Min bror fortalte om en film, han så i tidernes morgen "frygtens pris" om oliebrand, nitroglycering og køretur i lastbil. Jeg anede ikke en dyt om den. Fandt den via google og den hedder "Wages of fear". Criterion udgave og 8.2 på IMDB. Instruktøren har også lavet Diabolique, som også har 8.2 og skulle være en essentiel thriller.
Har set Diabolique nævnt flere gange herinde, men slået det hen med det nok var noget Truffaut/Goddard noget og nok ikke lige min stil. Men det passer vist ikke.
Fandt dem til 20.77$ stykket hos DVDPacific og er nu på vej :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
"Wages of Fear" aka Le Salaire de la peur er en fremragende fransk thriller, som bestemt ikke er Truffaut/Goddard'sk og dog alligevel meget fransk i sin opbygning og fortællestil.
Den er genfilmatiseret, som så mange andre franske film i en nogenlunde amerikask udgave i 1977. Det fede ved den udgave er at den gør hverken brug af CGI eller modeller, hvilket gør den til en et rigtig godt remake godt hjulpet af et fedt elektronisk score af Tangerine Dream, som skrev musikken på baggrund af et manuskript udkast og ikke efter filmen var optaget.
#3 Ja ser frem til den. Sorcerer med Roy Scheider findes desværre ikke i en god DVD udgave, såvidt jeg kan finde frem til. Lyder ellers som en god Friedkin film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-Bruce 21 år siden
Har set Diabolique nævnt flere gange herinde, men slået det hen med det nok var noget Truffaut/Goddard noget og nok ikke lige min stil. Men det passer vist ikke.
Fandt dem til 20.77$ stykket hos DVDPacific og er nu på vej :)
#2 filmz-Crystalstar1200 21 år siden
Den er genfilmatiseret, som så mange andre franske film i en nogenlunde amerikask udgave i 1977. Det fede ved den udgave er at den gør hverken brug af CGI eller modeller, hvilket gør den til en et rigtig godt remake godt hjulpet af et fedt elektronisk score af Tangerine Dream, som skrev musikken på baggrund af et manuskript udkast og ikke efter filmen var optaget.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#3 filmz-Bruce 21 år siden
#4 HelmerJ 21 år siden
#5 davenport 21 år siden