Gravatar

#1 Slettet Bruger [3191997193] 19 år siden

Engang for længe siden (nogle år tilbage) så jeg en film, som jeg overhovedet ikke kan huske hvad hed, men heller ikke helt kan glemme.

Filmen foregår engang for (noget lign.) 100 år siden, og handler om en mand som (vist nok) kommer fra fra Irland (eller noget lign.), og som på en eller anden måde er endt op i en lille by i et andet land (vist nok noget med et skib og at alle dem han rejste med var døde).
Denne by han er kommet til behandler ham meget dårligt (fordi han er anderledes), men han får en kæreste/kone, og en søn (som så bliver kaldt øgenavn og andet ondt, af byens folk).
Det ender så med at denne mand dør af sygdom, en meget regnfuld nat, hvor ingen vil hjælpe ham, og hans kone/kæreste kører rundt i hestevogn og sørger efter hjælp.

En meget sørgelig film, som tager fat på nogle af de racistiske handlinger som skete før i tiden, men som også stadig sker i dag.

Håber nogen kan hjælpe mig. Tak.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#2 Yoda 19 år siden

Kunne det være én af følgende:

"The Scarlet Letter" fra 1995 KLIK
eller
"Sommersby" fra 1993 KLIK
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 Slettet Bruger [3191997193] 19 år siden

#2 - Nej. Det er ikke lige en af dem.

Manden i filmen ankommer til denne by/landsby da skibet han er på synker/går på grund/synker, og alle (vist nok) andre på skibet drukner. Man ser en kirke med en masse lig liggende foran, et sted lidt inde i filmen.

Gravatar

#4 Slettet Bruger [3191997193] 19 år siden

Stedet hvor det hele foregår er et meget smukt grønt område, hvor man kan stå højt oppe og se ud over vandet (havet, måske?).

Kan ikke huske helt så meget mere.
Håber nogen kan hjælpe mig.
Gravatar

#5 filmz-rupert giles 19 år siden

Det lyder som Swept from the Sea med Vincent Perez og Rachel Weisz? Den kan også gå under navnet Amy Foster.

Håber det her link virker. Det tog mig fem forsøg at lave det :-)

Swept from the Sea
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#6 Slettet Bruger [3191997193] 19 år siden

#5 - Ja :D
Jeg siger mange gange tak for hjælpen. Håber nu den er så god som jeg husker det.
Gravatar

#7 filmz-rupert giles 19 år siden

Jeg er her for at hjælpe... :-) Eller noget.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo

Skriv ny kommentar: