Cool film. Faktisk bedre end Dogville synes jeg. Og i hvertfald mere af det samme. Såhvis man kan lide den ene kan man nok også lide den anden og omvendt.
Synes dog det var en smule forstyrende at James Caan var skiftet ud med Dafoe
# 4 Jeg var ikke nødvendigvis så glad for Dogville, som jeg syntes trak lidt for meget på lidelse og seksuel fordedrelse og som også var for lang. Men jeg er virkeligt positivt overrasket over Manderlay, som jeg finder har en skarpere historie. Der begynder at tegne sig et billede af, hvad det er Von Trier vil med sin USA trilogi. Meget tankevækkende film.
# 4. En smule forstyrrende?! Hvad så med at Grace lige pludseligt er blevet 14 år yngre, i bil turen fra Dogville til Mandalay?
# 5. Endnu mere af det samme, blot ikke så godt skrevet og spillet. Ikke fordi de ikke spiller godt, men Kidman kan bare sit håndværk til fingerspidserne og der mangler Bryce en del erfaring endnu. Synes nettop Dogville gjorde det som Mandalay, nemlig at fortælle en god historie, så god at man glemte at man var i et studie med hvide kridt streger på gulvet. Jeg blev suget ind i Dogville, det gør jeg bare ikke med Mandalay...
Da jeg primært ser personerne som en slags arketyper, gjorde det mig ikke noget, at der blev skiftet ud på rollelisten. Grace er anderledes i Manderlay, så derfor syntes jeg faktisk det passede godt, at hun fysisk blev en anden...
#1 Patriarch 21 år siden
Glæder mig!
#2 Tylerdurden 21 år siden
Den er efter min mening ikke på højde med Dogville.
Trier burde fornye sig meget snart.
#3 Patriarch 21 år siden
Andet end den er del 2.
#4 Patriarch 21 år siden
Synes dog det var en smule forstyrende at James Caan var skiftet ud med Dafoe
#5 filmz-Bluhm 21 år siden
#6 Tylerdurden 21 år siden
# 5. Endnu mere af det samme, blot ikke så godt skrevet og spillet. Ikke fordi de ikke spiller godt, men Kidman kan bare sit håndværk til fingerspidserne og der mangler Bryce en del erfaring endnu.
Synes nettop Dogville gjorde det som Mandalay, nemlig at fortælle en god historie, så god at man glemte at man var i et studie med hvide kridt streger på gulvet. Jeg blev suget ind i Dogville, det gør jeg bare ikke med Mandalay...
Two Thumbs Down, Mr. Trier... Tag dig sammen!
#7 Patriarch 21 år siden
Ok... jeg har det omvendt. Manderlay er bedre fortalt synes jeg - eller også er det bare emnet der interessere mig mere.
Det med Grace var jeg forberedt på - men vidste ikke det med Dafoe
#8 filmz-Bluhm 21 år siden
#9 filmz-Bluhm 21 år siden
#10 Tylerdurden 21 år siden