Gravatar

#1 Mose 19 år siden

I forbindelse med et projekt står jeg og skal bruge nogle eksempler fra filmverdenen, hvor selskaber/film har brudt markedsføringslove/copyrights/mv. og derfor kommet i problemer.

Stort set alt kan bruges, men eksempler hvor det er muligt at finde noget baggrundsmateriale om sagen/sagerne vil især være velkomne.

Håber nogle kan hjælpe!
Gravatar

#2 davenport 19 år siden

Så lige din tråd.

Hvad med Insider? Om tobaksindustrien i USA.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 jessup 19 år siden

Mose - der er et svært spørgsmål - mit foreslag er at du søger på Varitys hjemmeside - det kræver nok du hoster penge op - men det er det tørre brancheblad nr. 1 i USA. Hvis du bor i KBH så slå et smut inden forbi Cinematekets bibliotek - de kan helt sikkert lede dig på vej og har helt sikkert Variety blade. Det der dukker op i min humkommelse er producere og instruktører der er blevet snydt for en større eller mindre del af kagen.
This is just until June

#4 19 år siden

1: Mener du:

a) eksempler på filmatiseringer af hændelser vedrørende copyright-brud m.v.? (Fx. filmen "The Insider" om tobaksindustrien, som davenport nævner)

eller

b) eksempler på copyright-brud m.v. indenfor filmindustrien? (fx. den verserende tvist om rettighederne til den danske "Nynne"-figur).

Det må du lige præcisere...
Gravatar

#5 jessup 19 år siden

Havd var problemet med The Insider - bygger den på en bog?
This is just until June

Skriv ny kommentar: