hmm jeg har lige et par spørgsmål til jer lydfreaks: 1: lige pt har ALDI tilbud på nogle surround højtalere af et eller andet tysk fabrikat. Normalt er ALDI jo ikke sted man ville købe noget som surround højtalere, men ALDI er efterhånden kendt for at hjemføre mystiske produkter af en rimelig kvalitet og som regelt til en god pris. Er der nogen af jer der ved om disse er noget værd?
2: På søndag har Aldi igen et mystisk tilbud, nemlig et surround forstærker af mærket DAntax til 1700kr. Igen er mit spørgsmål om den er noget værd?
3: er der et sted på nettet hvor man kan læse om surround lydanlæg, altså en slags anmeldelse?
For det føste er det svært, at finde anmeldelser til alle former for surround anlæng, idet der findes så mange obskure systemer derude. For det andet er en god tommelfingerregel når man køber lyd, at man får hvad man betaler for. Dvs. hvis du giver 1700 for at Dantax anlæg/højtalere, fungerer de med sikkerhed fint, men de laver nok ikke særlig "stor" lyd. Dantax er et nogenlunde kendt mærke, men som sagt så rækker 1700 kroner altså ikke voldsomt langt i denne sammenhæng. Jeg ville anbefale at du sparede en anelse mere, og købte en billig forstærker og højtalere i eksempelvis Hi-Fi klubben.
Dantax er med årene blevet meget bedre (også komponent-mæssigt)! men hvis du alligevel skal give 1700, så tag og gi' lidt extra og få det købt i Hi-Fi Klubben som Hasselguff siger. for lidt extra kan du få et bedre system.
Hvis du er ude efter gode og billige højtalere er Dali Trio sættet et godt bud. Det koster 4000 kroner for både front, center, back og sub og så får du selvfølgelig den gode Dali lyd. Kæder som El-giganten etc. kører ofte tilbud på udemærkede højtalere hvor man alt efter mærke kan få samlede sæt til helt ned omkring 2000 kroner. Det kræver selvfølgelig at man er lidt heldig med udsalgene :)
#1 inflector 23 år siden
1: lige pt har ALDI tilbud på nogle surround højtalere af et eller andet tysk fabrikat. Normalt er ALDI jo ikke sted man ville købe noget som surround højtalere, men ALDI er efterhånden kendt for at hjemføre mystiske produkter af en rimelig kvalitet og som regelt til en god pris. Er der nogen af jer der ved om disse er noget værd?
2: På søndag har Aldi igen et mystisk tilbud, nemlig et surround forstærker af mærket DAntax til 1700kr. Igen er mit spørgsmål om den er noget værd?
3: er der et sted på nettet hvor man kan læse om surround lydanlæg, altså en slags anmeldelse?
På forhånd tak :)
#2 Hasselguff 23 år siden
#3 inflector 23 år siden
Vi har desværre ikke en Hi-Fi klub mere i Esbjerg :(
Ps: Lytd = LYD :/
#4 filmz-dummy 23 år siden
#5 inflector 23 år siden
Og lige for at vende tilbage til højtalerne hvad kan i anbefale der?
#6 filmz-vassago 23 år siden
#7 Hasselguff 23 år siden