#1 22 år siden

Gravatar

#2 azathoth 22 år siden

Ser man bort fra at det er to helt forskellige universer, og tager man udgangspunkt i filmene, så vil Dracula helt klart vinde, da han er meget mere kraftfuld end Lestat. Han kan tåle sollys, kan kontrollere dyr såvel som elementerne.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#3 Martindan 22 år siden

Personligt tror jeg Lestat ville vinde, men kampen ville være tæt.

Dracula er bundet af de gamle regler, men har tilgengæld en del andre trick at byde på, hvor Lestat "kun" kan flyve/svæve, sætte ild til andre vampyrer (bøgerne får han denne gave af Akasha) læse tanker og er stærk...

Men Lestat har den fordel at Dracula er hæmmet af de gamle regler, og Lestat er svær at slå ihjel (han har trods alt overlevet en del mere end Dracula, igen bøgerne)... Men som nævnt, en tæt kamp hvor jeg tror Lestat ville være sejrherren grundet hans livstyrke og mangel på svagheder sammenlignet med Dracula...

denne "klumme" er baseret på bøgerne af Anne Rice og Bram Stoker
for cryin' out loud......
Gravatar

#4 filmz-trillefix 22 år siden

ved bare at lestat ville kunne charme sig ind på enhver og så dræbe dracula up close...
...I´d explain it to you but your brain would explode.
Gravatar

#5 Martindan 22 år siden

En lidt bedre analyse end den forrige, som måske forekommer lidt for tynd og indforstået om hvorfor Lestat ville slå Dracula...

Advarsel. jeg er en vampyrnørd... har læst bøgerne...

I det blå hjørne.... Dracula. Kongen af ondskab!!

Svagheder: Kan i en vis grad ikke tåle kors, hvidløg og vievand. Kan ikke krydse rendende vand, (hav, floder) derfor skal han transporteres til England i skib. Skal inviteres ind på noget før han kan betræde noget der ikke er hans (eks. skib eller hus) Han kan slås ihjel ved en pæl gennem hjertet, hovedet afhugges. Skal sove i en kiste med Transylvansk jord.

Styker: Kan kontrollere dyr, antage forskellige former. Kan tåle sollys, (dog uden de største kræfter) og har en stærk erotisk fremtræden, samt kan bringe folk/svagere væsner i en trance med sin stemme.

Bedrifter: I sit dødelige liv, kriger der bekæmpede tyrkerne. I sit udødelige opnåede han ikke de store resultater, andet end at komme til England, komme i kamp med Van H og co. som han tabte.

I det røde hjørne.... Lestat. Prinsen af Mørket!!

Svagheder: Kan ikke tåle sollys. Har et ego der ofte fører ham i problemer. hans temperement.

Styrker: Kan flyve/svæve over store afstande (fra et land til et andet), har stor styrke, har en kræft til at sætte ild til andre vampyrer (gave han får i Queen of the damned), kan læse tanker telepatisk. Er svær at slå ihjel (se bedrifter). Ikke bange for noget eller nogen når han hidses op eller provokeres nok.

Bedrifter: I hans dødelige liv jæger, der nedkæmpede en flok ulve alene. I hans udødelige: Louis og Claudia prøver i to forsøg at slå ham ihjel uden held i bogen En Vampyrs Bekendelser.
I bogen Vampire Lestat, forsøger andre at slå ham ihjel af flere omgange der hver gang næsten invaliderer ham men han kommer hele tiden tilbage. Drikker de ældstes blod og får en del af deres styrke.
I bogen Queen of the damned, overvinder han vanviddet og selveste de fordømtes dronning psykisk.
I Kropsrøveren flyver han op mod solen for at dø, men selv ikke det lykkedes. Han bytter krop med et menneske, men får erobret sin vampyrkrop igen.
I Memnoch The Devil overvinder han selveste Djævelen i Helvede.
Beslutter sig for at dø, men vender tilbage i de nye bøger der endnu ikke er kommet til Danmark...

Lestat og Dracula er begge afhænige af blod, de er begge krigerer fra deres dødelige liv og har hver især de styrker der kunne gøre en kamp mellem de to interessant og tæt....

Men da Lestat er svær at slå ihjel og ikk har de samme svagheder som Dracula tror jeg derfor Lestat ville vinde, men som skrevet før i en tæt kamp, hvor begge ville få seriøse slag. Men Lestat ville vinde.
for cryin' out loud......
Gravatar

#6 filmz-trillefix 22 år siden

griner maximalt af den uddybende forklaring af hvorfor lestat ville vinde...
meget underholdende tak..ggg*
og er rørende enig..
...I´d explain it to you but your brain would explode.

#7 21 år siden

jeg er overdreven lestat-fan og jeg tror det er ham der ville vinde i en kamp, ikk fordi jeg er fan, men fordi lestat ikk er nær så bundet af myter om vampyrer, det eneste der kan skade ham alvorligt er sollys og det dør han ikke engang af, mens dracula bliver dizzy bare ved en smule rinende vand...slapsvans...:-)
Gravatar

#8 filmz-Wacker 21 år siden

Hvem helwed er lestat....
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#9 Corgan 21 år siden

#8:

Tjaa... har du set "Interview with the Vampire" (En Vampyrs Bekendelser)? Så vil du vide at Lestat bliver spillet af Tom Cruise.

Og så bliver Lestat spillet af Stuart Townsend i "Queen of the Damned".
Gravatar

#10 Skobbolop 21 år siden

og der er ingen undskyldning for ikke at have set den.... bedste Vampyr-film til dato imo

Intreview with the Vampire that is

Skriv ny kommentar: