sad lige og funderede over stort det egentlig er, at vi får lov til at opleve LOTR-trilogien som unge (forholdsvis unge og med visse undtagelser self.)
Før i tiden misundede jeg altid de mennesker der oplevede Star Wars i sin tid.. det må jo også have været fedt, men nu er det som om jeg/vi har fået vores egen triologi og vores eget univers (selvom det nu alligevel har eksisteret i et par år nu :D) som er helt unikt.
ville bare høre om der er nogen der har det på samme måde som mig, med hensyn til LOTR-trilogien (ja fuktz har det, men hva med jer andre?)..
og der må vel også være nogen der kan huske Staw Wars dengang?.. hvad var forskellen?.. var det lige så stort. Gjorde det mon ikke også en forskel, at filmene havde et par år imellem sig?.. hypen var vel ikke så stor eller hvad?
Det er ikke min mening at diskutere filmenes kvalitet op imod hinanden, men mere se på hvad der bliver størst..?
som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, så føler jeg mig næsten "stolt", (hvis man kan bruge det ord) over at jeg får lov til at opleve de fantastiske film, mens jeg stadig er i mine bedste år :D...
what you say?
________________________ "I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Priviligeret.. At det så også er gode film, i stedet for bare store og anderledes film, det føler jeg mig bare endnu mere priviligeret over. Ville fandme føle mig snydt hvis jeg havde været glad for Star Wars i 30 år, for at finde ud af at Ringenes Herre for den nye generation, er meget bedre end SW var da jeg var ung.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Jeg var i sin tid i biffen og se Return of the Jedi, og kan ikke mindes, at hype eksisterede i samme omfang som i dag. Men, okay, medierne ser jo også en anelse anderledes ud i dag end dengang... Og jeg er overbevist om, at vores børn og børnebørn vil blive dødtrætte af at høre på det støvede gamle røvhul ovre i lænestolen, der altid skal sidde og udbrede sig om, at da han var ung, da var han i biografteatret for at se Ringenes Herre.
Men jeg vil elske det!
If there was a god then why is my arse the perfect height for kicking?
Måske ikke helt tro til overskriften på denne tråd, men dog alligevel lidt i samme skuffe, så synes jeg det er fedt at have overværet overgangen fra Stop-Motion og sminke-effekter til computeralderen hvor alt er muligt... Tænkt bare at have været med på vognet fra vandtentaklen i The Abyss til T-1000 i Terminator 2 til levende dinosaurer i Jurassic Park, helt til Gollum (og mange andre ting) i LOTR-trilogien hvor de endnu engang har presset teknologien så langt at vi taber pusten og naivt tror at det kan de da umuligt overgå i fremtiden...
Har alle ovenstående film stående på hylden (til de kække der læser med, så har jeg jo af gode grunde ikke LOTR - ROTK endnu! Gem kræfterne og vær kække over noget af det andet jeg skriver - der er sikkert nok at ta fat på... :-) ), og når jeg ser nogle af de ældre kan jeg alligevel ikke lade være med at smile nostalgisk over hvor tydeligt det er af computereffekter har udviklet sig utroligt meget på de små 15 år siden The Abyss... Og ved samme lejlighed kan jeg ikke lade være med at tænke på om nogle år hvor effekterne i LOTR-trilogien vil virke som håbløst forældet teknologi... Gad vide hvad der venter os?! Andre der har det på samme måde?!
Og mht. børn og børnebørn, så får de lov til at starte fra 'bunden'... Jeg forestiller mig at de kan starte med de originale Star Wars film, Indiana Jones og Back to the Future og dets lignende og så kan de ellers få lov til at arbejde sig videre op igennem film-historien derfra og nok også lidt fra før... Lidt ligesom de kun får en Atari og så en Commodore-64 og når den er kørt ned kan det være de får en Amiga-500 hvis de er heldige... Så må de altså vente med Playstation-7000 og dets lignende til de har lært hvad 'Press Play On Tape' betyder... :-) Nu om stunder snakker folk ikke ligeså meget sammen når de spiller computer... da jeg var en lille purk havde vi tid til at føre dybe samtaler mens spillene loadede... Se dét var tider! :-)
Og nu vil jeg ta' min stok og bevæge mig over i lænestolen og få mig en lille morfar-lur... :-)
#1 Skobbolop 22 år siden
sad lige og funderede over stort det egentlig er, at vi får lov til at opleve LOTR-trilogien som unge (forholdsvis unge og med visse undtagelser self.)
Før i tiden misundede jeg altid de mennesker der oplevede Star Wars i sin tid.. det må jo også have været fedt, men nu er det som om jeg/vi har fået vores egen triologi og vores eget univers (selvom det nu alligevel har eksisteret i et par år nu :D) som er helt unikt.
ville bare høre om der er nogen der har det på samme måde som mig, med hensyn til LOTR-trilogien (ja fuktz har det, men hva med jer andre?)..
og der må vel også være nogen der kan huske Staw Wars dengang?.. hvad var forskellen?.. var det lige så stort. Gjorde det mon ikke også en forskel, at filmene havde et par år imellem sig?.. hypen var vel ikke så stor eller hvad?
Det er ikke min mening at diskutere filmenes kvalitet op imod hinanden, men mere se på hvad der bliver størst..?
som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, så føler jeg mig næsten "stolt", (hvis man kan bruge det ord) over at jeg får lov til at opleve de fantastiske film, mens jeg stadig er i mine bedste år :D...
what you say?
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#2 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#3 Skobbolop 22 år siden
hva skal jeg sige?... jeg er overvældet.. græd i den sidste halve time af filmen..
hvor jeg dog elsker de film..
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
#4 Captain Vallo 22 år siden
Og jeg er overbevist om, at vores børn og børnebørn vil blive dødtrætte af at høre på det støvede gamle røvhul ovre i lænestolen, der altid skal sidde og udbrede sig om, at da han var ung, da var han i biografteatret for at se Ringenes Herre.
Men jeg vil elske det!
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#5 filmz-Plimmer 22 år siden
#6 Kalle Ferm 22 år siden
Jakob
#7 McPeter 22 år siden
Har alle ovenstående film stående på hylden (til de kække der læser med, så har jeg jo af gode grunde ikke LOTR - ROTK endnu! Gem kræfterne og vær kække over noget af det andet jeg skriver - der er sikkert nok at ta fat på... :-) ), og når jeg ser nogle af de ældre kan jeg alligevel ikke lade være med at smile nostalgisk over hvor tydeligt det er af computereffekter har udviklet sig utroligt meget på de små 15 år siden The Abyss... Og ved samme lejlighed kan jeg ikke lade være med at tænke på om nogle år hvor effekterne i LOTR-trilogien vil virke som håbløst forældet teknologi... Gad vide hvad der venter os?!
Andre der har det på samme måde?!
Og mht. børn og børnebørn, så får de lov til at starte fra 'bunden'... Jeg forestiller mig at de kan starte med de originale Star Wars film, Indiana Jones og Back to the Future og dets lignende og så kan de ellers få lov til at arbejde sig videre op igennem film-historien derfra og nok også lidt fra før... Lidt ligesom de kun får en Atari og så en Commodore-64 og når den er kørt ned kan det være de får en Amiga-500 hvis de er heldige... Så må de altså vente med Playstation-7000 og dets lignende til de har lært hvad 'Press Play On Tape' betyder... :-)
Nu om stunder snakker folk ikke ligeså meget sammen når de spiller computer... da jeg var en lille purk havde vi tid til at føre dybe samtaler mens spillene loadede... Se dét var tider! :-)
Og nu vil jeg ta' min stok og bevæge mig over i lænestolen og få mig en lille morfar-lur... :-)
#8 Captain Vallo 22 år siden
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#9 Spanner 22 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..