Okay, i må bære over med mig, da jeg har yderst sparsomme oplysninger. Er på jagt efter en gyser komedie(US), som har en hel del år på bagen. Det er noget med at forskellige folk bliver inviteret til fin middag i et stort slot/borg/hergård. De bliver en for en slået ihjel. Det er noget med at der er nogle der holder øje med dem igennem billederne der hænger på væggene. Noget med en tjener der vidst nok er stum. Beklager de sparsomme og de noget rodet data, men det er hvad jeg har. Kender du titlen?
mit bud ville være "House on haunted hill" nu ved jeg ikke hvad du mener med et par år på bagen, så du får dem begge 1959 version og 1999 version har kun set den nye version, og den har godt nok ikke noget med en stum tjener, men måske den gamle har.
1953 lyder som et godt bud, for Haunted Honeymoon er det ikke. House on haunted hill virker bare ikke som en gyser komedie, som jeg mener filmen var...
A mysterious stranger invites the five greatest detectives in the world to his isolated manor house ("And Then There Were None," "Ten Little Indians") to solve a murder that will be committed at the stroke of midnight, and he will give $1,000,000 to the detective who solves the case first. The setting: A spooky old mansion on a dark and stormy night (well, it´s stormy inside, anyway) in the late 1940s.
Under deres tid i huset, bliver folk overvåget gennem billederne på væggene.
Og om tjeneren og hushjælpen:
Alec Guinness is perfection as the blind servant, Jamesir Bensonmum. In fact, there are touches here of the multiple personalities Guinness played in "Kind Hearts and Coronets" so many years before, and we´re reminded once again what a great talent the man possessed, dramatic and comic. Then there must be a combination cook, maid, and housekeeper (I mean, you´ve all played "Clue"), this time performed by Nancy Walker as Yetta. Her gimmick: She can neither hear nor speak.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-hooked 19 år siden
Er på jagt efter en gyser komedie(US), som har en hel del år på bagen. Det er noget med at forskellige folk bliver inviteret til fin middag i et stort slot/borg/hergård.
De bliver en for en slået ihjel. Det er noget med at der er nogle der holder øje med dem igennem billederne der hænger på væggene. Noget med en tjener der vidst nok er stum.
Beklager de sparsomme og de noget rodet data, men det er hvad jeg har.
Kender du titlen?
#2 aknot 19 år siden
nu ved jeg ikke hvad du mener med et par år på bagen, så du får dem begge 1959 version
og 1999 version
har kun set den nye version, og den har godt nok ikke noget med en stum tjener, men måske den gamle har.
#3 chandler75 19 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0091178/
#4 filmz-hooked 19 år siden
#5 filmz-hooked 19 år siden
Ellers må jeg lige anskaffe mig filmen for at se om det nu er den.
#6 PredatorX 19 år siden
#7 filmz-Bruce 19 år siden
Kan du li' den så se også The Cheap Detective, anmeldelse.
Desværre er Who Is Killing the Great Chefs of Europe ikke kommet på DVD endnu, som er en komedie i samme genre.
#8 frahm-2 19 år siden
#9 PredatorX 19 år siden
Ja, det kunne godt være den. Nothing But Trouble. Seriøst fucked up film...
#10 filmz-Bruce 19 år siden
A mysterious stranger invites the five greatest detectives in the world to his isolated manor house ("And Then There Were None," "Ten Little Indians") to solve a murder that will be committed at the stroke of midnight, and he will give $1,000,000 to the detective who solves the case first. The setting: A spooky old mansion on a dark and stormy night (well, it´s stormy inside, anyway) in the late 1940s.
Under deres tid i huset, bliver folk overvåget gennem billederne på væggene.
Og om tjeneren og hushjælpen:
Alec Guinness is perfection as the blind servant, Jamesir Bensonmum. In fact, there are touches here of the multiple personalities Guinness played in "Kind Hearts and Coronets" so many years before, and we´re reminded once again what a great talent the man possessed, dramatic and comic. Then there must be a combination cook, maid, and housekeeper (I mean, you´ve all played "Clue"), this time performed by Nancy Walker as Yetta. Her gimmick: She can neither hear nor speak.