Ja, vores kære dansk lærer har fået den super idé at vi skal finde en kortfilm, lave et resumé af den, og skrive nogle spørgsmål til den. Problemet er at det skal allerede laves til mandag, og jeg er ikke den store kortfilms kender.
Hvis der er nogle af jer der ligger inde med lidt viden omkring en god kortfilm, som måske endda kan hentes online (ikke ulovligt!), da jeg ikke har mulighed for at komme på til "staden"... :|
Jeg er ikke sikker på at det smarteste er at give sig i kast med amatørfilm. De kan være svære at analysere og den "svingende kvalitet" betyder jo også at det ikke nødvendigvis er helt gennemtænkt fra skaberens hånd. Et godt bud, som jeg ved at dansklærere elsker, er Valgaften, der vandt alt muligt for et par år siden. Ved dog ikke om den kan hentes nogen steder. Hvis du vil være original kunne en af de gamle disney tegnefilm også bruges. De har allesammen en meget fin og klassisk dramaturgi, der burde kunne klares ret nemt med aktantmodellen i den ene hånd.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Aha, Valgaften, den kan jeg godt huske! Det er jo faktisk den hvor han bliver kaldt racist til sidst af Hella Joff (inkl. staveplade). Den vil jeg lige søge lidt på.
Omkring Disney film tror jeg desværre ikke den går, vi arbejder lige nu med berettermodellen (mandlig) og en model en eller anden gut 400 år f.kr lavede. Men ellers tak til jer begge! :)
Nu kommer det sikkert lidt for sent, men i det nye nummer af bladet "Ekko" (#25) er der en gratis dvd med kortfilmene "Valgaften", "Ernst og lyset" og "Wolfgang".
#1 filmz-712 21 år siden
Hvis der er nogle af jer der ligger inde med lidt viden omkring en god kortfilm, som måske endda kan hentes online (ikke ulovligt!), da jeg ikke har mulighed for at komme på til "staden"... :|
#2 Patriarch 21 år siden
en milliard kortfilm.... af meget svingende kvalitet
#3 filmz-712 21 år siden
#4 gi-jones 21 år siden
#5 filmz-712 21 år siden
Omkring Disney film tror jeg desværre ikke den går, vi arbejder lige nu med berettermodellen (mandlig) og en model en eller anden gut 400 år f.kr lavede. Men ellers tak til jer begge! :)
#6 DarkLight 21 år siden
#7 Morbid 21 år siden
#8 frahm-2 21 år siden
#9 Corgan 21 år siden
Nu kommer det sikkert lidt for sent, men i det nye nummer af bladet "Ekko" (#25) er der en gratis dvd med kortfilmene "Valgaften", "Ernst og lyset" og "Wolfgang".
#10 filmz-712 21 år siden