Gravatar

#1 filmz-ulrik_one 19 år siden

Har I fulgt med i "Masters of Horror"-serien? Jeg læste første gang om projektet i det danske film-magasin Ekko (eller var det Mifune?), og syntes det virkede som et ret så cool projekt - primært ideen med at lade 12 vidt forskellige klassiske gyser-instruktører stå bag ét afsnit hvert.

Jeg overvejer pt. i høj grad at anskaffe mig afsnit 1-2. Men har noget af jer fulgt med i serien? Hvad synes I om afsnittene? Er der nogen overraskelser eller evt. skuffelser af (tidligere?) geniale filmfolk som eksempelvis John Carpenter og Dario Argento. I det nye Mifune #15 læste jeg anmeldelsen af Argentos afsnit "Jennifer", og den fik faktisk gode ord med på vejen, men anmelderen (Henrik Rytter) savnede lidt de klassiske Argento-trademarks - altså noget personlighed fra instruktøren.

Hvad er jeres indtryk af "Masters of Horror" so far?? Skal jeg springe over det eller...?
Min film/TV-blog: http://www.under-holdninger.blogspot.com
Gravatar

#2 dyg 19 år siden

Jeg har desværre ikke fået den set endnu, men den skulle generelt være en stor skuffelse. Enkelte af afsnittene skulle være ganske ok, men hovedparten er noget hejs.

Jeg regner med at låne dem af en ven inden for kort tid, for jeg skal da have dem set alligevel.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#3 zombieman 19 år siden

Indtil videre har jeg set

Carpenter´s - cigarette burns: Efter min mening det bedste mesteren har lavet de sidste 10 - 15 år der går et stykke tid inden at blodet begynder at flyde men da tiden bruges på at lære hovedpersonen at kende er det faktisk en fordel. Historien fungerer rigtig godt og skuespillet fra Norman Reedus og Udo Kier er fremragende. 9/10

Stuart Gordon´s - Dreams in the witch house: Dette afsnit fungerer ikke helt så godt som Carpenters det virker mere rodet. Det hele reddes lidt af en god præstation fra Erza Godden samt Heksen som virkelig fik de små hår i nakken til at rejse sig. Historien er baseret på en novelle af H.P Lovecraft og hvis man kender Gordons film Re-animator og from beyond ved man hvad man kan forvente. 6/10

R1 Dvdérne som er udgivet af Anchor bay er til gengæld begge til 10/10 fyldt med features Carpenters kommentar spor er som altid virkelig godt og de forskellige featurettes er også underholdene. Billed og lyd er helt i top.

Jeg glæder mig til at de næste to afsnit kommer på dvd i usa, der har været en del brok over at AB ikke bare udsendte et boxset med alle 13 afsnit men når man ser hvor fyldte og flotte hver disc er så er jeg faktisk glad for at de har valgt at gøre det på denne måde. Se på det som om hver afsnit er en film på 60 minutter selvfølgelig er alle afsnitne ikke lige gode men indtil videre har de været alle pengene værd.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#4 filmz-sparrowed 19 år siden

Tja....synes de bedste afsnit indtil videre er:

Dance Of The Dead: Robert Englund

Jennifer: Steven Weber

Homecoming: en lidt sjov/anderledes zombiefortælling.
Bemærk - at man kan spotte Goerge Romero's initialer, på en gravsten. En hyldest til mesteren.

Har kun set de første 6 afsnit.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#5 filmz-Bluhm 19 år siden

Jeg vil gerne advare mod Dance of the Dead, det er simpelthen noget af det værste makværk jeg længe har set, den kan man sagtens undvære!

Skriv ny kommentar: