Gravatar

#1 SpielbergFreak 22 år siden

Efter jeg så Boogie Nights, for ikke så længe siden, blev jeg helt vild med p.t. anderson.

Jeg har lige set Magnolia, hvilket pragtfuldt stykke filmkunst.

*** SPOILER ***

Men jeg har lige et spørgsmål: Der er ikke fordi det irritere mig, men hvad var det lige der skete med de der føer til sidst?!?!?!?

Det var da for sindsygt! Men Fed film!
Gravatar

#2 Patriarch 22 år siden

Tror det er en refference til dommedag eller de syv plager.. noget bibelsk.. et tegn på verden er af lave.

frøerne er også noget vildt usandsynligt der hænder... og som filmens budskab siger, er intet tilfældigt.

Og ja.. fed... glæder mig til at se den igen

PS: Lav lige en spoiler warning hvis du stadig kan rette din post :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 *Iceman 22 år siden

Så vidt jeg har hørt fra en kammerat, som er meget interesseret i biologi, så kan det faktisk godt forekomme. Mener han sagde noget med, at en "twister" (kan ikke huske det danske ord) Kan samle hele søer og områder op og fragte det rundt ! Når twisteren engang ophører, vil alt dette naturligvis falde til jorden igen. Men om det er referencen eller om det er en af de 7 plager, det må du nok hører en som har set ekstra materialet på dvdskiven!
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...
Gravatar

#4 SpielbergFreak 22 år siden

Ja jeg skulle nok have lavet en advarsel, men det er for sent.

Twister = tornado
Gravatar

#5 Patriarch 22 år siden

Mener ikke det afsløres på DVD'en... der er ingen directors commentary...

Synes der er noget med en bibel reference som også kan ses i filmen (hvilken tekst)... men er ikke sikker... måske står der noget spændende på IMDB
Gravatar

#6 Patriarch 22 år siden

minsandten

-Paul Thomas Anderson has said that he was unaware that the story of frogs falling from the sky is in the Bible (he took it from Charles Fort's writing) when he wrote the screenplay. The Bible story of the plague of frogs was brought to his attention by Henry Gibson prior to filming. After he became aware of the story, he worked references to Exodus 8:2 into the movie.

- The numbers 8 and 2 appear throughout the film:
weather forecast: 82% chance of rain
a gambler needs a 2 in blackjack but gets an 8
the coil of rope when the boy commits suicide
the first temperature reading
the poster in the TV show audience
the movie poster at the bus stop on Magnolia Ave
the placard on the hanged convicts
Jim Kurring's box number at the date hotline
Sydney Barringer's mother and father's apartment number is 682
the forensic science convention starts at 8:20
Delmer Darion flips over a stack of cards to reveal the 8 through 2 of diamonds
right after Jim Kurring sees Donnie Smith climbing up the building, you can see a flash of a sign on the side of the road that says "Exodus 8:2" (it's visible again when the frogs fall and hit Kurring's car)
the number on the firefighter's plane.
in Marcy's mugshots, her criminal record number is 82082082082
in the bar scene there is a chalkboard with two teams, the frog and the clouds - the score is 8 to 2 -spray painted on the cement as graffiti next to the boy.
member of the game show crowd holds a placard with Exodus 8:2 written on it
the kids were two days away from entering their eighth week as champions.
Quiz Kid Donnie Smith won his 100 000 dollars on 28 April 1968
Gravatar

#7 Patriarch 22 år siden

- When the frogs are falling, we see a caption on a picture in Claudia's apartment, "but it did happen". And it did. This happens when storms pass over a lake teeming with frogs, picking them up and dumping them elsewhere. This happened in the town of Villa Angel Flores in Mexico after a tornado picked up a cluster of toads and dropped them over the town one evening in June, 1997.
Gravatar

#8 SpielbergFreak 22 år siden

"the coil of rope when the boy commits suicide"

Jeg lagde godt mærke til rebene, og tænkte det må vel have en betydning, så tænkte jeg ikke mere over det. Jeg har ikke lagt mærke til nogle af de andre ting.

Det er sgu en skæg idè.
Gravatar

#9 Corgan 22 år siden

I kan selvfølgelig læse en masse på denne side:

http://www.ptanderson.com/
Gravatar

#10 MadMartigan 22 år siden

Apropos Boogie Nights, er der nogen der ved hvor den kan købes til mindre penge, end hvad de vil have for den her
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: