Gravatar

#1 MadMartigan 21 år siden

Hej!

Nu er det sådan, at jeg og 2 andre skal til København og besøge en bekendt her inden Jul...

Nu lyder spørgsmålet så: Hvad weekend skal vi vælge, hvor der ville være nogle fede events for alders gruppen 20-25

Selvfølgelig gerne film relaterede, men alle forslag er meget velkommen.

På forhånd tak…

Ps: Det bliver ikke den førstkommende weekend
I'm your huckleberry...
Gravatar

#2 filmz-vassago 21 år siden

Jeg er altid i planetariet når jeg er derovre :) - jeg savner en ordentlig IMAX bif i Danmark, og gerne en med der kunne afvikle IMAX 3D, men indtil det kommer må man se sig tilfreds med den i KBH.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Du kan altid hente inspiration på Alt om København på www.aok.dk som er en rigtig god online guide, men hvis du har nogen specielt interesse vil jeg gerne undersøge det for dig.

Cinemateket og Filmhuset er jo altid et besøg værd, men der er også mange andre gode underholdende ting i København i julemåneden.

Send mig evt. en PM mit dit telefonnummer så kan vi ringes ved.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 filmz-yoshimura 21 år siden

Man kunne jo gå ind og se "Alexander" (årets julestorfilm) i en dejlig stor biograf som Imperial :o) (Den har premiere sidst i november).

Desuden åbner Tivoli fra på fredag, og de fleste af deres forlystelser er i sving midt i al julehalløjet - turpas fås til halv pris mandag til torsdag (vist nok).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#5 MadMartigan 21 år siden

Mange tak for responsen...

#2 Ja det var allerede planen ;-)

#3 Ja jeg har været inde på www.aok.dk men jeg kan ikke rigtig finde noget der måske ville interssere os. Hvad er lige Cinemateket og Filmhuset??

#4 Ja Alexander skal man da helt sikkert se…
I'm your huckleberry...
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Filmhuset er hovedsæde for DFI og diverse andre filminstitutioner i Danmark.

Cinemateket er Filmhusets biograf, som spiller både nye, gamle og spændende film og serier. Desuden er der af og til særarrangementer. Du kan læse mere på www.dfi.dk

I Filmhuset findes desuden en specialboghandel (om end meget dyr !) med både film, bøger og andre film relaterede ting.

Hvis du skal have Bøger vil jeg klart anbefale at du først kigger i fx Arnold Busk og Film kigger hos Fona 2000 eller TP for gode tilbud, men det er i filmhuset du kan finde film som du ikke kan købe andre stede som fx danske dokumentarfilm.

Der er flere andre små og sjove boghandler mv. rundt om i byen med film og film ting. Lad mig prøve at lave en liste til dig.

Gravatar

#7 MadMartigan 21 år siden

#6: Jeg tror måske filmhuset, bliver en af de ting man kunne kigge nærmere på...

Ja og selvfølgelig TP, så der vel mulighed for at få fyldt bilen op med billige DVD

Mange Tak
I'm your huckleberry...
Gravatar

#8 gi-jones 21 år siden

I har vel også stadig en Laserdisken? Ikke billige dvd'er, men stadig noget vi savner her i Århus.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

# 8 Jo, det var jo kun Århus afdelingen af Laserdisken som lukkede for et par år siden, men også en kraftig ændring af indretningen, som fx nelæggelsen af det fede demorum :-/

Gravatar

#10 inflector 21 år siden

#2 synes dog at udvalget af film hos Planitariet er en katastrofe! Sidst jeg var derinde, så jeg en helt igennem rædsom film om basejumping, og det var udmiddelbart den mest interessante på programmet. Men ja det kan være en fed oplevelse.
selfimprovement is masturbation

Skriv ny kommentar: