Gravatar

#1 Marddos 14 år siden

Hej!

Jeg er i gang med mit afsluttende kulturprojekt og har derfor behov for en masse folk til at besvare et spørgeskema, så godt og præcist som de nu kan.

Spørgeskemaet kan findes her!

Så helst, at det kun er folk mellem alderen 15 og 25 år, der svarer eller folk under uddannelse på gymnasialt niveau eller højere.

På forhånd tak!

/Marddos
Gravatar

#2 Bruce 14 år siden

Aldersdiskrimination!!!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3 Marddos 14 år siden

I know, and I'm truly sorry about that! Men det er altså meget få studerende, der er uden for min målgruppe, så jeg mente, at den var meget passende :-) Du kan dog altid svare alligevel og så må det bare lige være op til mig at vurdere om jeg kan bruge besvarelser uden for målgruppen til noget alligevel :-)
Gravatar

#4 Bruce 14 år siden

Jeg vil spare dig for oplevelsen ;) Held og lykke med projektet!
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#5 Marddos 14 år siden

Tak for det! :-)
Gravatar

#6 Skeloboy 14 år siden

Handler det om kultur/religion og forbrug blandt unge? For ellers synes jeg, det er meget underligt religion blandes ind i det :)

Synes også valgmulighederne mht. indkomst er noget lave, men ellers er det letforståeligt og et dejligt simpel spørgeskema :)
Gravatar

#7 Collateral 14 år siden

Så har jeg også udfyldt dit skema. Interessant spørgsmål det sidste. Det der omhandler hvorvidt religion påvirker indkøb. Personligt er det et nej, men spørgsmålet om hvordan religion ville kunne påvirke forbrugsvaner er interessant.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#8 Bony 14 år siden

Ja, enig med #7. Der er bestemt oplæg til en spændende debat omkring religion (og nej, jeg ved godt, at det ikke er meningen :). Men jeg må dog også sige, at jeg ikke rigtigt forstår meningen med dine spørgsmål, da det umiddelbart virker som et klassisk eksempel på en lidt simpel grov måling og mangel på præcision. Dette skyldes, at jeg helt sikkert synes, at dine spørgsmål lægger op til, at man skal kunne anvise de små forskelle i virkeligheden blandt de studerende, men kan ikke rigtigt se hvordan du skal skaffe disse data. :)

Nu kan jeg godt se, at starten af mit indlæg lyder meget negativt, men sådan er det slet ikke ment. Jeg er helt sikker på, at der er en god mening med dit spørgeskema og de spørgsmål du har valgt og fravalgt. Jeg tænker dog helt specifikt på faktoren "tilstrækkelighed" indenfor datakvaliteten. Mangler der f.eks. ikke svarmuligheder for at få større præcision? :)

Med andre ord, jeg synes det lyder som et rigtigt spændende projekt. Må man spørge lidt mere ind til hvad det handler om? Handler det udelukkende om religion og købsvaner, set ud fra et handelssynspunkt eller er der også andre aspekter indblandet i projektet? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 Marddos 14 år siden

Det handler overordnet set blot om unges/studerendes forbrug og så om, hvilke faktorer, der eventuelt måtte spille ind ved et køb. Så det er lidt der, at religion også bliver blandet ind i det hele; mere som en form for "tillægsspørgsmål", hvis man kan kalde det dét. Min lærer syntes, at det var en god idé at medtage det, så det gjorde jeg :-D

Nu er det ikke for, at spørgeskemaet skal være perfekt - eller det ville da være skønt, hvis det var det - men det er simpelthen bare en lille undersøgelse, hvor man kan få et indblik i folks forbrug. Undersøgelsen kunne snildt være mere dybdegående, men vi har et vist antal spørgsmål, som vi max. må stille og så må vi ellers se, hvad vi kommer frem til. :-)

Det er et afsluttende projekt, hvilket i de flestes ører ville lyde som noget helt vildt stort, meeeeen... min umiddelbare opfattelse er, at tingene ikke helt forholder sig sådan. Faget kulturforståelse er meget godt at have, så man lærer om de forskellige kulturer, men de opgaver man laver af og til er lidt overflødige og det er egentlig ikke det vilde man får ud af dem. Det er også sjældent, at opgaverne egentlig er så store, som man lige går og tror, hvilket nok er tilfældet med denne :-)

Forhåbentligt kan jeg dog få noget interessant ud af dette projekt og jeg håber selv på at kunne få endnu flere besvarelser end jeg allerede har fået, så mit projekt kan blive godt! :-)

Hvis der er flere spørgsmål eller noget i den stil, så føl jer frie til at spørge løs :-)
Og hvis der lige skulle være nogen, der skulle være interesseret i at se resultatet af det hele, så skal jeg nok prøve at smide det op her på siden - der er dog stadigvæk et par uger endnu til det er helt færdigt :-)
Gravatar

#10 Bony 14 år siden

Tak for svaret. Det lyder i hvert fald ganske spændende og du må have alt held og lykke med dit projekt. :)

Jeg tillod mig også lige, at deltage i spørgeskemaet i går til trods for, at jeg lige er røget et par år over din grænse, da jeg stadig er studerende. Men jeg håber da, at Filmz'erne har taget godt imod din forespørgsel og givet dig et par gode svar. Vi plejer, at være ret hjælpsomme med den slags herinde. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: