Nu sidder jeg i den pikante situation at jeg godt kunne bruge et par billeder i ordentlig størrelse af gamle danske skuespillere, i ved Ib Mossin, Paul Hagen, Ebbe Langberg osv... Man skulle tro det sådant er lige til at skrabe ned fra Google, men, NEJ, det er det ikke... Enten alt for små, eller alt for utydelige... Så nu kommer jeg til det ultimative filmfolk i Danmark, kravlende på mine knæ, og stiller spørgsmålet: Er der nogen der kender et vældigt godt (eller bedre) site med sådanne billeder (husk nu...ordentlig størrelse - for nu at være vanskelig)?
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Tjah, hvis du har nogen dvd-film med skuespillerne burde det vel kunne lade sig gøre at tage screenshots derfra? "Matador" er vel et godt sted at starte :)
Hvis du kun skal bruge dem privat kunne du prøve at skrive fx til Nordisk Film, men der er også en del små butikker her i København som sælger gamle filmbilleder, plakater mv.
Sig lige til, så skal jeg nok prøve at kigge for dig :)
#2 umiddelbart virker screenshots som en glimragende ide... Det skal i hvert fald prøves;)
#4 Sån helt teknisk er det ikke til mig, men en veninde som igennem noget tid har arbejdet på en billedserie med kultegninger af skuespillerne... Problemmet er at når man kommer forbi 'giganterne' som Dirch Passer og Ove Sprogøe, så er billedudvalget noget behersket... Jeg tror jeg vil råde hende til at skrive til Nordisk film, for det kan da aldrig skade...
Hvis det er til at lave tegninger fra er dvd-stills sikkert gode nok. Jeg troede at de skulle bruges til print og lignende, og der ville man nok blive skuffet.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#6 ja tak, det skal jeg gøre.... #8 Jo jo, personlig vil jeg helst have et print, men så vanskelig er min veninde ikke, hun tar det bare fra skærmen...
#1 mini_jette 19 år siden
Så nu kommer jeg til det ultimative filmfolk i Danmark, kravlende på mine knæ, og stiller spørgsmålet: Er der nogen der kender et vældigt godt (eller bedre) site med sådanne billeder (husk nu...ordentlig størrelse - for nu at være vanskelig)?
#2 maniac 19 år siden
#3 gi-jones 19 år siden
#4 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Hvis du kun skal bruge dem privat kunne du prøve at skrive fx til Nordisk Film, men der er også en del små butikker her i København som sælger gamle filmbilleder, plakater mv.
Sig lige til, så skal jeg nok prøve at kigge for dig :)
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#5 maniac 19 år siden
#6 mini_jette 19 år siden
#4 Sån helt teknisk er det ikke til mig, men en veninde som igennem noget tid har arbejdet på en billedserie med kultegninger af skuespillerne... Problemmet er at når man kommer forbi 'giganterne' som Dirch Passer og Ove Sprogøe, så er billedudvalget noget behersket... Jeg tror jeg vil råde hende til at skrive til Nordisk film, for det kan da aldrig skade...
#7 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#8 gi-jones 19 år siden
#9 mini_jette 19 år siden
#8 Jo jo, personlig vil jeg helst have et print, men så vanskelig er min veninde ikke, hun tar det bare fra skærmen...
#10 davenport 19 år siden
Hvor bor hun, for jeg har en ven, der.... ;D