovo laver nogle utrolig robuste og pålidelige bærbare. Rent fysisk. De holder til at blive brugt. Rent udseende-mæssigt har de dog lidt et "industri-look".
Servicemæssigt har jeg ret gode erfaringer med Dell. Og de laver nogle flotte bærbare. Hvis man er lidt usikker på teknikken, eller bare ikke gider bekymre sig om den slags, så har de nogle gode "next business-day" aftaler, hvor de kommer og henter dyret.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Det ville bestemt hjælpe lidt på rådgivningen, hvis du skrev lidt om, hvad du skal bruge den til. Som DL også nævner, så gør det stor forskel om det er en bærbar, du skal flytte rundt på eller blot en, der skal fungere som en "lille stationær".
Tænk & Test lavede fornylig en brugerundersøgelse om hvor tit bærbarer er blevet sendt til reparation siden 2004. Vinderne blev Lenovo, HP og Acer, taberen danske Zepto, hvoraf 32% af bærbarerne havde været til reparation.
#1 colocho 17 år siden
Har fundet en bærbar jeg påtænker at købe,
da jeg ikk er den mest pc-kyndige, tænkte jeg at jeg ville høre eksperterne herinde om prisen den er helt hen i vejret :-) ?
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?...
#2 DarkLight 17 år siden
- Begrebet "GamerBærbar" er til grin. Man prøver at skabe det bedste fra 2 verdner og lander et sted imellem. Man ender med en bærbar pc, som ikke er særlig bærbar. Og man ender med en gamer-pc, som ikke er særlig god til at spille på.
- I dag er konkurrencen på markedet ret hård. Derved er den reele forskel mellem den ene og den anden bærbar forholdsvis lille. Tag derfor ting som service, mærke og dine egne behov ind i ligningen, istedet for kun at se på specs. Hvilke mærke har et godt ry? Er holdbare? Hvilke steder kan man handle, hvor man er sikret hurtig support og ombytning, hvis den går i stykker? Hvad har du brug for? Skal du slæbe meget rundt på den, eller er det bare en bærbar der skal stå samme sted hele tiden? Er et fuldt tastatur nødvendigt? Skal der være indbygget webcam?
Men slutteligt. Det ser ganske ok ud. Dermed ikke ment at det er sindsygt billigt eller voldsomt dyrt :)
#3 colocho 17 år siden
Spil er ikk d vigtigste, mere at kortet ikk er integreret :-)
Hvis der ellers skulle være nogle gode forslag, til en go fin bærbar i den prisklasse, hører jeg gerne fra jer :-)
#4 DarkLight 17 år siden
Lenovo laver nogle utrolig robuste og pålidelige bærbare. Rent fysisk. De holder til at blive brugt. Rent udseende-mæssigt har de dog lidt et "industri-look".
Servicemæssigt har jeg ret gode erfaringer med Dell. Og de laver nogle flotte bærbare. Hvis man er lidt usikker på teknikken, eller bare ikke gider bekymre sig om den slags, så har de nogle gode "next business-day" aftaler, hvor de kommer og henter dyret.
#5 colocho 17 år siden
#6 ks 17 år siden
#7 colocho 17 år siden
#8 natterjack 17 år siden