Gravatar

#11 filmz-Bruce 18 år siden

#9 Åh ja, en "Amerikaner i Paris". Håber også den snart kommer i en restaureret udgave og gerne sammen med Astaires "Royal Wedding" og "Blue Skies". Og så selvfølgelig Gene Kellys "Three Musketeers" ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Bruce 18 år siden

#9 Fandt den på Youtube! [url=

Og ja, koreografien er i top :)
Gravatar

#13 elwood 18 år siden

#11 der faktisk en del film fra de herre Fred Astair og Gene Kelly, vi gerne ser i Restaureret udgaver snarest muligt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 12 Øv du kom først :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#15 filmz-Bruce 18 år siden

#13 Ja tak! Der er jo de sidste fem med Ginger Rogers på vej, men Astaire lavede en del ellers, på hans "ældre dage" i farver, hvor hans dans var mindst ligeså godt som i hans yngre. Puttin' on the Ritz scenen og filmen Royal Wedding er gode eksempler.

Men der er udover Astaire/Rogers boksene også boksen "The Classic Musicals Collection" med Easter Parade, The Band Wagon, Bells Are Ringing, Finian's Rainbow og Brigadoon, samt "Classic Musicals from the Dream Factory" boksen med Ziegfeld Follies, Till the Clouds Roll By, Three Little Words, Summer Stock og It's Always Fair Weather.

#14 Jeg er en inkarneret genbruger ;)
Gravatar

#16 elwood 18 år siden

Den der Astaire and Rogers Ultimate Collector’s Edition der kommer engang, lyder da ret god, hvis man lige vil ha en god samling at starte ud med til en fred astair samling.

Må indrømme jeg kan ikke så mange af hans eller gene kelly's film i hovedet, det bare mere genkendelsens glæde når jeg ser nogle scener jeg kan huske, så jeg er vidst det man kalder temelig grøn indefor astair og kelly "genren" 8-)
Gravatar

#17 filmz-Bruce 18 år siden

#16 Og ja! En 11 disc Ultimate Astaire boks, er et temmeligt godt udlæg ;)

Sådan har jeg det også :) Easter Parade, Band Wagon, Ziegfeld Follies og Brigadoon skal man dog have fat i. Det er Technicolor perler :)
Gravatar

#18 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 15 ... let's call the hole thing off ;)

Det er sjovt som alle disse numre stadig svinger og få benene til at røre på sig. Har lige genset et par sekvenser fra bonus discen på Singin' in The Rain dvd'en ja man kan ikke undgå at komme i godt humør.

Sjovt nok har jeg slet ikke på samme måde når jeg ser fx Chicago eller All That Jazz, men kan godt nyde nogle af Elvis' shows/film eller fx Grease ... "I guess I am just an old romantic fool in love" ... with the movies from the golden age... :)

Prøv også at læg mærke til at mange filmelsker (også fx Martin Scorsese, John Woo osv.) har lige som os en svaghed for disse film.

Technicolor ... uhhha dejligt farvesystem :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#19 filmz-Bruce 18 år siden

#18 Selv om Chicago og Moulin Rouge har fantastisk opsætning, så kan ingen komme op på den starquality og kunnen som Astaire og Kelly og deres damer udstråler. Tag "Puttin' On The Ritz" og prøv og lav den scene idag....UDEN CGI ;) Ikke nok med, at han er fejlfri, hans selvsikkerhed og måden at behandle stokken på er ... mamma mia!!! :)

Jeg tror den eneste "nye" musik film (udover Springsteen, AC/DC etc koncerter), som VIRKELIG har fået mig op af stolen er Saturday Night Fever, hvor musikken har en kvalitet, som holder i årtier.

Travolta selv sagde i et interview, han troede han var en "fandens karl" indtil han en dag på et set, så Fred Astaire i 70 års alderen, nonchalant step hælsparke en sten så kraftigt, at det lød som en kanon. :)
Gravatar

#20 elwood 18 år siden

#19 jeg læste også lige at Fred Astair var i stand til at genskabe en dans han havde lavet for nogle uger siden ned til sidste trin uden fejl!

Hehe der gået hel musical mode i mig nu efter du lavede start indlægget, jeg sidder lige netop nu og leder efter de omtalte bokse faktisk 8-)

Kan godt være du har det på samme måde som mig, men du ved nu en hel del mere om de film end jeg gør hehe.

Btw nogen der ved hvornår den der ultimate boks kommer ud ?

#18 ahh ja Singin in the rain er stadig min farvorit Gene KElly film, der er bare, netop som du siger noget over den og de andre film, der gør en i godt humør. #19 som du siger der også altid en speciel kemi melem damerne fra dengang og så Fred Astair/Gene Kelly.

Hehe måske men er lidt snævre synet, men når jeg tænker de gamle klassiker så er det kun de to navne der kommer op i hovedet på mig.

Moulin rouge kunne jeg nu også godt li, men det var også en hel hel anden stil, end de gamle film, curse the world den dag de begynder at remake dem, eller rettere held og lykke med at finde nogen derkan overgå, eller er lige så dygtige som de herre.

Btw bruce du er autist Uh oh, fifteen minutes to Judge Wapner 8-)

Skriv ny kommentar: