Jeg er 20 år og er for nylig flyttet til Los Angeles for at prøve lykken. Jeg har skrevet manuskripter i et par år og det er der kommet to manuskripter og en pilot plus et par episoder til en sitcom ud af.
Mit første manuskript hedder 'Behind Blue Eyes' og foregår i New York. Jeg har fået positiv respons på det fra en manuskriptforfatter i England og er pt ved at få det læst af folk her i LA.
Her er et lille resume, dog på engelsk: A young Chicago detective, Sean Parker, is headhunted to New York to catch an artistic serial killer, who has a special lust for promiscuous women. He teams up with an experienced detective, William Noel, but suddenly realizes that he's the final brick in the puzzle for the serial killer to finish his masterpiece.
Mit andet manuskript hedder 'Finding Theo' og er en alternativ krigsfilm der foregår i Johannesburg, Sydafrika. (lad være at tænke District 9) Resume: We arrive at the aftermath of a quake-ravaged Johannesburg. The city is left in ruins and chaos. First aid groups has arrived to hand out supplies for the survivors. The main prison has collapsed and left murderes and rapist run free all over town. The survivors from the slums has gathered with the prisoners and created militant groups that has taken over the city, using the fact that the higher society people are now on the same level as them. American military as well as military from Europe has arrived to clear out the city and gain the situation under control. We follow an American Sergeant named Theo Dreckford. His group is attacked under a routine check downtown and Theo is left alone in the metropolis and suddenly the town he came to safe becomes his prison. The mission is suddenly a man.
Lad mig hører hvis nogen af jer er interesserede i at læse noget af det, da jeg tænkte det kunne være sjovt nok at få feedback fra danske filmfans også.
Det første lyder godt nok som endnu en Se7en inspireret historie, og det har jeg det næsten allerede skidt med :-) Jeg har endnu ikke set en vellykket film der har ladet sig inspirere af Seven.
Det andet lyder måske lidt mere interessant. Det er bestemt ikke nemt at få en god ide, eller en helhed, når man skal skrive et manus.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Det første lyder godt nok som endnu en Se7en inspireret historie, og det har jeg det næsten allerede skidt med :-) Jeg har endnu ikke set en vellykket film der har ladet sig inspirere af Seven.
Det andet lyder måske lidt mere interessant. Det er bestemt ikke nemt at få en god ide, eller en helhed, når man skal skrive et manus.
Ja den er også lidt Se7en inspiret da det er en af mine ynglingsfilm, men den har et par historier ved siden af som afviger fra den så så meget er det heller ikke. Plus det er det første manuskript jeg kastede mig ud i så prøvede egentlig bar med en historie. Ja det kan godt være svært. Det er nemt nok at have ideerne, det er bar lettere sagt end gjort at få dem ned på papir.
Kasper F. Nielsen (3) skrev:
Har du seriøst navngivet dit manus efter en Limp Bizkit sang? Det gør mig rigtig trist :(
Angående titlen, så havde jeg egentlig ideen til historien før jeg kom på titlen, og så slog det mig bar at der var en sang der hed det som egentlig passede på den, men bar rolig den har ikke en skid med limp bizkit at gøre haha.
Nicki52 (4) skrev:
Jeg vil gerne se "Finding Theo" på film. Har du nogen i tankerne til hovedrollen?
EDIT: Tror ikke jeg får noget svar, eftersom han har slettet sig selv.
Jeg har haft nogen internet problemer i lejligheden herover, så det er derfor. Nej har ikke lige gjort mig de store tanker omkring det. Venter lidt på at få svar fra folk herover først, inden jeg sætter forventningerne alt for højt op. Men har fået fat i et par kontakter efter kun 16 dage, så nu må vi se. Nogen ideer til roller måske??
En af mine venner er lige rejst for at følge den samme drøm, og han havde et par ideer og var så småt begyndt at få dem ned på skrift, som han så skal bruge til den afslutende opgave. Det er ikke nemt, og vi kunne også sidde og snakke i timevis :-)
Det er måske en god ide i sig selv, at starte med en finde på en enkel (men god) historie. Man skal ikke slå for store brød op, ikke med det samme.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
#1 filmz-LAMB 14 år siden
Jeg er ny her på forummet.
Jeg er 20 år og er for nylig flyttet til Los Angeles for at prøve lykken. Jeg har skrevet manuskripter i et par år og det er der kommet to manuskripter og en pilot plus et par episoder til en sitcom ud af.
Mit første manuskript hedder 'Behind Blue Eyes' og foregår i New York. Jeg har fået positiv respons på det fra en manuskriptforfatter i England og er pt ved at få det læst af folk her i LA.
Her er et lille resume, dog på engelsk:
A young Chicago detective, Sean Parker, is headhunted to New York to catch an artistic serial killer, who has a special lust for promiscuous women. He teams up with an experienced detective, William Noel, but suddenly realizes that he's the final brick in the puzzle for the serial killer to finish his masterpiece.
Mit andet manuskript hedder 'Finding Theo' og er en alternativ krigsfilm der foregår i Johannesburg, Sydafrika. (lad være at tænke District 9)
Resume: We arrive at the aftermath of a quake-ravaged Johannesburg. The city is left in ruins and chaos. First aid groups has arrived to hand out supplies for the survivors. The main prison has collapsed and left murderes and rapist run free all over town. The survivors from the slums has gathered with the prisoners and created militant groups that has taken over the city, using the fact that the higher society people are now on the same level as them. American military as well as military from Europe has arrived to clear out the city and gain the situation under control. We follow an American Sergeant named Theo Dreckford. His group is attacked under a routine check downtown and Theo is left alone in the metropolis and suddenly the town he came to safe becomes his prison. The mission is suddenly a man.
Lad mig hører hvis nogen af jer er interesserede i at læse noget af det, da jeg tænkte det kunne være sjovt nok at få feedback fra danske filmfans også.
Martin.
#2 filmz-ab 14 år siden
#3 kasperfmn 14 år siden
#4 Nicki52 14 år siden
EDIT: Tror ikke jeg får noget svar, eftersom han har slettet sig selv.
#5 JannikAnd 14 år siden
#6 LAMB 14 år siden
Ja den er også lidt Se7en inspiret da det er en af mine ynglingsfilm, men den har et par historier ved siden af som afviger fra den så så meget er det heller ikke. Plus det er det første manuskript jeg kastede mig ud i så prøvede egentlig bar med en historie. Ja det kan godt være svært. Det er nemt nok at have ideerne, det er bar lettere sagt end gjort at få dem ned på papir.
Angående titlen, så havde jeg egentlig ideen til historien før jeg kom på titlen, og så slog det mig bar at der var en sang der hed det som egentlig passede på den, men bar rolig den har ikke en skid med limp bizkit at gøre haha.
Jeg har haft nogen internet problemer i lejligheden herover, så det er derfor. Nej har ikke lige gjort mig de store tanker omkring det. Venter lidt på at få svar fra folk herover først, inden jeg sætter forventningerne alt for højt op. Men har fået fat i et par kontakter efter kun 16 dage, så nu må vi se. Nogen ideer til roller måske??
#7 misuma 14 år siden
#8 Kruse 14 år siden
P.S. Chelsea sucks! ;)
#9 MMB 14 år siden
Det er en The Who sang, en fucking The Who sang!!!!!!!!! Limp Bizkit har bare lavet et semiskidt cover.
#10 filmz-ab 14 år siden
En af mine venner er lige rejst for at følge den samme drøm, og han havde et par ideer og var så småt begyndt at få dem ned på skrift, som han så skal bruge til den afslutende opgave. Det er ikke nemt, og vi kunne også sidde og snakke i timevis :-)
Det er måske en god ide i sig selv, at starte med en finde på en enkel (men god) historie. Man skal ikke slå for store brød op, ikke med det samme.