Jeg har ikke noget problem med at betale til offentligt ejet tv/radio. Jeg er personligt også ret glad for DR's sendeflade, selvom licensen stadig er MEGET dyr i forhold til hvad man får ud af det. Men hele licenssystemet er lige til at lukke op og skide i! De har gjort sig meget umage for at finde en løsning der gør, at alle danskere skal betale licens uanset hvor meget de bruger af DR's ydelser. Men hvorfor er ordningen så ikke lavet så alle også kommer til at betale? Hvis pengene blev opkrævet over skatten, ville en verden af problemer være væk. Og DR skulle ikke bruge vores dyrebare licenskroner på reklamer med højtbetalte skuespillere. Samtidig ville det fæles lidt mindre som at bukke sig efter sæben i Vestre Fængsel.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Nu har jeg skrevet til DR for at høre hvad det er for noget, jeg har bedt om en forklaring, og ikke mindst dokumentation for opkrævningen - ser frem til hvad "ham" radio/tv-forhandleren har skrevet. Det må være meget lidt...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Det skal selvfølgelig være rimeligt ift. hvad man får for pengene. Jeg må nu sige, at jeg gerne betaler min licens. Jeg ser meget DR. Især DR2 og den 11. time er jeg begejstret for. På nettet giver de os jo også gode ting ifa. Bonanza, hvor hele det eksisterende bagkatalog lægges ud. Bla. Matador, der i sig selv jo koster et par tusinde at købe. Som sådan er det ok, det kører over min BS, men jeg ville nu foretrække at det kørte over skatten også. Bare for god ordens skyld.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Ikke hvad hun ved af, alt står i mit navn, hun har en laptop og en telefon - begge er købt og ejet af den virksomhed hvor hun arbejder, og går da udfra at det så er firmaets "problem". Men tvivler på at det er der den hænger.
Well, så vidt jeg ved, så skal man stadigvæk ikke betale licens begge to, hvis man er et kærestepar, der bor sammen (selvom det sikkert bliver det næste træk fra DR). Så det skulle da være til at få ordnet.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
...det handler for mig slet ikke om man skal betale licens eller ej. Havde jeg heller ikke betalt licens, havde det også været sagen uvedkommende. Jeg synes det er mystisk, at DR sender en skrivelse omkring en licensopkrævelse, baseret på noget som jeg vil mene er det pure opspind :)
#11 gi-jones 17 år siden
#12 filmz-vassago 17 år siden
#13 Yoda 17 år siden
Sådan! Hold os gerne opdateret med udfaldet...
#14 davenport 17 år siden
På nettet giver de os jo også gode ting ifa. Bonanza, hvor hele det eksisterende bagkatalog lægges ud. Bla. Matador, der i sig selv jo koster et par tusinde at købe.
Som sådan er det ok, det kører over min BS, men jeg ville nu foretrække at det kørte over skatten også. Bare for god ordens skyld.
#15 gi-jones 17 år siden
Jeg synes licensen skal trækkes over skatten og sænkes til 1000,- per husstand. Så må DR leve med lidt færre koncertsale og mellemledere.
#16 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#17 filmz-vassago 17 år siden
#18 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#19 mvejen 17 år siden
#20 filmz-vassago 17 år siden