Ja det må godt nok være svært for så stort et filmland, kun at indstille én film. Når de har udgivet 3 gode film i år (La Vie en Rose, Dykkerklokken og Persepolis)
Men Dykkerklokken har en reel chance for at blive nomineret til bedte film. Eller måske er det lige at overdrive, med de mange gode amerikanske film, men den er med i opløbet! For sure.
Desuden er jeg overrasket over at Kunsten at græde i kor ikke er med i de 9. Havde faktisk troede den vile nå hele vejen til de sidste 5, da det skulle have været et meget svagt europæisk film år (bortset fra frankrig) men... guess not.
Ja for satan! det er lidt grotesk. Persepolis er fantastisk (den har jeg set) og cannes vinderen 4 måneder... skulle også være i særklasse (har jeg dog ikke set)
Håber fandme de er god de sidste 9 her. Har ikke set én eneste.
#1 chuck 17 år siden
Austria, “The Counterfeiters,” Stefan Ruzowitzky, director
Brazil, “The Year My Parents Went on Vacation,” Cao
Hamburger, director
Canada, “Days of Darkness,” Denys Arcand, director
Israel, “Beaufort,” Joseph Cedar, director
Italy, “The Unknown Woman,” Giuseppe Tornatore, director
Kazakhstan, “Mongol,” Sergei Bodrov, director
Poland, “Katyn,” Andrzej Wajda, director
Russia, “12,” Nikita Mikhalkov, director
Serbia, “The Trap,” Srdan Golubovic, director
#2 The Insider 17 år siden
#3 filmz-Bruce 17 år siden
#4 elwood 17 år siden
Eller var det antallet af penge smidt i Diving bell.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#5 chuck 17 år siden
#6 The Insider 17 år siden
#7 Wrangque 17 år siden
Men Dykkerklokken har en reel chance for at blive nomineret til bedte film. Eller måske er det lige at overdrive, med de mange gode amerikanske film, men den er med i opløbet! For sure.
Desuden er jeg overrasket over at Kunsten at græde i kor ikke er med i de 9. Havde faktisk troede den vile nå hele vejen til de sidste 5, da det skulle have været et meget svagt europæisk film år (bortset fra frankrig) men... guess not.
#8 chuck 17 år siden
#9 Wrangque 17 år siden
Håber fandme de er god de sidste 9 her. Har ikke set én eneste.