Gravatar

#51 filmz-Bruce 17 år siden

Lidt XBox skriverier fra en novice.

Fik min Xbox-360 og har fået spillene Gears of War, Pro Evolution Soccer, Viva Pinata og Lego Star Wars II.

Har spillet lidt af hvert på 104" i 720p nu og flot animeret er vist en understatement. Især Gears of War tager prisen som flot grafik. Jeg kan dog mærke, at jeg ikke er "hjemme" med XBox'ens kontroller. Med mindre man er autist, vil man aldrig opnå den samme præcision som mus/keyboard kombinationen giver. Så nogle spil vil for mit vedkommende være bedre på en PC og omvendt.

Viva Pinata er et "syret" spil for børn, men kan sandelig også være det for voksne. Praktisk talt er det et slags Zoo Tycoon i ny indpakning, som nok skal blive en succes.

Pro Evolution Soccer har jeg kun prøvet 15 minutter, men det ser ud til det er god øl underholdning med vennerne.

Og så er der Star Wars Lego II, som allerede nu bliver slidt ned af min datter og hendes fætter, begge 7. Det er simpelt og simpelthen genialt for børn. Cadeau til Lego for et suverænt gameplay for børn.

Efter at have kigget Xbox'en og dens konsolopbygning igennem, er jeg ret imponeret. Ikke mindst ser dens XBox live ud til at være et must for gaming mod andre, så jeg må vist snarest have en netledning igennem til kælderen.

Eneste minus hidtil ser ud til at være XBox'ens støjniveau, ihvertfald med en dvd i. Det er ikke noget problem ved spil, som larmer, men havde det været ved syn af en film, ville det være uacceptabelt. Heldigvis ser det ud til at HD-DVD drevet ikke støjer og derfor kan XBox'en udmærket være en HD kilde.

Og formoder Wii controlleren hurtigt bliver kopieret af både PS3'eren og XBox'en, hvis den er så nyhedsskabende.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#52 filmz-Kadann 17 år siden

#51 -

Enig, FPS er ikke godt med en controller, der skal tastatur og mus til, det samme med RTS, som f.eks. Age Of Empires. Til gengæld er sportsspil og beat 'em up nærmest skabt til at blive spillet på en konsol, med controller.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#53 filmz-Bruce 17 år siden

Spørgsmål:

I component kablet til XBox'en kan man indsætte et optisk kabel til lyd. Er der et decideret et af slagsen til dette? Jeg har købt et optisk til en PS2'er, som åbenbart så ud til at virke, men alligevel ikke :(

Er der forskel på et XBox spil købt i USA og i Europa?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#54 ks 17 år siden

#53 - Ja, de er ikke regionsfri, så du er nød til at købe dem i PAL. I hvert fald hvis du ønsker at spille dem :)
Gravatar

#55 myggen 17 år siden

#54: Det er nu ikke helt korrekt. Fx. er Gears of War, Ghost Recon, Call of Duty 3, Viva Piñata m.m.f. regionsfri, og kan spilles i alle konsoller.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#56 elwood 17 år siden

Wii!

Han er i live hehe Wiiiii!!
Bare rolig McPeter jeg har masser af vinterforråd, til flere civilationer hehe.

Nu er jeg på arbejde, hvor jeg har tid til at skrive lidt, og ja jeg fik min Wii i fredags, ja jeg fik Zelda, nej Rayman Raving raybbids er forsinket bummer 8-(

Designet Wii! det holder, den hvide farve matcher min 360'er hehe, og den ser så nydlig ud, når den står på sin plads.

Wii Shop Channel bøvlede jeg en del med, da jeg lige sku hente to opdateringer først zzz, og herefter sku jeg ind under Wii settings og acceptere en licens aftale, men herefter virkede det også.

Wiimote + Nunchuck det er hel uvirkelig endelig at stå med dem i sine egne hænder, efter man har været hypet så meget, al den rystelse jeg havde set i diverse demo'er kom fra folk selv, jeg synes den virke utrolig præcis, og fed detalje med rumble, når man peger på menu'erne hehe.

Synes ikke jeg har oplevet problemer med præcisonen endnu, der er måske lidt i Wiigolf, hvor den nogen gange ikke rwegistrer mine slag korrekt, men ellers, så er jeg overbevist om det er udviklerne selv der står for hvor godt det skal virke, Wiigolf er jo en "Tech" demo så jeg er tilgiven.

Jeg havde en ven på besøg, og vi fik spillede en del Wii sport og Zelda, Wii sport er mest tech demo, men damm det er sku sjovt aligevel i starten. Bowling er klart min farvorit.

Zelda Twilight Princess
/me nynner Hyrule Theme, indtil videre har det indfriet alle mine forventninger, det er præcis som et Zelda spil skal være, og er du gal det er stort! jeg har ikke haft så meget tid til at fordybe mig i det endnu, da vi mest spillede Wii sport, men det agter jeg at få gjort noget ved i løbet af ugen her hehe. Det ikke lykkes mig at få fat i et rgb Scarty kabel til Wii endnu, så jeg er stucked med Composite indtil videre suk...

Og Nintendo please giv os nu snart et Zelda spil med Full Orchestra, istedet for det her Midi sjov.

Wii Shop Channel: Mario64 holder stadig, og med en gamecube controller klare jeg mig uden en Classic Controller indtil videre, selv om den skal hjem til Wii på et tidspunkt. Mario64 damm det er fedt at spille det spil igen på sit tv, det bringer minder frem, fra barndommen hvor jeg spillede dt med en ven til klokken sent.

Bomberman 93 udgave: nok mit farvorit VC spil for tiden, udover Mario64. en lille sidenote, synes det træls med eksklusive spil til forskellige regioner, f.eks. har japans VC fået Super Mario World, men det kommer jo sikkert med tiden til vores region også.

Det er lige de to VC spil jeg har hentet indtil nu, uhh og må lige i den forbindelse sige kanon downloading skærm hehe.

Og ja der er allerede tage tossede Wii sport billeder af undertegnede, men de skal vidst lige censures lidt før der kommer nogen af dem hehe.

Mii's savner nogen flere valgmuligheder, synes f.eks. stadig ikke min Jacob Stegelmann er perfekt hehe, men det er en sjov lille ting og rode med.

Så ja indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med min Wii, WIIIIIIIIIIIIIII!

Ps. Tillykke med 360 Succesen bruce, glad for din datter kan li Lego Starwars 2.

og nu må i ha mig Wii, jeg skal igang med at Wii, indtil jeg får Wii, og så skal jeg hjem og spille på min WIIII!

hehe det var da ikke så skræmmene et indlæg var det 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#57 myggen 17 år siden

IT'S ALIVE!!! AAAAAAH!
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#58 filmz-herskegut 17 år siden

Du fik så kun nævnt ordet Wii 21 gange i det indlæg :P Jeg tror der er tale om begyndende afhængighed ;)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#59 elwood 17 år siden

#58 hmm 21 gange Wii, det må jeg kunne gøre bedre næste gang hehe Wii!

Wiihængighed? jeg aner ikke hvad du Wii'er om

Ahh det er en Herlig Wii at Wii i.
Gravatar

#60 elwood 17 år siden

Bwarrggg! Launch Traileren, med mine Ynglings Wii Rabbids hehe.

Bwaaa!

Skriv ny kommentar: