Gravatar

#11 filmz-Dennis 20 år siden

det virkede faktisk også sådan, da jeg rinngede til hende.

Hvordan er reglerne egentlig for barsel? Kan jeg kræve noget orlov fra virksomheden eller er det noget de skal tilbyde?
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#12 myggen 20 år siden

Du har ret til 14 dage i løbet af de første 14 uger. Derudover har dig og moderen 32 uger til deling, som dog kan forlænges med 8 uger. Er du i arbejde (hvilket du er), kan du forlænge med yderligere 6 uger.

Uanset hvad, så har du ret til dagpenge i de 14 dage, samt de 32 uger (som I deler). Hvis I forlænger, må I strække dagpengene.

Din arbejdsplads skal ikke tilbyde (eller acceptere) at du holder orlov, men du skal varsle arbejdsgiver (se mit første indlæg).

Om du får løn under orlov, er helt op til din arbejdsgiver og/eller den overenskomst du er ansat efter.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#13 filmz-Dennis 20 år siden

tak myggen.

- hvad laver du til daglig?
Gravatar

#14 myggen 20 år siden

Jurist i Beskæftigelsesministeriet (sidste arbejdsdag på fredag), efter nytår, konsulent i en faglig organisation :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#15 filmz-Dennis 20 år siden

Tillykke.

Et skridt frem eller tilbage? Tvunget skifte eller frivilligt?
Gravatar

#16 myggen 20 år siden

Tak :)

Det er et helt frivilligt skridt, om det er frem eller tilbage, ved jeg ikke. Jeg håber selvfølgelig det er et bedre job, og på papiret er det mere 'mig' end mit nuværende. Men jeg får se :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#17 jacob_uno 20 år siden

Desuden kan jeg absolut anbefale af holde barsel! Jeg holdt selv 10 uger og det var det bedste! Det var en fornøjsle at være hjemme med sønnen i så lang tid som muligt!
Chenny!
Gravatar

#18 myggen 20 år siden

Jeg har holdt i alt 14 uger, fordelt på 2/2/10, og det var også alle pengene værd (jeg havde fuld løn under barsel/orlov).
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#19 jacob_uno 20 år siden

Jep, det var også den model jeg valgte!
Chenny!

Skriv ny kommentar: