Gravatar

#1 frankdrebin 15 år siden

Har længe været træt af nogle af de lydeffekter som filmmagerne bruger i deres post-produktion periode.. Det virker som om de alle har adgang til de samme lyde, og bare bruger dem.. Men når man ligger mærke til det, synes jeg bare det bliver irriterende...

Her er et eksempel:

Tit når filmen klipper til en scene ved en meget befærdet vej, kommer de næsten altid en lastbil kørende forbi, som så dytter.. Og det er altid samme dyt.. Ser lige om jeg kan forklare det hvordan det lyder fonetisk..

"BÅÅT.. BÅÅÅÅÅÅååååååååt..."

hvor så det sidste ligesom fader ud sammen med at lastbilen forsvinder ud af billedet.. Hvorfor dytter den??

Et andet eksempel:

Når man ser børn på en legeplads, hører man næsten altid den samme børnelatter.. Kan ikke lige finde et klip, men det lyder noget lignende det [url= - latteren er fra 0:06 - 0:10

Så noget helt andet er når de bruger sære lydeffekter i forholdsvise seriøse scener i film..

Matrix: Reloaded f.eks... Der hvor Neo kæmper ned 100 stk. Hr. Smith, og han så vælter en flok, og så kommer lyden af bownlingkegler ud af mine højtalere..

eller

Terminator 3, biljagten med brandbilen og kranvognen, da brandbilen sprænger i luften, kan man tydeligt høre lyden af en raptor/dinosaur lagt ind over eksplosionen..

Nogle andre der har lagt mærke til det jeg skriver om herover? Og evt. selv har nogen at tilføje??
Gravatar

#2 Killkaj 15 år siden

Har langt mærke tikl det med børnelatteren!! Vanvittigt irreterende !!:b
Gravatar

#3 McPeter 15 år siden

Any Given Sunday startscenen hvor der ligger løvebrøl ind over spillernes råb... er dog ret sikker på det er med vilje. ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4 Kruse 15 år siden

Ja, jeg har før lagt mærke til at man somme tider hører de samme lydeffekter igen og igen. Dog kan jeg ikke andet end more mig når jeg hører [url= Wilhelm Scream"[/url] i en film. Men den lydeffekt er jo også blevet kult :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 MOVIE1000 15 år siden

jeg hader bare den samme lyd af en hund der gør
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 PredatorX 15 år siden

heTTeh (4) skrev:
Ja, jeg har før lagt mærke til at man somme tider hører de samme lydeffekter igen og igen. Dog kan jeg ikke andet end more mig når jeg hører [url= Wilhelm Scream"[/url] i en film. Men den lydeffekt er jo også blevet kult :)

Jeg elsker også det skrig/råb:-D Hold kæft det er med i mange film...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#7 Batsy 15 år siden

4,6# enig
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#8 Tommy Kristensen 15 år siden

Et andet skrig, som i min bog er ligeså sjovt, er det famøse [url= Howie Scream[/url]...
Gravatar

#9 kasper0204 15 år siden

#4 Wow hvor bliver man træt af det skrig, efter at have set den YouTube video xD Og det passer slet ikke ind i nogen af scenerne... Nok fordi man synes det passer bedre i én scene, i forhold til andre.

Jeg mindes også en tegnefilmlyd i Jurassic Park, da Dennis glider og falder ned ad bakken. I dét han falder og vælter ud i luften, er der en lille 'smut'-lyd. Sådan; 'Wuii'... Men Spielberg er jo kendt for at være et legebarn, og har vidst nok mindst én lille "for sjov" ting i alle hans film :o)
Gravatar

#10 Ericmase 15 år siden

Det er også i "Ringenes Herre 2 og 3" jeg hører en samme lyd 5, 6 gange af den der "Arrrrg!" skrig eller sådan noget når de ryger ned et sted og dør eller der hvor de der gale (Flyveorksdyr) tager mændene af hestene, flyver op og giver slip på dem. Håber i forstår hvad jeg mener. :)
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: