Gravatar

#21 Pytter 16 år siden

nååååå ja for dælen! Jeg glemte også at skrive Ratatouille på.
Tak for det rendesten ;)
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#22 Winniepooh 16 år siden

Havde slet ikke tænkt på Raatouille fordi den er lige om hjørnet. Men den glæder jeg mig MEGET til.
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#23 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#5: "A Guide to Recognizing Your Saints" har premiere på fredag :)

#8: Så er det jo godt at du kan se den allerede i denne måned på Copenhagen International Film Festival - og du kan glæde dig; den er fed! ;)


- "Inland Empire", helt klart (selvom jeg allerede har den liggende på dvd, men vil helst vente med at se den i biografen første gang...)
- "No Country for Old Men"
- "Watchmen"
- "The Dark Knight Returns"
- "My Blueberry Nights"
- "American Gangster"
- "Southland Tales"
- "Blade Runner", ultimate director's cut!
- Del Toros "In the Mouth of Madness"
- Tom Tykwers "The International"
- "Eastern Promise"
- Hanekes US-genindspilning af "Funny Games" (jeg frygter det værste!)
- Christoffer Boes næste film...

#15: Hvis der nogensinde kommer en filmatisering af "Max Payne", så er jeg klart på!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#24 elwood 16 år siden

#23 Den er der jo næsten i form af Payback, jeg sad tit og tænkte Max payne under den film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#25 Zabriskie 16 år siden

Jeg så Inland Empire i går på Ebeltoft Filmhøjskole, til sneak preview, i biografen. Den er syret. En smule skuffende faktisk. Der var en tand for lidt mening i galskaben...
Le temps détruit tout
Gravatar

#26 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Hvorfor skal der være en mening?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#27 Zabriskie 16 år siden

#26

The question you should be asking is "why not?"

Don't get me wrong, jeg var vild med Mulholland Drive, en film må gerne være kryptisk og uigennemskuelig. Ikke desto mindre var Inland Empire så langt væk fra en egentlig handling at der ikke var noget at gennemskue. Det var stadig en spændende oplevelse, men jeg vil knap nok kalde det en film. "art-installation" eller noget i den dur er mere passende.

Derudover synes jeg de håndholdte, digitale optagelser var grimme.



Le temps détruit tout
Gravatar

#28 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Jeg omformulerer og spørger igen: hvorfor skal der være en (sammenhængende, går jeg ud fra) handling?

Det er ikke for at være idiot. Jeg er oprigtigt interesseret.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#29 Zabriskie 16 år siden

#28

"Det er ikke for at være idiot. Jeg er oprigtigt interesseret."

Ja, det ved jeg godt, det er også et udmærket spørgsmål, så jeg tror jeg vil omformulere mit svar.
Deter ikke for at opstille et filmisk grunddogme at jeg jeg kritiserer Inland Empire for manglende mening/(slash)handling, men snarere bare et almindeligt ankepunkt i min vurdering af filmen. Den havde simpelthen bare gavnet den som film og kunstværk at handlingen til en hvis grad havde været mere sammenhængende, eksempelvis som i Mulholland Drive.

Pga. manglen på mening i filmen lod jeg ca. halvejs inde i filmen være med at prøve at finde hoved og hale i sammensuriet, men nød i stedet blot de mystiske scener og mareridtsagtige optrin.
Altsammen meget interessant, dog uden at være fuldt tilfredsstillende...
Le temps détruit tout
Gravatar

#30 filmz-protoZ 16 år siden

Stardust er ikke nævnt endnu

Skriv ny kommentar: